Hei, minulla on nyt viikon verran mailien lähetys ollut toimimaton.
Ensin tuli ilmoitusta että 550 mail ...blacklist. Mitään muutoksia ei sähköposti asetuksiin ole tehty.
Vaihdoin POP portin 25/SSL varmenne pois kokeilin, ei toimi. Latasin internet avustajan ja ajoin muutokset 465/SSL varmennus päälle ja nyt tulee tällainen virhe:
Task 'mail.inet.fi - Sending' reported error (0x800CCC7D) : 'Your outgoing (SMTP) server does not support SSL-secured connections. If SSL-secured connections have worked in the past, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'
Sähköposti toimi noin vajaan vuoden ilman ongelmia.
Terveisin Kai
Sivu 1 / 1
Käytätkö sähköpostiasi Soneran Laajakaista -liittymän kautta vai jonkin toisen operaattorin verkosta? Mikäli olet käyttänyt sähköpostia muualta kuin Sonera -verkosta, asia voi liittyä tässä viestiketjussa kerrottuun ongelmaan.
Jos käytät sähköpostia Soneran liittymän kautta, testaa sähköpostiohjelmassa seuraavia asetuksia:
- lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
- lähtevän postin palvelimen portti: 25
- lähtevän postin SSL-suojaus: ei käytössä.
- lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: ei käytössä.
Löydät tarkempia ohjeita asetuksien tarkistukseen Ohjeet ja vinkit -sivumme ohjeesta. Pääset käyttämään sähköpostiasi vaihtoehtoisesti myös webmail-palvelumme kautta osoitteesta https://webmail.inet.fi .
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos käytät sähköpostia Soneran liittymän kautta, testaa sähköpostiohjelmassa seuraavia asetuksia:
- lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi
- lähtevän postin palvelimen portti: 25
- lähtevän postin SSL-suojaus: ei käytössä.
- lähtevän postin palvelin edellyttää kirjautumista: ei käytössä.
Löydät tarkempia ohjeita asetuksien tarkistukseen Ohjeet ja vinkit -sivumme ohjeesta. Pääset käyttämään sähköpostiasi vaihtoehtoisesti myös webmail-palvelumme kautta osoitteesta https://webmail.inet.fi .
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei, ongelma jatkuu edelleen ja olen yrittänyt asettaa lähteväksi gatewayksi eri vaihtoehtoja kuten smtp.tiscali.de, mail.nacamar.net jne... Mutta mailit eivät lähde eteenpäin. Onko tarkempia tietoja mistä tämä ongelma johtuu?? Webmail toimii ok.
Sain vikapalvelusta tällaista viestiä:
Virheilmoitus "Unable to send the message. Please verify the e-mail address in your account properties. The server responded: 550 mail not accepted from blacklisted IP address I213.54.8.113]. Jälkimmäinen osa viittaa, että ko. ip-osoitteesta ei viestin lähetys onnistu.
213.54.8.113 ip tulee,Nacamar Network Services, Germany. Kannattaa varmistaa, että lähtevän postin palvelimen osoite on käytössä olevan internet yhteyden palveluntarjoajan.
Terveisin
Sain vikapalvelusta tällaista viestiä:
Virheilmoitus "Unable to send the message. Please verify the e-mail address in your account properties. The server responded: 550 mail not accepted from blacklisted IP address I213.54.8.113]. Jälkimmäinen osa viittaa, että ko. ip-osoitteesta ei viestin lähetys onnistu.
213.54.8.113 ip tulee,Nacamar Network Services, Germany. Kannattaa varmistaa, että lähtevän postin palvelimen osoite on käytössä olevan internet yhteyden palveluntarjoajan.
Terveisin
Tämä liittyy todennäköisesti vikaan, jonka takia viestin lähetys portin 465 kautta ei toimi välttämättä toimi edes SSL:n ja autentikoinnin kautta, jos käytössä on jonkun toisen operaattorin yhteys.
Viestin lähettäminen antaa esimerkiksi Outlookissa seuraavan virheilmoituksen:
Webmail kuitenkin toimii normaalisti. Vaihtoehtoisesti sähköpostiohjelmassa on viankorjauksen ajaksi otettava käyttöön yhteyttä tarjoavan operaattorin lähtevän postin palvelin.
Jos haluat ilmoituksen, kun vika on korjattu, otathan yhteyttä Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Viestin lähettäminen antaa esimerkiksi Outlookissa seuraavan virheilmoituksen:
Server: 'mail.inet.fi', Protocol: SMTP, Server Response: '550 mail not accepted from blacklisted IP address eX.X.X.X]', Port: 465, Secure(SSL): Yes
Webmail kuitenkin toimii normaalisti. Vaihtoehtoisesti sähköpostiohjelmassa on viankorjauksen ajaksi otettava käyttöön yhteyttä tarjoavan operaattorin lähtevän postin palvelin.
Jos haluat ilmoituksen, kun vika on korjattu, otathan yhteyttä Sonera Vikapalveluun, numeroon 020 690101 (mpm/pvm) tai Omien Sivujen lomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Hei, asiassa on tullut jo hivenen muutosta sillä tuota blacklist viestiä ei tule enään, mutta uusin virheilmoitus oli tämä:
Task 'mail.inet.fi - Sending' reported error (0x800CCC7D) : 'Your outgoing (SMTP) server does not support SSL-secured connections. If SSL-secured connections have worked in the past, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'
Eli jään odottamaan ja kokeilen silloin tällöin Outlookin lähetystä.
Terveisin Kai
Task 'mail.inet.fi - Sending' reported error (0x800CCC7D) : 'Your outgoing (SMTP) server does not support SSL-secured connections. If SSL-secured connections have worked in the past, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'
Eli jään odottamaan ja kokeilen silloin tällöin Outlookin lähetystä.
Terveisin Kai
Ongelma liittynee häiriöön, joka on parhaillaan tutkinnan alla.
Asiasta on myös tiedote Häiriötiedotteissa.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Asiasta on myös tiedote Häiriötiedotteissa.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.