Skip to main content

Samsung Galaxy S5 ja Soneran IMAP

  • December 11, 2014
  • 21 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Ongelmana on otsikossa mainittujen yhteensopimattomuus eli
puhelimena on Galaxy S5 ja sähköpostina Sonera.

Aiempi puhelin SGS3 toimi loistavasti, mutta tällä uudemmalla SGS5:lla ei niin millään.
Huonompana vaihtoehtona POP3 toimii, mutta sekin pätkii ajoittain.

21 kommenttia

  • April 14, 2014
Hei zake !

Nettikö sinulla toimii normaalisti, vain tämä sähköposti näyttää takkuilevan?

Voit katsoa, josko näistä ohjeista olisi sinulle apua: http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk% ... d=some5818

Onko ongelma sekä sähköpostin lähettämisessä että vastaanottamisessa. Miten ongelma esiintyy, antaako puhelin jotain virheilmoitusta tms.?

  • April 14, 2014
Netti toimii.

Samoin muut sähköpostit (GMail, Outlook ja firman Exchange) ja mainitsemani Soneran POP3, mutta se ei joka kerta saa yhteyttä. Suurimman osan aikaa kyllä. Ilmoitus: 'Sisäänkirjautuminen epäonnistui.'

Kun yritän muodostaa Soneran IMAP tiliä, niin mail.inet.fi vastaa, että 'Yhteyttä palvelimeen ei saada.' jo siinä vaiheessa, kun yritän asettaa saapuvan postin palvelinta.
Vastaus on aina sama suojaustyypistä riippumatta. Portit 993 tai 143.

Tarkennuksena vielä:
Samat asetukset ovat toimineet ja toimivat edelleen Galaxy S3:ssa ja Galaxy Tab3:ssa, mutta eivät Galaxy S5:ssä.

Lisää tarkennusta:
IMAP ongelma näyttää olevan SGS5 (oletus)sähköpostisovelluksessa, koska toisella sähköpostisovelluksella (AquaMail) Soneran IMAP toimii.

  • April 14, 2014
Moi, sama ongelma täällä. Toimii muissa laitteissa esim. Samsung note 10.1 2014 edition.

  • April 15, 2014
OK. Siis kyseessä ei ole yksilövika, jota en itse asiassa epäillytkään.

Soneran sähköpostiinhan voisi mahdollisesti päästä webmail.sonerakotitoimisto.fi palvelimen kautta, mutta sen asetuksista yksityiskäytössä minulla ei ole tietoa.

  • April 15, 2014
zake kirjoitti:
Netti toimii.

Samoin muut sähköpostit (GMail, Outlook ja firman Exchange) ja mainitsemani Soneran POP3, mutta se ei joka kerta saa yhteyttä. Suurimman osan aikaa kyllä. Ilmoitus: 'Sisäänkirjautuminen epäonnistui.'

Kun yritän muodostaa Soneran IMAP tiliä, niin mail.inet.fi vastaa, että 'Yhteyttä palvelimeen ei saada.' jo siinä vaiheessa, kun yritän asettaa saapuvan postin palvelinta.
Vastaus on aina sama suojaustyypistä riippumatta. Portit 993 tai 143.

Tarkennuksena vielä:
Samat asetukset ovat toimineet ja toimivat edelleen Galaxy S3:ssa ja Galaxy Tab3:ssa, mutta eivät Galaxy S5:ssä.

Lisää tarkennusta:
IMAP ongelma näyttää olevan SGS5 (oletus)sähköpostisovelluksessa, koska toisella sähköpostisovelluksella (AquaMail) Soneran IMAP toimii.


Moi, mulla myös sama ongelma. Mulla toimii myös muissa laiteissa; Galaxy S4, Lumia 820.
Voisiko Soneran tekninen tuki kokeilla S5 kanssa ja ilmoittaa mitkä asetukset toimivat, kiitos.

  • April 16, 2014
Sama ongelma täällä. Galaxy S4:ssa toimi IMAP ilman ongelmia, mutta uudessa Samsung Galaxy S5, ilmoittaa samalla tavalla jo asettaessa saapuvien viestien asetuksia (nettisivujen mukaan oikeat portit ja suojaukset on) että yhteyttä ei saada. POP3 menee minulla lähes aina sukkana sisään. Soneran asiakaspalvelusta sain ystävällisen vastauksen ongelmaan, mutta kehoitti vain katsomaan Soneran nettisivuja, mutta sieltä ei ongelma ei kuitenkaan ratkennut. Joten nyt tarvitaan vastaus tähän kysymykseen Soneralta; miten IMAP4 asetukset Soneran sähköpostiin Samsung Galaxy S5:seen. Ja sähköpostin koko on riittävä 500 Mb.

