Hei,
tähän asti hyvin toiminut lähtevien sähköpostien palvelin smtp.tele.fi lakkasi toimimasta toissa iltana. Käytän pääasiassa Windows Mail-sähköpostiohjelmaa.
"Palvelin katkaisi yhteyden odottamattomasti. Tämä voi johtua palvelinongelmista, verkko-ongelmista tai pitkästä odotusajasta. Aihe '****', Tili: '*******', Palvelin: 'smtp.tele.fi', Protokolla: SMTP, Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Virhenumero: 0x800CCC0F"
Muuten yhteys toimii täysin moitteetta ja voin vastaanottaa sähköposteja käyttämällä haluamaani POP3-palvelinta. Asun taloyhtiössä, jossa on Soneran yritysliittymä koko talon asukkaille jaettuna.
Missä lienee vika ? Voiko ongelma liittyä jollain tavalla ns. "black-list"-listoihin ? Pari kuukautta sitten lakkasi toimimasta n. 7 vuotta käyttämäni mail.inet.fi smtp-palvelin. Aloin saada sen virheilmoituksena seuraavaa:
"Viestiä ei voi lähettää. Lähtevän sähköpostin (SMTP) palvelimen todennusasetus ei välttämättä ole oikea. Saat ohjeita tämän ongelman ratkaisemisesta avaamalla ohjeen, etsimällä Windows Mail -ongelmien vianmääritykseen liittyvää aihetta ja lukemalla sitten sähköpostiviestien lähettämisongelmista kertovan osan. Jos tarvitset apua oikeiden palvelinasetusten selvittämisessä, ota yhteyttä sähköpostipalvelusi tarjoajaan.
Hylätty sähköpostiosoite on *******. Aihe '****', Tili: '************', Palvelin: 'mail.inet.fi', Protokolla: SMTP, Palvelimen vastaus: '550 mail not accepted from blacklisted IP address [88.194.**.***]', Portti: 25, SSL-suojattu: Ei, Palvelinvirhe: 550, Virhenumero: 0x800CCC78"
Eli talossamme on useita saman IP-numeron takana olevia käyttäjiä ja jonkun kone lähettää ilmeisesti jonkin verran roskapostia... Voiko smtp.tele.fi lakkaaminen toimimasta johtua samasta ongelmasta ?
Mitä asialle olisi tehtävissä ? Vai johtuuko toimimattomuus vain jostain väliaikaisesta häiriöstä ?
smtp.tele.fi ei toimi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.