Lopetin soneran liittymän noin kuukausi sitten. Syynä kilpailijan kilpailukykyinen hinta, ja määräajattomuus, vaikka kyseessä onkin tarjouspaketti.
Hieno homma, että lakia muutettiin niin, että lopettavaa asiakasta ei saa enään puhelimitse yrittää perstottaa. Tämän ovat kuitenkin operaattorit ilmeisesti ottaneet asenteella, että lakimuutoksen taustalla on tarkoitus vaikeuttaa liittymäkauppaa, ja tehdä markkinoinnista vaikeampaa.
Voin nyt näin asiakkaan näkökulmasta kuitenkin yritykselle kertoa, että lakimuutos on tehty sitä varten että ne operaattoria vaihtavat asiakkaat jätettäisiin rauhaan.
Lopetettuani liittymän ja odotellessani numeroni siirtoa toiselle operaattorille, alkoikin sonera lähetellä tekstiviestejä perinteisten tarjouspuheluiden sijasta. Ensimmäinen viesti oli vielä mielestäni ok, viesti meni jotakuinkin seuraavanlaisesti: "Hei! olet irtisanonut sonera liittymäsi, liittymänumerosi siirtyy toiselle operaattorille. Soita numeroon xxxxx saadaksesi kilpailukykyisen tarjouksen" (en nyt sanasta sanaan muista, mutta tarkoitus kuitenkin tulee esille). Tähän reagoimatta alkoikin melkein päivittäin tulla vastaavanlaisia viestejä, ja vielä tämän lisäksi pyydettiin arvostelemaan asiakaspalvelukokemuksen sonerasta asteikolla 0-10. Näihin viesteihin jo kyllästyneenä arvostelin kokemukseni arvosanalla 0.
Eipä mennyt pitkään kun soneralta soitettiin perään, ja kysyttiin syitä huonoon palautteeseen. Asiallisesti ystävälliselle neidille selitin, että arvostaisin jos jättäisitte minut rauhaan. Mitään ei sieltä sen jälkeen onneksi kuulunut, kunnes juuri äsken joku soneran alihankkija soitti, ja pyysi saada tehdä noin 10min asiakastyytyväisyyskyselyä, ja ilmoittikin tekevänsä hommia soneran puolesta. Noh, vastasin että voin vapaan palautteen jättää, mutta kyselyyn ei ole aikaa, ja vapaata palautettahan ei haluttu. Syytä tähän kyselin ja vastaus kuului että sonera haluaa vain kaavan mukaisiin kysymyksiin vastaukset.
Voisitteko nyt viimeinkin yrittää ymmärtää, että kun lopetan liittymän, sanaton viesti kuuluu "en halua olla teidän kanssa enään tekemisissä" eikä suinkaan: "Tunkekaa tarjouksenne vaikka ikkunoista ja ovista, jos muualta ette saa mahtumaan".
Soittakaa nyt vielä kerran, jookos?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.