Skip to main content

Sonera-Easy hävinnyt/rikkoutunut sim-kortti


Kaipaan varmaa tietoa Soneran henkilöltä. Jos Sonera-Easy liittymän sim-kortti katoaa tai hajoaa niin saako tilalle uuden mistä ja miten?

Soneran sivuilla kerrotaan, että saa muttei sen tarkemmin mitä tulee tehdä.

Nimittäin mikään operaattori ei tietääkseni tarjoa mahdollisuutta sim-kortin vaihtoon Prepaid-liittymissä. Miten Soneralla siis asian laita on?

  • 7. kesäkuuta 2012
Hei salmaster,

Rikkoutuneen Easy Sim-kortin vaihto on mahdollista ja helpoiten se käy Soneran myymälässä.

  • 16. kesäkuuta 2012
Palaan asiaan vielä.

Paljonko uusi sim-kortti maksaa? Aktivoituuko se paikan päällä käyttöön kun Sonera pisteestä hakee uuden sim-kortin?

Ja uusi kortti ei siis vaadi muuta, että on myyntipakkaus korttiaihioineen sekä henkkarit. Mitään postpaid-sopimuksia ei pidä tehdä? Nimittäin kun kyselin samaa asiaa TeleFinlandilta niin kerrottiin ettei uusiminen onnistu. Sitten sain toiselta tietoa, että jos kadonneen Helppo-Prepaidin siirtää TeleFinlandille laskutusliittymäksi (Sonera voi tehdä näin myös) niin silloin numeron saa pidettyä edelleen ja saa uuden kortin.

  • 18. kesäkuuta 2012
Hei salmaster!

Voit vaihtaa micro-SIM-kortin tai tavallisen SIM-kortin Easy –liittymääsi. Puhelinnumero säilyy samana ja ladattu saldo siirtyy uudelle kortille. Kortinvaihto tapahtuu Soneran kauppiaan luona todistamalla henkilöllisyyden ja antamalla liittymän PUK-koodin. Kortinvaihdon voit tehdä maksutta kaksi kertaa vuodessa.

  • 18. kesäkuuta 2012
Hankin nyt Sonera Prepaid laajakaistan jotta saan Easy-liittymään järkevän hintaisen datapaketin.

Latasin Sonera sovelluksen myös mutta siitä ei juuri ole hyötyä kun se ei edes näytä saldoa oikein. Lisäksi myöskään en pysty tekemään maksuttomia lisäpalveluita kuten soitonestot jne.

Olen kuullut, että on mahdollista saada ns. lipukeliittymä joka vastaa palveluiltaan ja hinnoittelultaan Minun Sonera minuuttihintaista liittymää kuitenkin sillä erolla, että puheajat maksetaan lipukkeilla eikä laskuja tule.

  • 18. kesäkuuta 2012
salmaster: Myös tavallista liittymää voi maksaa ennakkoon. Laskuja ei sinulle tule, mikäli lataat puheaikaa aina etukäteen. Näin voit saada käyttöösi kaikki matkapuhelinpalvelut ja tarjoushinnat.

Latauslipukkeella voit maksaa matkapuhelimen laskua ennakkoon. Latauslipuke sopii kaikkiin Sonera Matkapuhelinliittymiin, myös Easy- ja kytkyliittymiin.

Latauslipukkeen voi ostaa Soneran jälleenmyyjältä: Sonera Matkapuhelinkauppiaat, Sonera Palvelupisteet, R-kioskit, hyvinvarustetut kioskit ja huoltoasemat, Postin omat toimipaikat.

