Skip to main content
USER-komento ei onnistunut. Postipalvelin mail.inet.fi vastasi: proxy authentication failed

Tuollaisen virhetiedotteen antoi Thunderbird.

Poistin sovelluksen, poistin windowsin appdatan local- ja roaming-kansioista kaikki thunderbirdin tiedot ja asensin uudelleen. Nyt kun laitoin tilin tiedot thunderbirdiin ja testasin asetuksia, keskimäärin joka kolmas testi ei saanut yhteyttä sähköpostipalvelimeen. Missä vika?

Ilmeisesti uusitte sähköpostikäytäntöjänne taannoin, voisikohan saada sellaiset määritteet, millä homma toimisi? En haluaisi käyttää selaimesta, koska se ei aina näytä viestejä. Tänäänkin kysyi salasanan kahteen kertaan. Outlook maksaa. Thunderbird on siis ainoa varteenotettava vaihtoehto, ja se ei nyt sitten toimi.

Kiitos avusta jo etukäteen.

T: Kimmo
Hei Mantyomena,

Oletko ollut vikapalveluumme vielä yhteydessä? Jos et niin laittaisitko vikailmoitusta niin voisimme selvittää ongelmaa tarkemmin.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Jos otat yhteyden postipalvelimelle Soneran liittymästä, voit jättää kirjautumisen turhana pois käytöstä.

Minulla on Thunderbirdissä seuraavat asetukset:

Server Name: mail.inet.fi
Port: 465
Connection security: SSL/TLS
Authentication method: No authentication
Muutenhan vastaus oli mukava, mut eikös nuo ole lähtevän postin asetukset. Mullahan kiikastaa siinä kun ei saa yhteyttä koko palvelimelle, eikä sinne ilman kirjautumistunnuksia taida päästäkään. Teenpä tästä vikailmoituksen.

Kiitti.
Vikapalvelusta tuli viesti, ettei mitään yleistä palvelinongelmaa ole tiedossa. Ja käskettiin kokeilla toimiiko webmail. Ja sitten annettiin ystävällisesti linkki thunderbirdin asetuksiin.

Webmail toimii, en vain halua sitä käyttää. Thunderbirdin asetukset ovat kunnossa, eihän se saisi kertaakaan yhteyttä palvelimeen, jos ne eivät olisi.

Onko tämä nyt sitten joku yhteensopivuusongelma tb:n ja soneran palvelinten kanssa? Näemmä muillakin ollut samaa ongelmaa kun googlettelin.
Mulla ainakin tekee tuota jos on iPhonen tai iPadin mail -sovellus auki. Pitävät ilmeisesti yhtetyttä jotenkin varattuna.
Hei mantyomena ja Jcw,

Onko sähköpostit asetettu toimimaan IMAP:lla kaikkiin laitteisiin? Mikäli käytät sähköpostia IMAP:lla jollakin laitteella, niin POP3 tilinä ei tuolloin voi sähköpostia käyttää. POP3 sallii palvelimelle vain yhden yhteyden kerrallaan. Jos IMAP:lla on laite palvelimeen yhteydessä, niin tuolloin POP3 tilinä oleva sähköposti ei saa palvelimeen muodostettua yhteyttä.

Kun kaikki laitteet ovat IMAP:lla, niin tuolloin sähköpostia pystyy käyttämään samanaikaisesti usealla laitteella kerrallaan.

Kannattaa tarkistaa siis vielä että kaikissa sähköpostiohjelmissa on varmasti sähköposti IMAP tilinä käytössä.
Sama ongelma liikkuvassa tikun perässä olevan kannettavassa, viime viikolla loppui emailien luku thumderbird ohjelmassa ja valittaa vain jotain User... Eli sama kuin yllä olevilla...
Mitään ei ole muutettu etc...
Omalla pöytäkoneella toimii joka on kiinteän laajakaistan jatkona...
Kokeissa käytetään eri sähköposti osoitetta @pp.inet.fi

Oletteko saanneet toimimaan ja missä vika oli?
Hei Niceman1972

En osaa tarkalleen thunderbirdistä sanoa mitä siinä on tapahtunut mutta löysin kyllä tietoa Mozzillan sivuilta että sitä on päivitetty versioon 24.1, lokakuu 29pv.

Oletteko kokeilleet päivittää tuoreen version onko siinä ongelmia? Mitä jos kokeilee vanhempaa versiota niin toimiiko sillä?

http://www.mozilla.org/en-US/thunderbir ... easenotes/
Eipä tullut tuota katsottua, kun siellä käyn niin tarksitan version, itselläni aina uusin ja ei ongelmia ole ollut.
Päivitetty uusimpaan versioon mutta edelleen valittaa user error 39 jotain....

Eli mitäs sitten pitäisi tehdä, asetukset katsoin nopeasti läpi ja näyttivät oikeilta.
Hei NiceMan1972,

Tarkistathan vielä kertaalleen sähköpostiohjelmasi asetukset. Jos sinulla on SSL käytössä lähettävän tai saapuvan postin palvelimella, niin kokeile ottaa nekin pois. Jos sinulla on autentikointi käytössä lähtevän postin palvelimella, niin kokeile ilman sitä.

Kokeile myös pääsetkö kirjautumaan webmailiin normaalisti.

Jos et ole vielä kokeillut, niin kokeile poistaa sähköpostitili ohjelmasta ja asenna se uudelleen.

Jos ongelma jatkuu, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Kokeillaan, pitää vaan se salasana nyt jostain kaivaa 🙂 Mitään ssl tai varmenninta ei ole käytössä.
Ei toimi Webmailikaan joten ongelma jossain muualla, tilattiin ja saatiin uusi salasanakin...
Edelleen valittaa tuota user...
Eli ongelma koskee siis tuota liikkuvaa nettiä, nettitikku vai mikä olikaan, käyttäjänä K.L (Helsinki) en minä vaan laskun maksaja.
Hei NiceMan1972

Jos et pääse meidän kautta lähetetyllä uudella salasanalla + käyttäjätunnus yhdistelmällä sisään edes webmailiin (webmail.inet.fi) niin kannattaa nyt olla yhteydessä suoraan vikapalveluun niin saadaan asia selvitettyä myös meidän puolelta tarkemmin.

Vastaa