Miksiköhän viestit eivät lähde Soneran sähköpostista? Ongelma alkoi 4.4.2014 ip.
Sivu 1 / 1
Hei Merituuli2,
Vieläkö ongelma jatkuu? Mitä kautta yrität lähettää sähköpostia ja toimiiko nettiyhteys muuten?
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Asiakasnumeron löydät viimeisimmästä laskusta.
Vieläkö ongelma jatkuu? Mitä kautta yrität lähettää sähköpostia ja toimiiko nettiyhteys muuten?
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Asiakasnumeron löydät viimeisimmästä laskusta.
Hei,
Ongelma on Outlook 2013 -ohjelman puolella sillä Webmailista viestit kyllä lähtevät ulos. En ole tehnyt asetuksiin mitään muutoksia, joten ihmetyttää kuinka ongelma alkoi yhtäkkiä perjantai-ip. Olen tarkistanut sp-asetusten tiedot, jotka ovat mielestäni ok:
Tilin tyyppi POP3
Saap-+lähtevän postin palvelin mail.inet.fi
Käyttäjänimi on oikein
Saap. postin portti no on 995
Lähtevän postin portti no 465
Missähän mättää...?
Kaivan laskusta ja lisään pyytämäsi asiakasnumeron.
Ongelma on Outlook 2013 -ohjelman puolella sillä Webmailista viestit kyllä lähtevät ulos. En ole tehnyt asetuksiin mitään muutoksia, joten ihmetyttää kuinka ongelma alkoi yhtäkkiä perjantai-ip. Olen tarkistanut sp-asetusten tiedot, jotka ovat mielestäni ok:
Tilin tyyppi POP3
Saap-+lähtevän postin palvelin mail.inet.fi
Käyttäjänimi on oikein
Saap. postin portti no on 995
Lähtevän postin portti no 465
Missähän mättää...?
Kaivan laskusta ja lisään pyytämäsi asiakasnumeron.
Hei Merituuli2,
Onkos sinulla sähköposti jollakin muulla laitteella käytössä myös? Esim. kännykässä? Sähköposti olisi suositeltavaa laittaa IMAP asetuksilla käyttöön.
Onkos sinulla sähköposti jollakin muulla laitteella käytössä myös? Esim. kännykässä? Sähköposti olisi suositeltavaa laittaa IMAP asetuksilla käyttöön.
Hei,
En käytä sähköpostia kuin ainoastaan Outlookin tai joskus Webmailin kautta. En siis kännykässä.
Jos muutan IMAPiksi, mitä tietoja tulee määritellä Outlook 2013 sähköpostiasetuksissa uusiksi? Mitkä ovat esim. IMAPin lähtevän ja saapuvan postin porttinumerot? En löydä netistä ohjeita Outlook 2013 ohjelman asetuksiin, vain Outlook 2003:n ohjeita.
En käytä sähköpostia kuin ainoastaan Outlookin tai joskus Webmailin kautta. En siis kännykässä.
Jos muutan IMAPiksi, mitä tietoja tulee määritellä Outlook 2013 sähköpostiasetuksissa uusiksi? Mitkä ovat esim. IMAPin lähtevän ja saapuvan postin porttinumerot? En löydä netistä ohjeita Outlook 2013 ohjelman asetuksiin, vain Outlook 2003:n ohjeita.
Hei Merituuli2,
Portit ja postipalvelimet ovat samat kuin 2003 ohjeessa.
Lähtevän/saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi
Lähtevän postin portti: 25 tai 465 (SSL)
Saapuvan postin portti: 143 tai 993 (SSL)
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Portit ja postipalvelimet ovat samat kuin 2003 ohjeessa.
Lähtevän/saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi
Lähtevän postin portti: 25 tai 465 (SSL)
Saapuvan postin portti: 143 tai 993 (SSL)
Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Hei,
Kiitos infosta! Asiakasnumero lisätty .
Sain Outlook 2013:n toimimaan siten että kun laitoin lähteväksi portiksi 25 niin viestini lähtevät ulos. Salatulla 465:llä yrittäessä viestit eivät enää lähde ulos. Ihmettelen kyllä miksi 465 vain yhtäkkiä alkoi estää lähtevän postin kulun...?
Jos alan käyttää sähköpostiani älypuhelimella, mitä erityistä minun tulee tietää etten onnistu taas sotkemaan sähköpostiani?
Kiitos infosta! Asiakasnumero lisätty .
Sain Outlook 2013:n toimimaan siten että kun laitoin lähteväksi portiksi 25 niin viestini lähtevät ulos. Salatulla 465:llä yrittäessä viestit eivät enää lähde ulos. Ihmettelen kyllä miksi 465 vain yhtäkkiä alkoi estää lähtevän postin kulun...?
Jos alan käyttää sähköpostiani älypuhelimella, mitä erityistä minun tulee tietää etten onnistu taas sotkemaan sähköpostiani?
Hei Merituuli2,
Kaikissa laitteissa olisi hyvä olla sähköposti IMAP asetuksilla. Näin viestit säilyvät aina palvelimella ja ne on luettavissa muillakin laitteilla.
Jos käytät puhelimella sähköpostia Soneran verkossa, niin silloin voit käyttää samoja asetuksia kuin Outlookissa. Jos sinulla on jonkin toisen operaattorin liittymä, niin silloin SSL salaus ja autentikointi pitäisi lähtevän postin palvelimella olla käytössä tai vaihtoehtoisesti aseta posti käyttämään matkapuhelinoperaattorisi lähtevän postin palvelinta. Tuolloin ei käytetä SSL salausta eikä palvelimen käyttö edellytä kirjautumista.
Kaikissa laitteissa olisi hyvä olla sähköposti IMAP asetuksilla. Näin viestit säilyvät aina palvelimella ja ne on luettavissa muillakin laitteilla.
Jos käytät puhelimella sähköpostia Soneran verkossa, niin silloin voit käyttää samoja asetuksia kuin Outlookissa. Jos sinulla on jonkin toisen operaattorin liittymä, niin silloin SSL salaus ja autentikointi pitäisi lähtevän postin palvelimella olla käytössä tai vaihtoehtoisesti aseta posti käyttämään matkapuhelinoperaattorisi lähtevän postin palvelinta. Tuolloin ei käytetä SSL salausta eikä palvelimen käyttö edellytä kirjautumista.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.