Skip to main content
Hei,

Ohjeen mukainen uuden sim-kortin aktivointi (tekstiviesti aktivoi jne) antaa palautusvastaukseksi että ko palvelu ei ole käytössä. Vaihtoehtoinen asiakaspalveluun soittaminen lähinnä ilmoittaa jonotusajaksi pitkän.

Eli milloin aktivointipalvelu palaa toimintaan, ja onko tässä jotain (kätevää) tapaa aktivoida uusi sim-kortti sillä välin?
Hei ViT! Jos uusi sim-kortti lähetettiin meiltä Asiakaspalvelusta, pitäisi aktivoinnin tekstiviestillä onnistua. Mikäli aktivointi on vielä tekemättä ja se ei edelleenkään viestillä onnistu, suosittelen että otat meihin yhteyttä Omilla Sivuilla olevan Chatin kautta. Sillä tavoin saadaan uusi kortti pelittämään:)
Ostin juuri Easy Prepaid -liittymän. PIN-koodi oli ok, mutta suojakoodiksi ei kelpaa kortissa oleva PUK-koodi. Väärästä näppäilystä ei ole kysymys. Asensin kortin uudelleen puhelimeen ja aloitin alusta. PIN-koodin menee läpi, mutta PUK-koodi ei. Tuntuu täysin käsittämättömältä. Mitä pitäisi tehdä?
Hei AKAaGG!

Kiitos viestistäsi. Puhelimesi kysyy siis nimenomaan suojakoodia. PUK-koodia tarvitaan siinä vaiheessa, kun PIN-koodi on kirjoitettu kolme kertaa väärin.

Suojakoodi riippuu puhelinmallista. Suojakoodi on puhelinkohtainen turvakoodi, jota käyttämällä voit estää puhelimesi käytön muilla SIM-korteilla. Suojakoodin saat laitevalmistajalta. Joskus suojakoodi on myös puhelimen mukana tulleessa käyttöohjeessa.

Puhelin kysyy suojakoodia, kun siihen asetetaan joku muu SIM-kortti kuin omasi. Voit ottaa suojakoodin käyttöön puhelimesi turva-asetuksissa. Joissain puhelimissa suojakoodista käytetään nimitystä turvakoodi tai lukituskoodi.

Suojakoodia tarvitset myös silloin, jos käytössäsi on puhelimen automaattinen lukitus. Lukitus menee päälle automaattisesti, kun tietty aika on kulunut viimeisestä näppäinpainalluksesta.

Yleisimpien puhelimien suojakoodioletukset:

Nokia: 12345
SonyEricsson: 0000
Samsung: 0000, 00000000 tai 1234

Lukitun suojakoodin saa avattua huoltoliikkeessä. Tarkemmat ohjeet löytyvät myös laitevalmistajan nettisivuilta.

Toivottavasti saat puhelimesi avattua ja Prepaid-liittymäsi toimimaan.
En saa sim-korttia aktivoitua, vaikka olen kolmeen kertaan yrittänyt. Aamulla tarvitsisin sitä työssäni, harmittaa.
Hei 0405805450!

Kiitos viestistäsi. Oletkin jo ollut yhteydessä Vikapalveluumme. Toivottavasti olet saanut puhelimesi toimimaan. Uuden SIM-kortin aktivointi on onnistunut 3.8.2014.

Vastaa