  • April 17, 2014
Jotain on tosiaan muuttunut vuoden aikana tässä Samsungin sähköpostisovelluksessa IMAP:in osalta, kun S4 toimii ja S5 ei. En tiedä pitääkö tässä odotella korjaavaa päivitystä puhelimeen vai tekeekö Sonera jotain tämän ongelman eteen? Odotellaan...

Sillä välin on pakko käyttää jotain toista sähköpostiohjelmaa. Esimerkiksi tämä mainitsemani AquaMail.

  • April 25, 2014
Hei,

Veljeni hankki yritykselleen Samsung Galaxy S5 puhelimen ja hänellä on sama ongelma IMAP ja S5 yhteensopivuuden kanssa.

Onko Sonera tekemässä tälle asialle mitään ja onko ongelmaan ratkaisua? Mikäli asiaan ei löydy pikaista ratkaisua on edessä puhelimen tai operattorin vaihto. Olemme ilmoittaneet ongelman myös Samsungille.

  • April 25, 2014
Hei minulla sama ongelma ei saa yhteyttä palvelimeen jokin bugi varmaankin

  • April 28, 2014
Hei, onko Soneralta tulossa mitään kannanottoa tähän?

  • April 28, 2014
Hei!

Kiitos kaikille aktiivisille keskustelijoille. Tämä ongelma on parhaillaan selvityksessä ja eiköhän tähän piakkoin saada ratkaisu.

  • April 29, 2014
Jotain on lopulta Sonerallakin tehty tämän kyseisen ongelman ratkaisemiseksi koska enää ei toimi IMAP AquaMail ohjelmallakaan. ;)

  • May 8, 2014
Missä mennään tällä hetkellä, ei näytä vieläkään toimivan.

  • May 8, 2014
Sonera todennäköisesti odottelee Samsungin toimia S5 päivityksen suhteen. Käyttäjänä pitänee kokeilla erilaisia spostisovelluksia, kun Samsungin tarjoama ei suostu toimimaan Soneran kanssa.

Tällä hetkellä käytössä on SolMail, joka ainakin toistaiseksi on toiminut Soneran IMAP yhteyden kanssa ja suostuu näyttämään web-kansiot.

  • May 9, 2014
Moro kaikille!

Tosiaan Samsungin suuntaan ollaan tästä ongelmasta oltu yhteydessä ja korjausta työstetään. Soneran posti toimii myös ainakin Play-Kaupan maksuttomalla K-9 Mail –sovelluksella.

  • May 27, 2014
SGS5 sai päivityksen, mutta tähän IMAP ongelmaan ei tullut korjausta...

  • May 28, 2014
Hei zake,

Oletko kokeillut käyttää nuita vaihtoehtoisia sähköpostiohjelmia sen sijaan? En kyllä osaa tarkalleen sanoa mikä on samsungin tilanne asian korjauksen suhteen...

  • May 29, 2014
Se aiemmin eli 8.5.-14 mainitsemani SolMail on edelleen käytössä toimii myös IMAP asetuksilla, mutta olisi mukava saada se Samsungin alkuperäinenkin toimimaan, kun siinä on käytössä kaksi muuta sähköpostitiliä ja kahden ohjelman käyttö sähköposteihin on muutenkin turhan hankalaa.

  • June 17, 2014
SGS5 sai tänään uuden päivityksen G900FXXU1ANE4 ja nyt vaikuttaa ongelma Soneran IMAP palvelun kanssa korjautuneen. :)

  • August 18, 2014
Meillä lakkasi Samsungin oma sähköposti toimimasta S3-version jälkeen. Antaa kyllä asentaa tilit ja niillä voi lähettää viestejä. Sensijaan en saa käkyviin Saapuneet -kansiota ja sitä kautta en saa luetuksi posteja.

Viimeisessä viestissä mainittiin ohjelmaversio ja se minulla on käytössä.

Olen kysellyt apua vaikka mistä. Osattaisiinko tätä kautta auttaa miestä mäessä?

  • August 20, 2014
Hei ippe57!

Kiitos viestistäsi.

Onko sinullakin Soneran sähköpostiosoite käytössäsi? Toimiiko sähköpostiosoitteesi normaalisti osoitteessa: https://webmail.inet.fi ?

Voit tarkistaa sähköpostiasetukset seuraavan linkin kautta:

http://bit.ly/QuFIy7

Mikäli kaikki asetukset ovat oikein, voit poistaa tilin Samsungin puhelimestasi ja asentaa tilin uudelleen, ellet ole tätä jo tehnytkin.