Hankin vuoden alussa Sonera-kaupasta em. mainitun puhelimen kytkykauppana. On pelannut hyvin tähän asti, mutta nyt parina päivänä on ilmennyt, että puhelin ei ole vastaanottanut kaikkia viestejä. Minulla on käytössä kaksi Soneran liittymää, ja tähän mennessä olen käyttänyt vanhaa liittymää ja siten vanhaa SIM-korttia. Puhelimen boottauskaan ei auttanut viestiongelmaan. Tyhjensin jopa viestimuistiakin (vaikka puhelin ei ilmoittanut sen olevan täynnä) eikä auttanut. Vaihdoin puhelimeen sen uuden liittymän/SIM-kortin ja nyt tuntuisi toimivan. Huom: molemmat ovat siis Soneran liittymiä ja kummassakaan ei ole kotimaan alueella estoja. Laitoin vanhan liittymän/SIM-kortin varapuhelimeeni (Samsung i1080) ja heti käynnistyksen jäljiltä puhelimeen tuli 11 lukematonta viestiä kahden päivän ajalta. Nämä viestit eivät siis tulleet tuohon Galaxyyn. Mikä ihme voisi olla syynä? Ei kai vanha (yli 10 vuotta) SIM-kortti? Ja miksi nyt kun on pelannut ongelmitta tähän asti?
EDIT (28.01): Näyttää maailmalla olevan sellaista tietoa, että ko. ongelmaa eiiintyy kaikissa Galaxy-malleissa ja teoriassa on luvattu ratkeavan Froyo-päivityksen muodossa (milloin täällä tarjolla Galaxy 3:n?). On siis Samsungin ohjelmistovika.
Samsung Galaxy 3/Sonera -viestiongelmat
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.