Skip to main content
Hei,
Samsung DCB-B853Z/XEE digiboksi ei nyt suostu lukemaan TV korttia (Surf paketti Soneralta).

Vika ilmeentyi sen jälkeen kun kaapelissa oli häiriö parina päivänä Kesäkuussa, ettei mitään näkynyt (siis maksullisia kanavia). Laitoimme niinkuin neuvottiin TV:n sekä digibox'in takaisin tehdas asetuksiin (Vanhempi Finnsat digibox oli heti ok), mutta Samsungin kortinlukijassa näkyi olevan vikaa. Se vain näyttää viestiä (No card inserted ). Kirjoitan tätä Hra. Wilmot'in puolesta, kun on Englantilainen, eikä Suomi vielä suju.
Tämä Samsung on tuonut harmia alusta asti, kun se saapui "uutena" (Ruotsista...epäilen) hänelle, se jouduttiin heti lähettään takuuhuoltoon. Kovalevy oli vaihdettava!!!Se kun oli VIALLINEN!!! (eivätpähän uutta antaneet tilalle)
Kysymys nyt on se ,että Ei ole teidän Kulta-asiakas kovin tyytyväinen Soneralta saatuihin tuotteisiin ja palveluihin just nyt.
Ongelmassa kannattaa koittaa vielä seuraavia toimenpiteitä:

- Irrota kaapelikortti Samsung-digiboksista ja kytke kortti uudelleen laitteeseen. Varmista myös, että kaapelikortti on asetettu varmasti oikein päin laitteeseen.
- Jos asiakkaan toisessa Finnsat -digiboksissa oli mukana kortinlukija, kaapelikortin toiminta kannattaa tarkistaa Finnsat -digiboksin kautta. Tällä tavoin voi nähdä, että toimiiko itse kaapelikortti oikein.

Kyseiseen kauttamme hankittuun Samsung -digiboksiin kuuluu 24kk korjaamotakuu. Jos laitteella on vielä takuuta voimassa ja ongelma vaikuttaa olevan digiboksiin liittyvää, asiasta kannattaa olla yhteydessä Samsungin tuotetuen puhelinnumeroon 030 6227 515, jota kautta laitteen huolto on mahdollista tilata.

Laitteen takuuhuoltoon toimittamisessa voidaan tarvita ostokuittia laitteesta. Laitteen ostokuittina toimii, esimerkiksi laitetteen mukana tullut tilausvahvistus.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa