Skip to main content
Sonera AINAkoti Kaapelimodeemiliittymä
Kaivohaka 3-5 a, Hämeenlinna

40/10Mbps Kaapelimodeemiliittymä

Cisco EPC3825 kaapelimodeemi
epc3825-v302r125574-131129c
Downstream:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.6 dBmV 42.1 dB
Channel 2: 5.4 dBmV 42.1 dB
Channel 3: 5.8 dBmV 42.0 dB
Channel 4: 5.6 dBmV 41.9 dB

Upstream:

Power Level:
Channel 1: 43.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV


Speedtest.net 33.48/6.15Mbps 17ms
http://www.speedtest.net/my-result/3743011713

Pingtest.net 325ms jitter: 49ms grade: D
http://www.pingtest.net/result/105723269.png
http://www.pingtest.net/result/105723424.png

Miksi tätä ei korjata?
Muillakin talon asukkailla sama ongelma.
Tätä nettiä ei voi käyttää kuin perus surffailuun.
Kaikki nettipelit lagaavat ja warppivat - jopa HS.

Demonstraatio CS:GO:ssa
https://www.youtube.com/watch?v=OhTJFOVouuo#t=18
https://www.youtube.com/watch?v=jRL2gaayzak
Hei Saekki89,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin tarkistellaan asiaa. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Asiakasnumero ei sisällä kirjaimia ja lisääthän sen myös ilman välilyöntejä. Mikäli sinulla on Ainan asiakasnumero edelleen, niin liittymääsi ei välttämättä ole meille vielä siirretty. Olethan siinä tapauksessa Ainan vikapalveluun yhteydessä, puh. 0800 92019.
Minulla ei ole vielä asiakasnumeroa - en ole saanut vielä yhtäkään laskua. Avasin yhteyden 1.9.2014 Sonera kaupassa (tilnro.TSF1407573). Yhteys toimi tänään hetkellisesti klo 16:21-17:05 välisenä aikana.
http://www.pingtest.net/result/105785615.png

http://www.pingtest.net/result/105786419.png
Hei Saekki89,

Antamillasi tiedoilla en kyllä kaapelinettiliittymää pysty löytämään. Saisitko lisättyä asiakasnumeron paikalle huoneistosi numeron. Sillä tiedoilla voisin tarkistaa onko liittymä avattu meille.
Kaivohaka 3-5 a 21 b, tänään netti alkanut pätkimään oikein urakalla. Ping ok, eikä packetlossia, mutta yhteys vain katkeaa hetkellisesti noin 5min välein.
Moikka saekki89!

En kyllä valitettavasti löydä liittymää ollenkaan meidän tiedoista. Olitko ollut yhteydessä tuonne ainan vikapalveluun? Todennäköisesti liittymä löytyy heidän tiedoista.
Eikös Sonera ostanut Ainan ja nosti liittymien nopeuksia?
Hei Saekki89,

Kaikkia Ainan liittymiä ei ole vielä siirretty meille, joten niiden osalta emme tietoja näe. Näissä tapauksissa vikailmoitus kannattaa tehdä puhelimitse numeroon 0800 92019.

Kun liittymä siirtyy meille, niin vanha Ainan sähköposti lakkaa toimimasta ja saat samalla tunnukset uuteen sähköpostiin sekä Omille Sivuille. Samalla asiakasnumerosi muuttuu myös.
8 päivää on kulunut, eikä asiat ole miksikään muuttuneet...

http://aijaa.com/EOtcwZ

Kolahti postiluukusta laskukin Soneralta, ehkä nyt sielläkin päässä huomioidaan asiakkaaksi.

Asiakasnumerokin on nyt päivitetty.

Edit:
http://aijaa.com/FXcAYX
Teamspeakin logi, josta näemme, että packetloss on niinkin korkea kuin 8,69% kaikesta ulospäin lähtevästä datasta. Siis aivan törkeää. Eihän tällaista yhteyttä saisi edes myydä! Monopoliaseman väärinkäyttöä!
Hei Saekki89,

Asiakasnumerokentässä ei näy numeroa tällä hetkellä ollenkaan. Huomaathan että asiakasnumerossa ei ole kirjaimia ollenkaan.

Olitko tehnyt asiasta jo vikailmoituksen numeroon 0800 92019?
"Hyvää" iltaa taas.
Olen tehnyt vikailmoituksen(4 kertaa; 2 Soneralle ja 2 AINAcom vikapalveluun). Miksi asiakasnumero on muotoa TSFXXXXXXX!?
Ja sonerahan osti AINAcomin 1.4? Ettekä ole vieläkään siirtänyt kaikkia liittymiä Soneralle?

Ai niin, vikapalvelusta ehdottivat, että vaihtaisin liitymäni DSL:n, mutta eihän täällä ole puhelinpistokkeita koko talossa. Kuinkas se sitten onnistuisi?

Tässä koko hommassa ole mitään tolkkua, pitääkö kuluttaja-asiamieheen ottaa yhtettä ennekuin jotain alkaa tapahtumaan? Ja siis minun yhteysongelmani ei ole yksittäis tapaus. Koko talo on saman roikan nokassa ja kaikilla talon asukeilla on heikko yhteys. MIKSI TÄTÄ EI KORJATA?
Hei Saekki89,

Kuten aikaisemmin todettu, antamallasi asiakasnumerolla ei tietoja löydy, joten emme tätä kautta voi asiaa tarkemmin tutkia. Suosittelen ottamaan uudelleen yhteyttä numeroon, johon vikailmoitus on tehty niin saat asian selvitettyä.

Vastaa