Myös verkossa voi kätevästi ladata puheaikaa:

Verkkolataus löytyy osoitteesta http://www.sonera.fi/puheaika
- valitse summa jonka haluat ladata
- kirjoita liittymänumero johon ladataan
- halutessasi kirjoita viesti puheajan saavaan numeroon
- rastita kohta "Olen lukenut ja hyväksynyt palvelun toimitusehdot."
- tarkista, että olet valinnut oikean numeron, johon puheaikaa ladataan
- valitse käyttämäsi verkkopankki sivulla olevista linkeistä
- suorita maksu verkkopankin puolella
- palaa verkkopankista takaisin linkistä "palaa myyjän sivuille"

Laskutettavassa liittymässä hyvitys koskee myös kytkentä- ja kuukausimaksuja, mutta ei jo erääntyneitä laskuja. Jos Latauslipukkeella ladattua hyvitystä jää käyttämättä, käyttämätön osuus hyvityksestä siirtyy aina seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty.

Easy-liittymässähän kaikki maksetaan ennakkoon Latauslipukkeella.

Mikäli haluat muuttaa Easy-numerosi tavalliseksi numeroksi, voit tehdä sen Soneran sivuilta tai soittamalla asiakaspalveluun. Suosittelen sinulle tarjoushintaisia paketteja, Pikku+ / Perus+ / Iso+, joissa edulliseen kuukausihintaan on paketoitu niin puhe-, tekstiviesti- ja nettipaketitkin.

  • 18. kesäkuuta 2012
Miten sinulle voi lähettää yksityisviestiä? En löytänyt sitä? Muissa foorumeissa joissa olen ollut on yksityisviesti käyttäjille/jäsenille.

Joakim kirjoitti:
salmaster: Myös tavallista liittymää voi maksaa ennakkoon. Laskuja ei sinulle tule, mikäli lataat puheaikaa aina etukäteen. Näin voit saada käyttöösi kaikki matkapuhelinpalvelut ja tarjoushinnat.

Latauslipukkeella voit maksaa matkapuhelimen laskua ennakkoon. Latauslipuke sopii kaikkiin Sonera Matkapuhelinliittymiin, myös Easy- ja kytkyliittymiin.

Latauslipukkeen voi ostaa Soneran jälleenmyyjältä: Sonera Matkapuhelinkauppiaat, Sonera Palvelupisteet, R-kioskit, hyvinvarustetut kioskit ja huoltoasemat, Postin omat toimipaikat.

Myös verkossa voi kätevästi ladata puheaikaa:

Verkkolataus löytyy osoitteesta http://www.sonera.fi/puheaika
- valitse summa jonka haluat ladata
- kirjoita liittymänumero johon ladataan
- halutessasi kirjoita viesti puheajan saavaan numeroon
- rastita kohta "Olen lukenut ja hyväksynyt palvelun toimitusehdot."
- tarkista, että olet valinnut oikean numeron, johon puheaikaa ladataan
- valitse käyttämäsi verkkopankki sivulla olevista linkeistä
- suorita maksu verkkopankin puolella
- palaa verkkopankista takaisin linkistä "palaa myyjän sivuille"

Laskutettavassa liittymässä hyvitys koskee myös kytkentä- ja kuukausimaksuja, mutta ei jo erääntyneitä laskuja. Jos Latauslipukkeella ladattua hyvitystä jää käyttämättä, käyttämätön osuus hyvityksestä siirtyy aina seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty.

Easy-liittymässähän kaikki maksetaan ennakkoon Latauslipukkeella.

Mikäli haluat muuttaa Easy-numerosi tavalliseksi numeroksi, voit tehdä sen Soneran sivuilta tai soittamalla asiakaspalveluun. Suosittelen sinulle tarjoushintaisia paketteja, Pikku+ / Perus+ / Iso+, joissa edulliseen kuukausihintaan on paketoitu niin puhe-, tekstiviesti- ja nettipaketitkin.

  • 18. kesäkuuta 2012
Onko Easy sekuntti vai minuutti veloitteinen? Sitä ei kyllä kovinkaan hyvin löydä mistään. Ei Soneran sivuilta eikä oikein muualtakaan. Olisiko aika hieman päivittää tietoja. Samalla vastaajan tilaaminen kannataa lisätä sinne sivuille jossa Easyä esitellään ja samoin tieto puheluiden veloitusperusteesta onko sekuntti vai minuutti veloitteinen. Jälkimmäinen on aika olennaista ja varsinkin jos vastaus on sekunttiveloitteinen niin sitä ei kannata piilotella.

