Skip to main content

Sähköpostista

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Saapuvan sähköpostin asetukset, minulla ainakin (Mac OS X Lumileopardi - Mail) sähköpostiohjelma hävittää jatkuvasti tulevan postin (POP-palvelin "mail.inet.fi") salasanaa vaikka laitan täpän kohtaan Muista salasana ...

Onko toisilla samaa ongelmaa?
MIllä ongelmasta pääsee eroon, pitäisikö jatain aikakatkaisumääritettä muuttaa (mistä?)?

3 kommenttia

  • August 15, 2011
Kannattaa vielä testata Soneran sähköpostin käyttöönottamista Mac OS X:n sähköpostiohjelmaan Ohjeet ja vinkit -sivumme Apple Mail -ohjeiden avulla.

Ainoana poikkeuksena ohjeeseen, sinun kannattaa asettaa lähtevän postin palvelin käyttäämään SSL-suojausta ja lähtevän postin asetuksien Autentikointi -kohtaan kannattaa valita salasana vaihtoehto (nämä asetukset mainitaan yllä mainitun ohjeemme 4. kohdassa).

Nämä ohjeet pätevän tilanteessasi, missä käytössäsi on sateliittilaajakaista -liittymä ja otat käyttöön soneran sähköpostiosoitetta.

  • August 18, 2011
Moi

Tuon ohjeketjun mukaan olen sähköpostilini tehnyt aikoinaan.
Jotenkin tuo salasanan häviäminen liittyy viiveeseen (minun arvion mukaan), joka on lähes 1000 ms.
Tänä iltana salasana on kadonnut vain kerran, välillä se katoaa (palvelin vastaa hitaasti?) jopa 5 minuutin välein.
Seurailen tilannetta.
@Pasi

  • August 22, 2011
HinkkuriHighland: Kun viestin haku epäonnistuu ja salasana näyttää häviävän, antaako ohjelma käyttäjätunnus tai salasana ei kelpaa -tyyppisen virheilmoituksen vai jonkin muun virheilmoituksen?

Jos Apple sähköpostin asetuksista löytyy jokin palvelimen aikakatkaisu -kohta, aikakatkaisuajan kasvattamista, kannattaa koittaa. En valitettavasti tunne tarkemmin Apple sähköpostia enkä tiedä onko siinä tällaista asetusta.

Sähköpostiamme voi käyttää tarvittaessa myös suoraan http://webmail.inet.fi -sivumme kautta.