Skip to main content
Moi.

Laitoin viime kuun puolessa välissä nettisivujen kautta vikailmoitusta kun pingi nettipeleissä oli noussut. Sain tietää kyllä että Koti-tv palvelun takia sitä voi tapahtua. Sitten minulle soitettiin ja kerrottiin että ei näytä muutenkaan nopeus olevan oikea kun tulee vaan 11mb sisään.. Puhelun aikana sanottiin että asiaa tutkitaan ja puhelun jälkeen sainkin pari viestiä joista viimeisessä lukee "Hei, laajakaistaliittymäänne koskeva viankorjaus on siirtynyt asentajalle. Ilmoitamme, kun vika on korjattu...". Tämän viestin jälkeen en ole saanut mitään tietoa asiasta, eikä netti edelleenkään anna kuin sen 9-10 megaa Soneran testin mukaan.

Joten kysyisin vain näkisittekö te tämän kautta mitenkään missä mennään tai jotain? 😃
ADSL-liittymäsi vikailmoitus on valmistunut 24.8. Vika on rajattu puhelinverkon kaapelointiin ja siitä on laitettu korjauspyyntö paikalliselle operaattorille.

Yritän saada lisätietoa korjauksen etenemisestä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Selvä homma. Kiitos!
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
ADSL-liittymäsi vikailmoitus on valmistunut 24.8. Vika on rajattu puhelinverkon kaapelointiin ja siitä on laitettu korjauspyyntö paikalliselle operaattorille.

Yritän saada lisätietoa korjauksen etenemisestä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Onkos mitään lisätietoa mahdollista saada? Kun ei tosiaan oo vieläkään toiminut sen paremmin kuin ennenkään.
Liittymän vikailmoituksen perusteella vaikuttaa siltä että hitauden syy jää paikalliseen puhelinverkkoon ja kyseessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika eli todennäköisesti ei ole korjattavissa. Vaihtoehtona olisi liittymän nopeusluokan lasku, mutta tämän jälkeen Koti TV ei enää toimisi. Vikapalvelun olisi pitänyt selvittää sinulle vaihtoehdot liittymän nopeusluokan jatkon suhteen, mutta ilmeisesti näin ei ole tehty, koska olet jäänyt epätietoisuuten miten vikailmoituksen suhteen lopulta kävi.

Yhteys saattaisi toimia paremmin rajatulla nopeudella eli 24/1M-nopeusluokka säilyy, mutta nopeutta rajataan verkon asetuksilla alemmaksi. Jos haluat tätä vaihtoehtoa testata, tee liittymästä uusi vikailmoitus Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Kirjalliseen vikailmoituksessa voit Lisätiedot-kenttässä kertoa mistä on kyse ja Vikapalvelu ottaa sinuun yhteyttä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa