Skip to main content
Meillä on ollut Soneran nettiyhteys (kaapeli) jo vuosia ja pöytäkone toiminut sillä (vaikka välillä katkeilee liikaakin). Nyt ostin lisäksi läppärin, mutta en saa sitä toimimaan. Yhteys toimii joskus, mutta useimmiten ei. Kone pyytää jotain palvelun tarjoajan ISP-tietoja ja cd-levyä. Soneralle kun soittaa ei saa palvelua, vaan joku automaatti vastaa, mikä on todella ÄRSYTTÄVÄÄ!!!! Olenkin jo miettinyt vakavissani vaihtoa toiseen operaattoriin. Helpsoniin jos soittaa, niin siitä pitää maksaa, miksi minun pitää maksaa sellaisesta palvelusta, josta jo maksan kuukausittain???? Miten pääsen Soneralla puhumaan jonkun kanssa henkilökohtaisesti asiasta?
Jos yhteys toimii pöytäkoneella, rajoittuu vika todennäköisesti omaan lähiverkkoosi / kannettavan tietokoneen asetuksiin. Tässä tapauksessa operaattorin vaihto ei tule ratkaisemaan ongelmaa.

Onko uusi läppärisi kytketty suoraan verkkokaapelilla modeemiin vai onko käytössä WLAN-yhteys ? Mahdollisimman tarkat lisätiedot käytössä olevista laitteistasi helpottaa asian selvittämistä.

Helpson on maksullinen palvelu, joka auttaa ongelmissa, jotka rajoittuvat asiakkaan laiteympäristöön. Sonera ei ole vastuussa asiakkaan laitteiden toiminnasta, joten sen takia Vikapalvelussa kehotetaan ottamaan näissä tapauksissa yhteyttä Helpsoniin.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa