Skip to main content
Kävin sonerakaupassa Helsingin keskustassa viime perjantaina. Sieltä katsoivat sotuni avulla liittymätietoni. Tulos: 1 megainen yhteys löytyy. Myyjä ei osannut sanoa, koska liittymäni nopeus nousee. Nokkelana kaverina hän sitten soitti Soneran asiakaspalveluun, tuloksetta. Myöskään asiakaspalvelu ei osannut kertoa nopeudennoston aikataulua. Myyjä pyysi minua vielä ottamaan yhteyttä tätä kautta Soneraan. Kas näin, nyt otan yhteyttä...

Miksi Sonera isoon ääneen lupasi nopeuden noston, mikäli sellaista ei ole ilmeisesti edes aiottu toteuttaa? 20 päivää on nyt odotettu luvattua nopeutta.

Ellei kaista tämän viikon aikana laajene luvattuun 8 megaan, lähetän sähköpostilla tapaukseni tiedot jokaiselle tuntemalleni it-alan julkaisulle.

En ole ilkeä perusluonteeltani, mutta kuluttajana olen nähdäkseni oikeutettu saamaan minulle luvatut palvelut, vai onko näin, Sonera?

Sähköpostitse annan mielelläni lisätietoja, mikäli niitä pyydätte.

t. Rolle
Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin sen perusteella tarkistaa laajakaistaliittymäsi tilanteen. Asiakasnumero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

Ilmoita tähän ketjuun kun olet asiakasnumerosi lisännyt.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Koska sonera nostaa asiakkailleensa nopuden 4 kertaiseksi ja laskee hintaa 15 € kk. Kaverini aikoi sanoa irti kalliin 2m nopeuden joten naismyyjä soneralla sanoi että saat 8m nopeuden 15€ kk halvemmalla ja oli sanonut että kaikille soneran asiakkaille se muutetaan ja hintoja lasketaan....
Kirjauduin Omille Sivuilleni tarkistaakseni asiakasnumeroni, mutta eihän siellä sellaista kerrottu. Käyttäjätunnus ja muuta tietoa kylläkin. Tosin "nopeuden nosto"-sivunne ei toiminut. Kuulemma palvelussa on tilapäinen häiriö ja minun tulisi yrittää myöhemmin uudelleen. Liittymänopeudeksi kerrottiin 1M/1M.

Tämän keskusteluosion tunnuksen omista asetuksista löysin kohdan asiakasnumero. Kuitenkin, sen vieressä oli teksti:

"Asiakasnumeron löydät laskultasi. Asiakasnumero näkyy vain Sonera-asiantuntijoille."

Asiakasnumeron löytämiseksi annettu ohje on kaunis, mutta vuokraani sisältyvä nettiyhteys tarkoittaa sitä, ettei laskuja tule minulle suoraan, vain välillisesti vuokraan upotettuna. Kuitenkin käyttäjätunnus, salasana, sähköpostiosoite ja toki liittymä minulle henkilökohtaisesti on annettu. En siis voi antaa asiakastunnustani!

Käyttäjätunnukseni sen sijaan on xxxxxx-x* (poistakaa vain ä-kirjaimet). Voisitteko nyt nostaa nettinopeuteni lupaamallenne tasolle sekä poistaa mainitsemani ä-kirjaimilla kryptatun käyttäjätunnukseni tästä ketjusta? Kiitos. Salasanani on jr3jr93j3ikroj32oi3jr323. No ei sentään... Pakko keventää hieman ärtymystään. :)

*Käyttäjätunnus poistettu viestistä T. Sonera asiantuntijat
Rolle: Laajakaistaliittymäsi kuuluu ryhmään jota ei automaattinen nopeudennosto koske. Nopeuden nostaminen arvoon 10/10M on liittymäsi kohdalla huomattavan edullinen ja sen voit halutessasi tilata Myyntipalvelun numerosta 0800 133133.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
NIIN MUTTA KOSKA SONERA NOSTAA NOPEUDEN KAIKILLE MAKSAVILLE ASIAKKAILLE KUTEN ASIAKASPALVELIJA LUPASI JA VIELÄ HINNAN ALENNUSTA?
MrSpoon: Niille asiakkaille joita pääkaupunkiseudulla tänä kesänä toteutettu laajakaistaliittymien automaattinen nopeudennosto koskee on lähetetty kirje jossa kerrotaan liittymän uusi nopeusluokka ja hinta. Tietyissä pääkaupunkiseudun erityishinnoitelluissa laajakaistaliittymissä ei automaattista nopeuden nostoa tehty.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa