Skip to main content
Kukahan älykääpiö keksi antaa iphonejen huollon kyseiselle firmalle? Minä voisin itse tehdä samoja korjauspäätöksiä ihan itse ja laskuttaa niistä.

Eli iphone 3g tippui lattialle ja näyttöhalkesi, muuten kaikki toimi ok vain pintalasi rikki. Ajattelin että viempä sonerapisteeseen jotta pistävät korjatteelle laitteen että ei se montaa kymppiä voi maksaa. Noh puhelin lähti ja soittivat tänään että korjaus on vaihtopuhelin hintaan 290€ PRKL sanon minä mikä on tällanen huolto joka ei OSAA!! vaihtaa kuorta puhelimeen mikä on luultavasti kahdella ristipääruuvilla kiinni. Netistä surffasin niin kyseisen kuoren saa jopa suomesta tilattua 20€. Pskamaisinta tässä on se että tuo SCF:n valohoito maksaa yli 30€ tällä hinnalla olisin saanut kuoren ja vaihtanut itse.

Tosin epäilyttää että Sonera on tässä mukana sanoen että puhelimia ei korjata vaan pakkomyydään uusi. Johan tuota on tullut kaupustelusoittoja että vaihda S malliin. Alkaa taas oleen mitta täynnä soneraa kun tässä lafkassa ei taida oikeasti toimia mikään. Laajakaistaakaan ei ole ikinä saatu kuntoon, uudet kaapelit, matkaa keskukseen alle kilometri 24/1 liittymä nopeus yleensä noin 7mb joskus 1/20 kerrasta saattaa olla jopa 10mb uppi on siedettävä 0,8mb.

Kolmas asia että en ainakaan www.sonera.fi sivuilta löytänyt minkään näköistä palaute sivua. Vai pitääkö asioissa aina ottaa ensin yhteys kuluttajasuojaan ja sitten vasta soneraan?
iPhonen huollosta en tässä lähde kommentoimaan mitään, koska kyse ei ole takuuhuollosta. Suosittelen antamaan tästä palautetta suoraan huoltofirmaan.

Laajakaistan hidasteluongelmaan löydät ohjeita Ohjeet ja vinkit -sivultamme ja käydä ehdotetut toimenpiteet läpi. Jos nopeus ei toimenpiteistä huolimatta parane, voit jättää liittymästäsi vikailmoituksen sivun ohjeiden mukaisesti.

Palautelomakkeet löytyvät Omilta sivuilta, jonne pääset kirjautumaan liittymäsi tunnuksilla.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Aika samankaltaisia kokemuksia täältä. Emännän puhelimesta lasi säröille, toimi hyvin mutta ruma ja sormeen saattoi tulla naarmu. Siispä Sonerakauppaan ja puhelin huoltoon.

- Todennäköisesti vaihtavat koko laitteen.
- No sittenhän se käykin nopeasti? Etkö voi sitten antaa tuosta heti uutta laatikkoa kouraan?
- Ei voi ei. Ne sitten palaa sieltä asiaan.

Kahden viikon päästä sitten palasivat. Olivat ottamassa sitä käsittelyyn ja oli jotain epäselvyyksiä vakuutusjuttujen kanssa. Kuinka voi postitus Tampereelle ja paketin avaus kestää kaksi viikkoa? Miten ihmeessä korjaus voi edes liittyä vakuutukseen? Käsittääkseni korjausfirma tekee järkeväksi katsomansa toimenpiteet, laskuttaa ja kuitit menee vakuutusyhtiöön. Laskutetaanko sen mukaan kuinka hyvä vakutuutus on?

Maksaa sen rapiat kolmesataa ja lausunnot päälle. Noh eipä siinä, tulisi nyt edes se puhelin. Kuusi (6) viikko odoteltu ja kyselyihin vastataan että odotellaan vaihtolaitetta.

Sonera-asiantuntija kirjoitti:
iPhonen huollosta en tässä lähde kommentoimaan mitään, koska kyse ei ole takuuhuollosta. Suosittelen antamaan tästä palautetta suoraan huoltofirmaan.


Asiakkaan näkökulmasta on aivan sama onko puhelin tippunut asfalttiin vai hajonnut omia aikojaa (pl. tietenkin viulujen maksaja). Mielestäni on aika typerää ohjata SCF:n puheille. Sonera on SCF:n asiakas -suomalaiset iphone käyttäjät Soneran asiakkaita. Jos alihankintaverkostonne ei toimi, niin se palvelun huonous mielletään nimenomaan Soneran palvelun huonoudeksi. Yksittäisen kuluttajan kiroilu SCF:n kiinnostaa heitä tuskin pennin vertaa, sen verran hyvän diilin olette heille hommanneet. Vain ja ainoastaan Sonera pystyy parantamaan tilannetta.

Suosittelemani toimenpiteet ennen kuin Sonera saa aftermarkettinsa kuntoon:

1. hajoita lasi
2. osta uusi iphone, irroita vanha kytkystä, älä anna vanhaa tiskin toiselle puolelle
3 a) myy rikki mennyt iphone ebayssä, jobbarit vaihtaa sen 40 taalan lasin vartissa ja myyvät eteenpäin uuden veroisena
3 b) tai korjauta vanha vaihtoehtoliikkeessä http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2621 ja myy takuun menettänyt tuote ebayssä

Eipä muuta. Hiukka ottaa päähän, kun nimenomaan itse menin kapulaa (ja sattuneesta syystä Soneraa) emännälle suosittelemaan.
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
iPhonen huollosta en tässä lähde kommentoimaan mitään, koska kyse ei ole takuuhuollosta. Suosittelen antamaan tästä palautetta suoraan huoltofirmaan.


no mitäpä se sonera kommentoiskaan???? minä olen jo odottanu kirjallisena päätöstä reklamaatiosta koskien iphonen huoltoa jo kuukausia. aina kun soitan lupaavat palata asiaan mutta mitään ei kuulu. aion laittaa paperit suoraan vetämään kuluttaja asiamiehelle ja onko tämä sitten se syy miksi ei kirjallisena mitään anneta??? on todella paskaa palvelua tullut soneran taholta ja siirryinki saunalahden asiakkaaksi. minun puhelimesta oli takakuori mennyt rikki ja sekin oli takuun aikana.

ekana yrittivät sonerasta kusettaa että on kuvia kyseisestä murtumasta jo aikaisemmin kun näyttö meni riki ja kun pyysin kuvia ei soneralta oltu aivan varmoja voiko niitä asiakkalle antaa. wtf? sain ne sitten ongittua SCF:ltä ja kun katsoin kuvaus päivää oli ne otettu vuotta myöhemmin mitä oli soneralta ilmoitettu. no soitin takaisin ja melkein heti perään soitti sama pomo pahoitellen erehdystä. no puhelu kuitenkin eskaloitu kun pistin emännän puun ja kuoren väliin ja sanoi lopuksi ettei puhelinta huollleta ja sonera on päätöksen tehnyt ja kun kerroin vieväni asian kuluttaja asiamiehelle sanoi nainen että "sen kun viet, kyllä me soneralta vastine kirjoitetaan" onneksi kaikki tuli nauhalle kuten myös se kun sain SCF huollon edustajan myöntämään puhelimessa että Apple/sonera toimii kuluttajalakeja vastaan suomessa ja hän on yrittäny parantaa tilannetta kokoajan. kun ilmoitin että puhelu on nauhoitettu kieltri minua käyttämästä nauhoitetta missään. ja kun kysyin mihin lakiin vedoten hän pyysi etten käyttäisi. ja kun olimme lopettanut puhelun soitti perään ettei viimeisin huoltomaksa mitään että scf hyvittää sen. 😃 voi itku mitä toimintaa :D

ja muutenkin tämä Sonera-SFC-Apple kolmio. sonera siirtää vastuun SCF:lle. SCF siirtää vastruun Applelle ja kuinka ollakkaan Apple soneralle. mutta eikä laitteen myyjä (eli sonera) ole loppu peleissä vastuussa? 🙂 eikä kuluttaja mitä sonera yrittää... minua jopa kehoitettiin laittamaan tuo taka kuori kotivakuutuksen piikkiin ja kun kysyin että kehoitatteko minua tekemään vakuutuspetoksen niin muuttui ääni kellossa. olis ihan kiva tietty infoo vakuutus yhtiöitäkin näistä niin ne tutkisivat tapauksia tarkemmin 😃 tuskin kukaan haluaa toisetn virheistä maksaa (viittaan soneran huonoon sopimukseen applen kanssa).

olen jo useasti ollut kuluttaja asiamieheen yhteydessä ja he ovat olleet erittäin kiinnostuneita molemmista tapauksista eli siitä kun puhelin "huolletaan" menetät oman puhelimen ja joudut maksamaan vanhasta vaihtopuhelimesta 293€ ja siitä kun takakuori menee rikki (murtuu mute näppäimen vierestä) niin sitäkään ei kuolleta koska näyttö on rikki :D

no mutta emme kuitenkaan ole yksin taistelemassa soneraa vastaan ja olen löytäny monia keskusteluja aiheesta, tässä muutama mielenkiintoinen topic:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... &start=650
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2231
http://www.weblogi.com/tag/takuu
http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f ... ta-783051/

eli emme ole yksin (vaikka välillä siltä tuntuukin)

mutta pidemmittä puheitta kiitos sonera tuskallisesta asiakassuhteesta tämä oli ensimmäinen ja viimeinen.
http://hwk.me/htcdesire/

Vastaa