Skip to main content

"SIM korttia ei voida rekisteröidä"

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Mikä mahtaa olla syynä? Vaihdoin liittymäni Elisalta Soneralle ja otin mukana vanhan numeron. Puhelin ja vanha liittymä eivät olleet kytkettyjä. Palasin mm. juuri 5kk reissulta thaimaasta ja ympäristöstä ja siellä thai sim toimi loistavasti. Ja toimii täälläkin - vielä niin pitkään kun on puhelinrahaa puhelimessa. Ja mikä huvittavinta, Soneran verkkoa käyttäen!

Mikä mättää SIM kortissa? Myöskään Oma Sonera sivuille en voi rekisteröityä koska tunnistuksen yhteydessä tulee ilmoitus: "ei asiakasnumeroa - käyttäjää ei tunnisteta", tms.

Käyn huomenna Sonera-shopissa jos suinkin vaan ehdin mutta jos joku täällä palstalla osaa neuvoa miten saada homma toimimaan samoin tein niin kiitän neuvoista!

t: Miksu

11 kommenttia

  • April 19, 2012
Hei miksu_v! Liittäisitkö profiilisi asiakasnumeron kohdalle puhelinnumerosi (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin päästään tarkastamaan tilanne. Numero ei näy muille käyttäjille.

  • April 19, 2012
Minlee kirjoitti:
Hei miksu_v! Liittäisitkö profiilisi asiakasnumeron kohdalle puhelinnumerosi (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin päästään tarkastamaan tilanne. Numero ei näy muille käyttäjille.


Hei!

Laitoin profiilissa asiakasnumeron paikalle puhelinnumeroni. Ja tämä oli siis liittymän vaihto Elisalta Soneralle et olisikohan siinä mennyt jotain mäkeen?

Tuo uusi SIM-kortti saapui jo lähes 2 viikkoa sitten. Tilauksen tein netistä Thaimaassa jotain 4vkoa sitten (olin tuolla K-Aasiassa n. 6kk. ja välillä surffaillessa totesin että Elisa on melkein kaikessa naurettavan kallis).

t: Miksu

  • April 19, 2012
miksu_v kirjoitti:
[quote="Minlee":31r66nho]Hei miksu_v! Liittäisitkö profiilisi asiakasnumeron kohdalle puhelinnumerosi (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin päästään tarkastamaan tilanne. Numero ei näy muille käyttäjille.


Hei!

Laitoin profiilissa asiakasnumeron paikalle puhelinnumeroni. Ja tämä oli siis liittymän vaihto Elisalta Soneralle et olisikohan siinä mennyt jotain mäkeen?

Tuo uusi SIM-kortti saapui jo lähes 2 viikkoa sitten. Tilauksen tein netistä Thaimaassa jotain 4vkoa sitten (olin tuolla K-Aasiassa n. 6kk. ja välillä surffaillessa totesin että Elisa on melkein kaikessa naurettavan kallis).

t: Miksu[/quote:31r66nho]

Muuten jotain siinä liittymän siirtämisessä on mennyt pieleen... Näet omaelisa sivulta näen että tuo 050xxxxxxx liittymä on heillä yhä olemassa vaikkei enää pitäisi. Toki tilassa suljettu koska suljin sen heti saatuani thai-numeron.

t: Mikael

  • April 19, 2012
Hei vielä miksu_v! Tarkistin numeronsiirron tilanteen ja näyttää siltä, että siirtopäivä on vasta 24.04.12 klo.11:31
Elisan liittymään tulee vielä muistutus viesti tarkemmasta vaihto ajankohdasta, mutta kun liittymä on suljetussa tilassa, voit varautua vaihtamaan Soneran SIM-kortin ensiviikon tiistaina puoleltapäivin, jolloin Soneran liittymä aktivoituu.

  • April 19, 2012
Minlee kirjoitti:
Hei vielä miksu_v! Tarkistin numeronsiirron tilanteen ja näyttää siltä, että siirtopäivä on vasta 24.04.12 klo.11:31
Elisan liittymään tulee vielä muistutus viesti tarkasta vaihto ajankohdasta, mutta kun liittymä on suljetussa tilassa, voit varautua vaihtamaan Soneran SIM-kortin ensiviikon tiistaina puoleltapäivin, jolloin Soneran liittymä aktivoituu.


Ok... Miten, ei tuota millään saisi aikaistettua? Eli että se alkaisi toimimaan samoin tein tänään. Olis vähän käytön tarvetta... Se Elisan SIM-kortti katosi minne lie joten olen nyt ilman suomiliittymää kokonaan. Ja thai liittymässä on jotain 150b puheaikaa jolla ei paljon puhuta... Parikytä SMS:ää sillä pystyy ehkä lähettämään.

t: Mikael

  • April 19, 2012
Moi miksu_v. Numeronsiirtoa ei voi valitettavasti aikaistaa, koska siirto etenee aina siirtoprosessin mukaisesti, jossa on mukana kaksi operaattoria. Jos saat jostain Elisan SIM-kortin käsiisi, kortti tosiaan toimii normaalisti niin kauan, kunnes Soneran kortti aktivoituu.

  • April 19, 2012
Ok, no ei mahda mitään. Ostan varmaan jonkun kympin prepaidin R:ltä siksiajaksi.

t: Mikael

  • April 19, 2012
Nii joo, unohtui...

Mutta kiitos infosta!
Miksu

  • April 19, 2012
Toivottavasti asia selviää, pahoittelut siitä, että ei saatu siirtoa nopeutettua. Kiitos yhteydenotosta miksu_v!

  • April 19, 2012
-

  • April 19, 2012
Minlee kirjoitti:
Toivottavasti asia selviää, pahoittelut siitä, että ei saatu siirtoa nopeutettua. Kiitos yhteydenotosta miksu_v!


No problem, otin siksi väliksi kunnes toi Elisa siirto on ok tuon 1.99e/kk liittymän. Suljen sen sitten kun uusi liittymä toimii.

t: Miksu