Skip to main content
Hei,

Lopetimme laajakaistan toisessa osoitteessamme 5.4.2009. Välittömästi huomasimme että oli jäännyt pyytämättä sähköpostien siirto uuteen liittymään ja otimme yhteyttä asiakaspalveluun, jossa luvattiin tehdä toimenpidepyyntö. Viikon odoteltuamme soitimme uudelleen, jolloin uudelle virkailijalle asia oli aivan uusi eikä toimenpidepyynnöstä näkynyt jälkeäkään. Hän teki uuden toimenpidepyynnön ja jälleen viikon päästä asiaa tiedustellessamme, saimme tietää että toinen ( päälaatikko ) oli vapautettu ja saimme siihen uudet salasanat. Alunperin ymmärsimme että ne olisivat tulleet automaattisesti ilman peräänsoittoa mutta onneksi edes näin ne saimme. Lisäpostilaatikon siirrosta tai vapauttamisesta ei jälleen ollut mitään merkkiä missään vaikka asiaa oli tuohon mennessä kahden s-postiosoitteen siirron osalta käsitelty puhelimitse jo kolme kertaa. Teimme jälleen pyynnön posti osalta.

27.4 soitimme jälleen tuon puuttuvan osoitteen osalta. Tällä kertaa pyyntö löytyi ja virkailija sanoi laittavansa pyynnön että posti voitaisiin vapauttaa ja aktoivoida.
Soitan jälleen huomenna ja kyselen asiaa mutta mielestäni tähän on mennyt aika kohtuuton aika. Miksi postilaatikon vapauttaminen kestää? Onko osoitteeni jo kenties annettu muulle saman nimiselle ja vapauttaminen ei onnistu mutta siitä ei kukaan kerro ?
Uudessa liittymässä on automaattisesti tehty uusi osoite mutta sitä en halua ottaa käyttöön koska se tarkoittaa nykymaailmassa tuskaisen moneen paikkaan tiedon muuttamista. Jos kuitenkin tämä jatkuu eikä vapautusta ja siirtoa tehdä, lienee pakko tehdä. Mutta miksi asiasta ei suoraan kerrota? Ymmärrän että helpointa olisi sähköpostivastaaminen mutta tällä hetkellähän se ei ole mahdollista Soneran postiin ...

Vastauksesta kiitollinen ja tarvittaessa lisätietoja saa kyllä.

Soneran työntekijöiden nimet poistettu viestistä.
Kertomasti tilanteen olisi saanut vältettyä sillä, että liittymää ei olisi irtisanottu ja tilattu uuttaa liittymää tilalle, vaan olemassa oleva liittymä olisi siirretty uuteen osoitteeseen. Samalla olisi tarvittaessa voitu tehdä liittymätyypin vaihto, jos laajakaistan tekniikkaa vaihtui vanhan ja uuden osoitteen välillä.

Irtisanottaessa liittymä siinä olleet sähköpostiosoitteet menevät karenssiin 3 kuukauden ajaksi, eikä niitä voi ottaa Omien sivujen kautta uudestaan käyttöön ennen karenssiajan loppumista. Poikkeustilanteessa karenssissa olevat osoitteet saadaan vapautettua ja otettua käyttöön samalle asiakkaalle, mutta tämä toimenpide vie jonkin verran aikaa. Asiakaspalvelu ei itse osoitteen vapautamista palvelimelta suorita, joten tarkkaa aikaa työn valmistumiselle ja osoitteen vapautumiselle uudelleen käytettäväksi ei valitettavasti voida antaa. Otettaessa sähköpostiosoite uudelleen käyttöön sen käyttäjätunnus muuttuu eikä palvelimella näy osoitteen vanhoja viestejä. Tämä johtuu siitä, että vaikka osoite onkin sama kuin aiemmin, on se sähköpostipalvelimella kokonaan uusi.

Muuton yhteydessä kannattaa siis siirtää liittymä, jolloin liittymän palvelut säilyvät ennallaan eikä niihin tule katkosta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,

Kiitos vastauksesta.

Pari huomiota kuitenkin: miksi toisen osoitteen siirto onnistui jo mutta toisen ei? Jos pyynnöt ovat samassa toimenpidepyynnössä, tuntuu oudolta että toista ei siirretä.

Luonnollisesti olisimme tehneet ehdottamallasi tavalla ja lopettaneet nyt jätetyn Soneran liittymän ja ottaneet tilalle tuon katkaistun mutta se ei ollut Soneran mukaan mahdollista koska alueellemme ei enää toimiteta Soneran laajakaistaa / sopimusta ei voinut siirtää. Halusimme pitää Soneran nimenomaan sähköpostien takia, muuten lienee palveluntarjoajissa ei olisi ollut väliä. Voi vain sanoa että harmittaa vietävästi että asia, jonka vuoksi jätimme liittymän, ei toimi.

Lisäksi vielä kommenttina että toisessa jo vapautetussa osoitteessa näkyy kyllä vanhat postit mutta olisiko että sähköpostiohjelma voi tähän vaikuttaa? Asiakaspalvelusta kyllä myös sanottiin että viestit säilyvät. Jään siis mielenkiinnolla odottamaan josko viestit näkyvät mikäli osoite joskus vielä aktivoituu

Mutta kiitosta ansaitsee nopea vastaus.

Sanna
Hei jälleen,

Soitin viime viikolla jälleen ko. asiasta ja mukavan tuntuinen asiakaspalvelija sanoi että todennäköisesti tässä on jotain häikkää koska vapautusta ei olla tehty. Soitti vielä perään ja tarkasti tiedot, teki jälleen kiirehtimispyynnön ja sanoi että pari päivää mennee.

Mutta niinpä on taas viikko vierähtänyt. Nyt haluaisin selvityksen kirjallisena miksi tämä kestää tai yhteystiedot taholle joka asiaan voi vaikuttaa mikäli te ette asiakaspalvelussa voi olla vastuussa casen seuraamisesta tai toimenpidepyynnön toteuttamisesta. Enää ei riitä se että "olisitte tehneet toisin ", jo useampi asiakaspalvelija on sanonut että asia hoituu " muutamassa päivässä ". Jos asia ei hoidu, olisi mielestäni kohtuullista ilmoittaa siitä selityksineen, jotta voin tehdä päätöksiä tulevaisuuden sähköpostista.
Hei,

Suurkiitos asian loppuun hoitaneelle asiakaspalvelijalle, joka tänään ilmoitti postin taas toimivan!

Vastaa