Skip to main content

Samsung Galaxy Tab3 4g / Sim lukittu?

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 1 katselukerta

Tervehdys,

Onko kyseinen laite sim-lukittu? Tilasin teiltä sen kytkynä ilman liittymää, mutta minun olemassa olevani DNA-mikrosim ei toimi siinä. Tulee ilmoitus ettei löydy SIM-Korttia. Laite kuitenkin toimii DNA:n prepaid kortilla, ja Soneran simmilläni. DNA:n tämä toimimaton simmi myös toimii puhelimessani joten vian ei luulisi olevan siinäkään. Sim-kortti on myös uusi. Tänään kävin vaihtamassa sen mikro-simmiin. Onko noissa sim-korteissa jotain laatu "ongelmia" vai johtuuko ongelmani sim-lukitusta laitteesta? Jos laite on lukittu, niin lunastan sen kokonaan pois ensitilassa, joten sen jälkeen ei pitäisi ainakaan olla ongelmaa mitä liittymää käyttää?

Terv: Jani

2 kommenttia

  • February 6, 2014
Hei Janin! Kyseinen laite ei ole sim-lukittu. Koska DNA:n prepaid siinä toimii, niin vika jää hyvin suurella todennäköisyydella sim-korttiin. Ihan aluksi voisit hakea uuden kortin DNA:n liikkeestä ja kokeilla toimiiko se. Kannattaa myös resetoida laitteen asetukset varmuuden vuoksi. Jos ei vieläkään lähde toimimaan, niin sitten asiaa pitää tutkia tarkemmin.

  • February 6, 2014
Johannes kirjoitti:
Hei Janin! Kyseinen laite ei ole sim-lukittu. Koska DNA:n prepaid siinä toimii, niin vika jää hyvin suurella todennäköisyydella sim-korttiin. Ihan aluksi voisit hakea uuden kortin DNA:n liikkeestä ja kokeilla toimiiko se. Kannattaa myös resetoida laitteen asetukset varmuuden vuoksi. Jos ei vieläkään lähde toimimaan, niin sitten asiaa pitää tutkia tarkemmin.


Kiitos vastauksesta!

Näin minäkin päättelin. Uusi sim-kortti on jo tulossa, kun epäilivät myös että voi Sim vika olla, vaikka toimii muissa laitteissa. Palaan asiaan, jos ei ala ongelma selviimään.

Jani