Skip to main content

saton internetyhteydet

  • December 11, 2014
  • 17 kommenttia
  • 85 katselukertaa

Minulla on 10/10 yhteys ja kotitv palvelu 24kk sopimuksella 19,90euroa kuukaudessa. Nyt sato ilmoitti, että meidän talossa sonera laajakaista extra yhteyksien hinnat MUUTTUVAT 16.6.2011 : 10/10 9,90euroa ja 100/10 20,06euroa. Kysymykseni kuuluu, että tippuuko minun yhteyteni hinta myös? Jos näin tapahtuu, niin haluaisin nostaa nopeuttani siinä tapauksessa.

17 kommenttia

  • June 6, 2011
klaus kirjoitti:
Minulla on 10/10 yhteys ja kotitv palvelu 24kk sopimuksella 19,90euroa kuukaudessa. Nyt sato ilmoitti, että meidän talossa sonera laajakaista extra yhteyksien hinnat MUUTTUVAT 16.6.2011 : 10/10 9,90euroa ja 100/10 20,06euroa. Kysymykseni kuuluu, että tippuuko minun yhteyteni hinta myös? Jos näin tapahtuu, niin haluaisin nostaa nopeuttani siinä tapauksessa.


Kun taloyhtiö ottaa Extra-liittymän puitesopimushinnoittelulla (matalin nopeus sisältyy vuokraan, muut hinnat kuten mainitsit), kaikki Soneran kanssa voimassaolevat sopimukset päivitetään automaattisesti uuteen hintaan. Mikäli haluat nostaa nopeutta, voit olla yhteydessä esim. myytipalveluumme 0800 133 133.

  • June 6, 2011
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Olisin nostanut nopeutta, mutta en jaksa jonottaa asiakaspalveluun.

  • June 8, 2011
klaus kirjoitti:
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Olisin nostanut nopeutta, mutta en jaksa jonottaa asiakaspalveluun.


Harmi, että soitit juuri ruuhka-aikana. Voit hoitaa asian myös varaamalla soittoajan tai lähettämällä palvelupyynnön. Otamme sinuun yhteyttä puhelimitse.

  • June 14, 2011
Hei

Asun Espoon Leppävaarassa Saton asunnossa osoitteessa Rummunlyöjänkatu 11 (D-rappu). Taloon on luvattu Soneran laajakaista: 2 mb/s ilmaiseksi ja 10 mb/s 9,90 e/kk. Minulla on tällä hetkellä Saunalahden Huoneistokaista.

Tilasin puhelimitse 23.5. Soneran asiakaspalvelusta 2 mb -yhteyden. Jäin käsitykseen, että tilaus oli ok. Sain kuitenkin samana päivänä tekstiviestin Soneran asiakaspalvelulta, jossa sanottiin: "Hei, selvittelemme vielä laajakaistakytkentää."

Saunalahden 10/10 on edelleen toiminnassa. Uskallanko irtisanoa sen, jonka jälkeen Soneran tarjoama 2 mb/s olisi automaattisesti käytössä?

  • June 17, 2011
vprantan: asian selvittämiseksi voit ottaa yhteyttä myyntipalveluumme, numero 0800 133133 ma–pe klo 8–20 ja la 9–16.30.

  • July 7, 2011
Hei. Meillä on määräaikainen 24/2 + koti-tv soppari 39,90€/kk. Miten tuleva kiinteistösopimus vaikuttaa hintoihin sekä määräaikaisuuteen? Ja pitääkö minun tehdä jotain, että saamme täyden hyödyn uudesta hinnoittelusta? Tähän saisi tarjouspaprun mukaan samanlaisen paketin 24kk sopimuksella 19,90€/kk. Pystyykö tuon sopimuksen tekemään nykyisen määräaikaisen tilalle, vai vaihtuuko tuo kenties automaattisesti?

