Skip to main content
Moi,

olen vaihtanut puhelinliittymäni Soneralta DNA:han. Siirto tapahtui 26.9.2014 n. klo 17. Ohjeiden mukaan suljin puhelimeni (iPhone 4S), vaihdoin SIM-kortin, kytkin virrat takaisin päälle ja sain seuraavan ilmoituksen:

"iPhoneeen asennettu SIM-kortti on operaattorilta, jonka SIM-kortteja aktivointipalvelimen määrittämä nykyinen aktivointikäytäntö ei tue. iPhone on kunnossa, vika ei ole laitteessa. Aseta laitteeseen toinen, tuetun operaattorin SIM-kortti tai pyydä operaattoriasi poistamaan iPhoneen lukitus. Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä Appleen."

Puhelin ei toimi, eikä sen kytkeminen iTunesiin ei auta. DNA:n asiakaspalvelusta kehotettiin ottamaan yhteyttä Soneraan. Pystyttekö purkamaan lukituksen?

Pikaista vastausta toivoen,

biker
Moi biker,

Kerrotko laitteesi IMEI-koodin? Automaattisesti imei-koodit vapautetaan, kun määräaikainen sopimuskausi on loppunut. Joskus joudumme avittamaan näitä laitteita ja lähettämään avauspyyntöä Applelle.
IMEI xx xxxxxx xxxxxx x

Edit: IMEI-koodi
Heippa biker,

testaapa nyt onnistuuko eli toinen sim-kortti ja kytke iTunesiin kiinni Lähteekö toimimaan?
Nyt toimii, kiitos.

Lisäksi pari sanaa yleisellä tasolla Soneran asiakaspalvelusta:

Tapauksissa, joissa asiakkaasta riippumaton puhelimen toiminnan estävä ongelma vaatii Soneralta toimenpiteitä, on mielestäni sopimatonta, että ainoa tapa saada yhteys asiakaspalveluun on joutua rekisteröitymään Soneran keskustelupalstalle ja esittämään asiansa siellä julkisesti.

Asiakaspalvelun vasteaikoja keskustelupalstalla ei kerrota eikä viestejä kuitata nähdyiksi, vaan asiakkaan on päivitettävä selainikkunaa uudelleen ja uudelleen toivoen vastauksen jossain vaiheessa ilmaantuvan. Omassa tapauksessani jouduin odottamaan Soneran reagointia liki kaksi vuorokautta. Lisäksi useimmat ongelmatilanteet vaativat asiakkaalta laitteisiin liittyvien yksityisluontoisten tietojen paljastamista.

Ymmärrän avoimen viestinnän periaatteen, mutta akuuteissa tilanteissa, joissa asiakas tarvitsee nopeaa teknistä apua, on Soneran valitsema käytäntö silkkaa huonoa asiakaspalvelua.
Hei biker!

Kiitos viestistäsi ja hyvästä palautteestasi. Hyvä kuulla, että olet saanut iPhonesi toimimaan toisen operaattorin SIM-kortilla.

Olen ohjannut palautteesi eteenpäin asiakaspalvelustamme vastaavalle taholle. Asiakkailtamme saatu palaute on erittäin tärkeätä, jotta voimme kehittää toimintaamme oikeaan suuntaan.
Hei!

Myös minulla on sama ongelma.

Ostin ystäväni vanhan iPhone 4S:n, koska hän vaihtoi uudempaan malliin kytkykaupalla. Luulisi, että sim-kortin lukitus poistuisi silloin automaattisesti. Näin ei kuitenkaan käynyt. Pystyisittekö poistamaan sim-lukituksen, kiitos.

IMEI: XXXXXXXXXXXX903

t. Pauliina
Hei Pauliina71!

Lukitus olisi tämän laitteen kohdalla pitänyt purkautua automaattisesti mutta jostain syystä näin ei ollut käynyt. Poistin lukituksen nyt manuaalisesti, joten vaihda puhelimeen uusi sim ja liitä se iTunesiin. Lopullinen lukitus poistuu sitten sitä kautta.

Vastaa