Skip to main content
Taloyhtiömme ( VVO Oulu ) siirtyi eilen VDSL2-tekniikkaan. Noin viikkoa aiemmin tuli paperi-ilmoitus muutoksesta ja siinä mainittiin, että nopeus säilyy ennallaan vanhalla modeemilla ja uudella modeemilla nopeus vähän nousee samaan hintaan. Modeemin hankinnasta ei ollut mainintaa, mutta käsitin, että Sonera ei tarjoa tuota VDSL2-modeemia "ilmaiseksi".

Noin pari viikkoa sitten hankin Koti-Tv-palvelun, joka on aina välillä jopa toiminut. VDSL2:een siirtyminen pimensi kuitenkin Koti-TV:n kokonaan. Pari päivää sitten oli samanlaista ongelmaa (kanavat pimeänä), mutta se korjaantui firmwaren poistolla ja sinnikkäällä odottelulla pallukkaluupissa. Nyt kokeilin samaa lääkettä ja pallukkaluuppi on jatkunut jo 3 tuntia 😞. Thomsonin palvelureititin ilmoittaa lisäksi, "No ATM activity detected on your DSL line" IPTV:n yhteystestissä. Internet-yhteys toimii normaalisti, 10/2 -nopeudella, kuten pitääkin.

Verkon hierarkia on sellainen, että seinästä tulee puhelinkaapeli Thomson-palvelureitittimeen, josta edelleen RJ-45 Motorolan digiboxiin.

Mihin toimiin kannattaisi ryhtyä, kun Joulukin on tulossa?
Päivitys:

Sain tv:n toimimaan, kun vaihdoin palvelureitittimen normaaliin ADSL+-modeemiin, jonka laitoin siltaavaksi.
Jos sinulle on toimitettu Koti TV:n mukana Thomson-palvelureititin, tulisi palvelun toimia vain sen kautta. Siksi kuullostaa oudolta että sait Koti TV:n toimimaan toisella modeemilla.

Voisin tarkistaa mikä on Koti TV:n tilanne laajakaistaliittymässäsi, jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero). Toinen vaihtoehto on että kirjoitat asiakasnumeron sijaan laajakaistaliittymän numeron ilman väliviivaa eli muotoon 346123456.

Vastaa