  • July 7, 2011
yahrox kirjoitti:
Hei. Meillä on määräaikainen 24/2 + koti-tv soppari 39,90€/kk. Miten tuleva kiinteistösopimus vaikuttaa hintoihin sekä määräaikaisuuteen? Ja pitääkö minun tehdä jotain, että saamme täyden hyödyn uudesta hinnoittelusta? Tähän saisi tarjouspaprun mukaan samanlaisen paketin 24kk sopimuksella 19,90€/kk. Pystyykö tuon sopimuksen tekemään nykyisen määräaikaisen tilalle, vai vaihtuuko tuo kenties automaattisesti?


Kuten Veikko jo aikaisemmin kirjoitti, niin kun taloyhtiö tekee kiinteistösopimuksen, kaikki Soneran kanssa voimassaolevat sopimukset päivitetään automaattisesti uuteen hintaan. Kiinteistösopimuksissa liittymillä ei ole yleensä määräaikaisia sopimuksia, mutta lisäpalveluilla (tässä tapauksessa KotiTV) se voi olla. Muutoksesta ei aiheudu sinulle ylimääräisiä kustannuksia.

  • July 7, 2011
Eli onko tuo tulkittavissa siten, että nykyinen Koti-tv sopimus pysyy 0€/kk hinnoituksessa, vai kuinka? Tämä oli pääpointtina. Ja voinko tässä tapauksessa tehdä tuon Kiinteistösopimus asukkaille tarjotun Viihdepaketti -sopparin 19.90€/kk. Eikös tuo sisällytä 24/2 netin ja koti-tv:n? Pyydän, että vastaisitte niin selkeästi kuin vain osaatte.

  • July 8, 2011
yahrox kirjoitti:
Eli onko tuo tulkittavissa siten, että nykyinen Koti-tv sopimus pysyy 0€/kk hinnoituksessa, vai kuinka? Tämä oli pääpointtina. Ja voinko tässä tapauksessa tehdä tuon Kiinteistösopimus asukkaille tarjotun Viihdepaketti -sopparin 19.90€/kk. Eikös tuo sisällytä 24/2 netin ja koti-tv:n? Pyydän, että vastaisitte niin selkeästi kuin vain osaatte.


Tämän hetkisen tiedon mukaan maksiminopeus on muutoksen jälkeen 100M/10M, jos otat VDSL2-modeemin käyttöön. Modeemeja on saatavilla esim. asiakaspalvelustamme. ADSL-tekniikalla maksiminopeus on 24M/2M. Mainitsemasi Viihdepakettitarjous (maksiminopeus+KotiTV) 19,90eur on tarkoitettu uusille KotiTV-asiakkaille. Sinun KotiTV-sopimuksesi säilyy muutoksessa ennallaan eli sen osalta määräaikainen sopimus säilyy. Laajakaistaliittymän hinta muutoksen jälkeen on 20,06eur.

  • July 21, 2011
Minulla on ollut puolitoista vuotta Soneran laajakaista extra 10/2 ja koti-tv. Nyt kun meidän taloon tuli taloyhtiön laajakaista ja adsl:n lisäksi vdsl2, niin Sonera lähetti minulle Thomson tg789vn -modeemin ja vaihdoinkin liittymäni adsl:stä 10/10 vdsl2:ksi.

Pitääkö tuo Soneralta saamani vanha Thomson tg784 -modeemini palauttaa johonkin, vai voiko sen pitää itse? Ei tullut mitään infoa siitä uuden modeemin mukana. Sehän on Soneran omaisuutta. TG784:n sain puolitoista vuotta sitten, kun tilasin laajakaista extran ja koti-tv:n.

Saako tuon uuden tg789:n pitää, jos lopettaisin Koti-tv:n tilauksen, mutta pitäisin 10/10 laajakaista extran, vai onko se liitetty jotenkin Koti-tv:hen?

Onko siitä Sato-talojen siirtymisestä Soneran kaapeliin jotain tarkempaa aikataulua kuin että joskus alkuvuonna 2012?

  • July 22, 2011
Vanha modeemi tulisi palauttaa takaisin meille. Palautusosoite on toimitettu sinulle paketin mukana. Postimaksua sinulta ei palautuksesta veloiteta. Jos päätät luopua Koti TV -palvelusta, tulisi sinun palauttaa myös uusi modeemi. Kyseessä on nimenomaan Koti TV -palveluun kuuluva reititin, joka on Soneran omaisuutta. Otathan tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme Koti TV:n irtisanomisesta, neuvomme sinulle kuinka voit tilata vdsl2 -tekniikkaa tukevan modeemin.