  • 19. kesäkuuta 2012
Hei salmaster!

Valitettavasti täällä keskustelupalstalla ei ole mahdollisuutta lähettää yksityisviestejä. Mikäli sinulla on tarvetta yksityisviesteille, kehoitan käyttämään joko Facebookia tai Omien Sivujen chat-toimintoa.

Easy-liittymä on sekuntiveloitteinen ja hieno huomio että kyseinen tieto ei ole helposti saatavilla sonera.fi sivustolla. Pistän tästä asiasta viestiä eteenpäin, jotta tämä tieto saataisiin kaikkien tietoisuuteen.

  • 19. kesäkuuta 2012
Mitä tarkoitat Facebookilla? Soneran Facebook-sivuja?

Toimiiko Omien sivujen chat jos käyttää Easyn tunnuksia? En ole laskutusasiakas Soneralla. Mistä löydän tämän chatin?

  • 19. kesäkuuta 2012
Vielä vinkkinä Soneran mainontapuolelle. Soneran kannattaa korostaa, että Easy on sekunttiveloitteinen. Tämä tulisi tuoda esiin kaikessa mainonnassa jossa Easya markkinoidaan.

Saunalahti Prepaid nimittäin tällä hetkellä näyttää paremmalta nopealla vilkaisulla/mainonnalla koska sekin on sekunttiveloitteinen. Lisäksi Saunalahti Prepaidiin saa viikko- ja kuukausipaketteja dataan joka tällä hetkellä uupuu varsinaisesta Easy-liittymästä. Kannattaa siis laittaa myös tavalliseen Easyyn kuukausimaksullinen datapaketti.

Kun nämä toimet tekee niin Saunalahti alkaa olemaan samalla viivalla Easyn kanssa ja käyttäjästä riippuen jopa Easy menee edelle. Tällöin molemmissa liittymissä on kiinteä datapaketti joka on pakollista melkein jo nykypäivänä. Ainoa millä Saunalahti voittaa yksittäistarkastelussa on puhelu- ja tekstiviesti hinnoittelu. Tosin se, että Easyyn saa uuden sim-kortin kadonneen tilalle kompensoi tätä kilpajuoksua. Lisäksi Easyn saa myös Soneralla laskutusliittymäksi ja oikeastaan myös muille operaattoreille.

Pointti on se, että Easyn tuotemarkkinointi on valitettavasti epäonnistunut koska ette tuo esille muutamia tärkeitä ominaisuuksia kuten edellä. Siksi luulen, että Saunalahti johtaa Prepaid-liittymissä joskaan minulla ei ole tilastoja enkä tiedä onko olemassa edes luotettavaa tilastoa olemassakaan.

Joten jos haluatte kasvattaa Easyn myyntiä joka vastaavasti saattaa johtaa myöhemmin laskutusasiakkuuteen niin tässä ilmainen vinkki.

Ps. En suosi sinällään kumpaakaan (Soneraa tai Saunalahtea) sen erityisemmin vaan valitsen parhaan ja käyttökelpoisen liittymän.

  • 19. kesäkuuta 2012
Kyllä, tästä linkistä pääset Sonera facebook-sivuille ja sieltä voit lähettää myös yksityisviestejä. http://www.facebook.com/sonera

Easy-liittymällä pääsee myös kirjautumaan Omille Sivuille ja käyttämään chatiä.

Käyttäjätunnuksena toimii liittymän puhelinnumero ja salasanan saat lähettämällä sanan SALASANA numeroon 15400, viesti on maksuton.

Easy-liittymällä pääsee käyttämään rajattuja palveluita Omilla Sivuilla ja valitettavasti minulla ei ole tietoa toimiiko Chat-palvelu prepaidilla. Mikäli saat vastauksen tähän kysymykseen, olisin kiitollinen jos voisit informoida asiasta.

