Skip to main content
Halusin siirtä liittymäni Soneralla, että saan multisimmin. En voi pitää koskessa mukana iPhonea tai en halua. Selvitin Teleltä, että 1 eur loppuaika laskutusliittymästä maksamalla puhelimen vuoksi voisin siirtää numeroni Soneralle. Kuitenkin kun yritän siirtää tulee teksti ota yhteys Soneran asiakaspalveluun.
Liittymäni ei ole käsittääkseni mikään tarjouspaketti kun sitä on vaihdettu tuossa vuoden aikana. Ainoastaan se puhelinmaksu sitoo.
Hei keeschi!

Oletko siirtämässä liittymää, jonka puhelinnumero päättyy -576 numeroon? Siinä näkyy olevan määräaikainen laitesopimus. Silloin siirto ei onnistu. Kun määräaikaisesta laitesopimuksesta on jäljellä alle puoli vuotta, voi laitteen eräännyttää ja liittymä siirtää Soneran puolelle.

Jos liittymässä ei ole määräaikaista laitesopimusta, pitäisi siirto onnistua verkkokaupan kautta. Siellä on valinta " Tele Finlandin asiakas – vaihdan nykyisen Tele Finland -liittymäni Soneran liittymäksi". Tuosta kohdastako olet yrittänyt siirtoa?
Kyllä siitä oli kysymys ja tämän vastauksen sain Telen puolelta chatistä.
Jos sinulla on kesken määräaikainen laitesopimus, sen takia sinulle jäisi meille laskutusliittymä, josta veloitetaan 1e/kk sekä laitteen kk-maksut, jos haluat siirtää liittymäsi Soneralle.

Ja on määräaikaista laitesopimusta noin vuosi.
keeschi: Nyt on tainnut tulla virheellistä tietoa Tele Finlandin puolelta. Nimittäin laskutusliittymä tulee vain siinä tapauksessa jos liittymä siirtyy toiselle operaattorille, Saunalahdelle tai Dna:lle. Jos Tele Finlandin liittymän siirtää Soneralle, ei laskutusliittymää muodostu.

Ohjeistuksen mukaan määräaikainen liittymä jossa on laitesopimus, voidaan siirtää vain siinä tapauksessa että laitesopimusta on jäljellä alle 6 kk. Jos laitesopimusta on voimassa pidempään, ei vaihtoa voida tehdä.
Yritin tilata liittymää verkosta ja saan myös tuon herjan "Liittymää ei voi siirtää. Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun.". Valittuna siis "Tele Finlandin asiakas – vaihdan nykyisen Tele Finland -liittymäni Soneran liittymäksi"

Katoin TF:n omilta sivuilta laitesopimukseni tiedot:

Puhelinsopimus päättyy: 12.10.2014
Kuukausierä: 0,00 €/kk
Laitteesta maksamatta: 0,00 €

Laitesopimusta on siis jäljellä alle 6kk (ja laite on maksettu pois), joten missä vika?
Käytännössä minun kannattaisi siirtää liittymä vaikka Saunalahdelle ei määräaikaiselle sopimukselle ja sitten voisin sieltä vaihtaa Soneraan?
Hei peped ja keeschi! Neuvoisin teitä molempia olemaan yhteydessä TeleFinlandin Asiakaspalveluun. Jos laitemaksut on maksettu pois, pitäisi Asiakaspalvelusta vielä purkaa määräaikaiset sopimukset jotta liittymät saadaan siirrettyä meille eikä laskutusliittymää muodostu. Tällainen poikkeus on mahdollista tehdä, kun kyseessä on siirto meidän ja TeleFinlandin välillä.

Vastaa