Käytän outlookia ja siinä postipalvelimena on mail.inet.fi. Sähköposti toimii muuten ongelmitta mutta tiettyyn osoitteeseen välitys toimii ajoittain huonosti tai ei ollenkaan. Ongelmia oli aiemmin tänä kesänä mutta ne poistuivat itsestään ilman mitään muutoksia tai toimenpiteitä. Ongelma palasi viime viikolla eikä ole vieläkään poistunut. Muihin osoitteisiin posti menee ok mutta tiettyyn osoitteeseen lähetetystä sähköpostista tulee paluuviesti :
Mail Delivery Service <postmaster@inet.fi>
- This is only a notification about a delay in the delivery of your message.
- There is no need to resend your message at this time.
- The following recipients have not yet received your message:
xxxxxxxxx@dmbimconsulting.com; Delayed
- The server will continue trying for up to 116 hours.
Osa viesteistä on mennyt perille 2-3 vuorokauden viiveellä mutta jotkut eivät ollenkaan.
Kuinka saan postin toimimaan ongelmitta?
Sivu 1 / 1
Hei perttialho,
Viestin toimituksen viivästyminen tai perille menemättömyys johtuu useimmiten vastaanottavan pään postipalvelimen suodatuksista. Mikäli viestiä ei ole voitu toimittaa ollenkaan, niin siitä pitäisi tulla postipalvelimelta ns. bounce viesti, samaan tapaan kuin näissä tapauksissa joissa viestin toimitus on viivästynyt.
Kannattaa olla näistä vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme asiaa selvitellä tarkemmin.
Kannattaa ottaa seuraavia tietoja ylös molempien tapausten kohdalta. Eli niistä jotka eivät ole menneet ollenkaan perille ja niistä jotka ovat menneet viiveellä.
- Osoite josta viesti on lähetetty
- Mahdollisimman tarkka kellonaika ja päivämäärä jolloin viesti on lähetetty
- Osoite johon viesti on lähetetty.
Vikailmoituksen voi tehdä myös Omien sivujen kautta.
Viestin toimituksen viivästyminen tai perille menemättömyys johtuu useimmiten vastaanottavan pään postipalvelimen suodatuksista. Mikäli viestiä ei ole voitu toimittaa ollenkaan, niin siitä pitäisi tulla postipalvelimelta ns. bounce viesti, samaan tapaan kuin näissä tapauksissa joissa viestin toimitus on viivästynyt.
Kannattaa olla näistä vikapalveluumme yhteydessä, niin voimme asiaa selvitellä tarkemmin.
Kannattaa ottaa seuraavia tietoja ylös molempien tapausten kohdalta. Eli niistä jotka eivät ole menneet ollenkaan perille ja niistä jotka ovat menneet viiveellä.
- Osoite josta viesti on lähetetty
- Mahdollisimman tarkka kellonaika ja päivämäärä jolloin viesti on lähetetty
- Osoite johon viesti on lähetetty.
Vikailmoituksen voi tehdä myös Omien sivujen kautta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.