Kiitoksia myös hyvistä neuvoista ja vinkeistä koskien Easy-liittymää!

  • 19. kesäkuuta 2012
Sain puhelin iltapäivällä Soneran asiakaspalvelusta mutta en ehtinyt vastaamaan koska olin juuri lähdössä asioille enkä olisi ehtinyt tuolloin puhua.

Asia koski varmaan asiaa jota kysyin lomakkeen kautta eilen. Jätin sähköpostini asiassa lomakkeella joten saanko mahdollisesti maililla yhteydenoton asiassa?

Puhelinnumero jonka jätin yhteystietoihin ja jota asia koskettaa on 040366XX40.

  • 20. kesäkuuta 2012
Otamme yhteyttä sinuun uudelleen palvelupyyntösi perusteella, mikäli emme tavoita sinua niin pyrimme vastaamaan sinulle sähköpostilla jos se on vain mahdollista sinun tapauksessasi.

Muussa tapauksessa saat lisätietoa asiasta tekstiviestillä.

  • 20. kesäkuuta 2012
Sain tänään puhelun asiakaspalvelusta. Asia koskee ns. lipukeliittymää johon olisin Easysta siirtynyt. Soittaja kyseli mitkä estopalvelut haluan ja mihin haluan mahdolliset laskut tulevat.

Sen enempää ei kysytty vaan homma oli kuulemma sillä selvä heti. No ei siinä kauaa mennyt kun henkilö soitti ja kertoi, että oli puhunut "läpiä" päähänsä. Minun täytyy täyttää jokin lomake jonka hän laittoi postiin tulemaan.

  • 20. kesäkuuta 2012
Tein vaihdon Soneran sivuilla koska sen pystyy ilmeisesti sielläkin tekemään. Tästä ei asiakaspalvelu aamulla mitään sanonut.

Haluaisin nyt varmistaa onko Soneralla ymmärretty asiani oikein kun alkoi vaikuttaa siltä, ettei aamulla soittanut henkilö oikein ollut ajantasalla kuten aiemmasta viestistäni käy ilmi.

Olen laittanut profiiliin sähköpostiosoitteenkin joten sitäkin kautta voi olla yhteydessä asiassa.

  • 20. kesäkuuta 2012
salmaster, olihan nyt kyse siis Easy-numeron muuttamisesta tavalliseksi laskutusliittymäksi, johon vain lataat lipukkeilla etukäteen saldoa?

Pahoittelen saamaasi ristiriitaista informaatiota. Easy-liittymän voi siis vaihtaa laskutusliittymäksi Asiakaspalvelun, Sonera Kauppiaan tai verkkokaupan kautta.

Mikäli käytit oheista verkkokaupan palvelua muutoksen tekemiseen ja tilaus meni onnistuneesti läpi, asian pitäisi olla kunnossa. Jos saat postissa vielä jonkin lomakkeen, sitä sinun ei enää tarvitse täyttää ja palauttaa. Tervetuloa Minun Sonera -asiakkaaksi!

  • 20. kesäkuuta 2012
Minulle kyllä kerrottiin, että Easyn voisi muuttaa laskutusliittymän kaltaiseksi jota ladataan kuitenkin Easyn tavoin lipukkeilla. Siinä olen saanut kyllä oikeaa tietoa. Mutta nyt on niin, että asiakaspalvelu on jättänyt huomiotta toisen kysymyksen joka on oleellinen asiassa enkä ole saanut vastausta siihen.

Minuun voi olla yhteydessä myös sähköpostise. En pääse aina vastaamaan puhelimeen työn vuoksi.

  • 20. kesäkuuta 2012
Olen saanut nyt keskusteluyhteyden asiassa joten asia lienee (pian) ratkaistu.

Sonera Chattiin muuten pääsee tästä: https://www4.sonera.fi/click2chat/chat

  • 20. kesäkuuta 2012
salmaster, hyvä juttu ja kiitos Chat-linkkivinkistä! Myös Chatin kautta saa tosiaan yhteyden Asiakaspalveluumme.

Vastaa