Vielä ei ole tarkempaa tietoa kaapelimuutoksesta. Asiasta lähetetään tiedotte, kun muutos on ajankohtainen.

  • October 13, 2011
Tähän asuntoon tuli mahdolliseksi Sonera Laajakaista Extra 0e/kk. En nyt oikein tajua, mikä yhteys tuo on, ts. minkälainen modeemi tulisi hankia? Ja ilmeisesti soittamalla saan sen avattua, mutta maksaako tuon ilmaisen yhteyden avaaminen jotain? (tällä hetkellä käytössä toisen firman liittymä) Ja osoite Tanhuankuja 2 (Helsinki).

  • October 13, 2011
en keksi kirjoitti:
Tähän asuntoon tuli mahdolliseksi Sonera Laajakaista Extra 0e/kk. En nyt oikein tajua, mikä yhteys tuo on, ts. minkälainen modeemi tulisi hankia? Ja ilmeisesti soittamalla saan sen avattua, mutta maksaako tuon ilmaisen yhteyden avaaminen jotain? (tällä hetkellä käytössä toisen firman liittymä) Ja osoite Tanhuankuja 2 (Helsinki).


Tanhuankuja 2, Helsinki osoitteeseen on kytketty Laajakaista valokuitu. Hinnoittelun osalta 2M/2M yhteys on maksuton ja korkeampiakin nopeusluokkia saa edulliseen hintaan. Liittymistapana on VDSL2-tekniikka, jonka vuoksi tarvitset tätä tekniikkaa tukevan modeemin, jotta saat laajakaistan käyttöösi. Yhteyden avaaminen ei maksa sinulle mitään ja modeemejakin on meidän kautta saatavilla. Otathan siis yhteyttä Myyntipalveluumme p. 0800 133133 (ma-pe 8-20, la 9-16.30), niin voimme katsoa sinulle parhaiten sopivan ratkaisun.

  • December 19, 2011
Terve!

Meille otettiin sato-tarjouksena Soneran extra 10/10 nopeudella.
Nyt pitäisi kuitenkin alkaa menoja karsimaan, ja harkitsin nopeuden laskua, mutta
pikainen googlettelu ilmoitti, että nopeuden lasku olisi maksullista!

Onko tosiaan niin, että jos haluan vaihtaa ilmaiseen 2-megaiseen yhteyteen, minun pitäisi irtisanoa
nykyinen 10/10-sopimus, ja tilailla uusi, 2-megainen yhteys, kun ei ole varaa alkaa nopeuden laskuista maksella?

  • December 19, 2011
Hei Jomppeli!
Nopeudenlaskusta veloitetaan hinnaston mukaisesti 30,15 euroa. Suosittelen sinua kuitenkin soittamaan Asiakaspalveluumme numeroon 0200 17000, jotta löydämme sopivimman ratkaisun liittymämuutoksillesi.

  • January 10, 2012
Tänään tuli Soneralta postia, että kaapeli-TV tässä talossa vaihtuu Soneralle (1.2). Lapussa mainitaan, että muutospäivänä lakkaa toimimasta mm. kaapelimodeemilla toimiva laajakaistayhteys. Minulla kun on tällä hetkellä DNA:n kaapeli-laajakaista, niin eikö se toimi muutoksen jälkeen ollenkaan (ikinä), vai tarkoitettiinko Soneran viestissä pelkästään kyseistä päivämäärää? Olisi kiva, jos Sonera muotoilisi tiedotteensa vähän selkeämmin, että itse niistä jotain ymmärtäisin...
Osoite on Tanhuankuja 2 (Hki).

  • January 10, 2012
Hei en keksi!
Kun taloyhtiöönne tuodaan Soneran kaapeli-tv -palvelut, kytkennän jälkeen ei enää muiden palveluntarjoajien laajakaistapalvelut toimi, jotka on toimitettu käyttäen kaapeli-tv -tekniikkaa. Pahoittelen, ettei asia selvinnyt helposti asiakastiedotteesta.