Skip to main content
Hei,

Soneralta ostamani iPhonen sim-lukitus ei ole poistunut automaattisesti, vaikka kytkysopimus on loppunut noin puoli vuotta sitten. Yritin etsiä ohjeita nettisivultanne, ja niiden mukaan liittymänhallinnasta löytyy ohjeet lukituksen poistoon. Liittymänhallintasivulla ei kuitenkaan ollut mitään sim-lukituksen poistoon liittyvää. Soitin siis asiakaspalveluunne, jossa oli yli 20 minuutin jono. En jonottanut, vaan ajoin Sonera Kauppaan, mutta siellä sanottiin, että pitää joko soittaa asiakaspalveluun tai varata soittopyyntö netistä. Aikoja ei ole tarjolla, joten nyt jonotan puhelinpalveluunne, jonka jono on tällä hetkellä yli 30 minuuttia. Joudun nyt siis maksamaan tästä pitkästä jonotuspuhelusta kaiken aikaisemman vaivan lisäksi.

Onko tällaisessa asiakaspalvelutapahtumassa Soneran mielestä kaikki aivan kohdallaan?
Hei mpkuti! Asiakaspalvelussa on kieltämättä kova ruuhka näin joulupyhien jälkeen. Voin purkaa lukituksen täältä käsin, jos lisäät vielä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), kiitos!
Johannes kirjoitti:
Hei mpkuti! Asiakaspalvelussa on kieltämättä kova ruuhka näin joulupyhien jälkeen. Voin purkaa lukituksen täältä käsin, jos lisäät vielä asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), kiitos!


Soneralla taitaa olla joka viikonloppu joulunpyhät kun aina asiakaspalvelussa on ruuhkaa. Soitti kesällä tai talvella, päivällä tai illalla... aina saa jonottaa.
Sain lopulta lukituksen poitettua, kun jonotin puhelinjonossa 45 minuuttia. Joudun näin ollen maksamaan jonotuksesta ja siitä, että sain Soneran korjaamaan oman virheensä.

(Annoin asiakasnumeroni tänne foorumille kirjautuessani, mutta ilmeisesti Sonera on kadottanut sen jonnekin.)
Miten onnistuu, että saan puhelimen taas päälle?
Hei Jakku79! Löydät PUK-koodin Omilta Sivuilta. Ohjeet täällä.

Vastaa