Skip to main content

Sonera Easy prepaid, saldo ei täsmää

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Hei,

ostin Sonera Easy prepaid liittymän, jossa pitäisi olla pakkauksen mukaan 7 euron edestä puheaikaa valmiina.

Laitoin sim-kortin tabiini (Samsung Galaxy Tab 10.1 3G-versio, mikäli sillä mitään merkitystä on), ja hetken kuluttua sain asetukset tekstiviestillä, jotka asentuivat onnistuneesti. Sen jälkeen hetken aikaa testailin mm. liittymän nopeutta ja kokeilin myös, mitä saldo-kysely näyttää.

Alla saldo, kun olin käyttänyt nettiä ja lähettänyt 3 kpl saldo-kyselyitä 24h aikana:
http://aijaa.com/EfeOJn

Tuossa vaiheessa datakäyttöä alle vuorokausi, jolloin liittymän hinnaston mukaisesti "Netin käytön maksimiveloitus 1,91 eur/24h" sekä 3 kpl saldo-kyselyitä a 0,08 eur = yhteensä 2,15 eur. Alkusaldo 7,00 euroa - 2,15 euroa = 4,85. Mutta kun katsoo viimeisintä 3. saldo-kyselyviestissä olevaa saldoa, sitä onkin enää vain 4,45 euroa.

Mitään muuta en ole liittymällä tehnyt kuin alle vuorokauden selannut nettiä + 3 kpl saldokyselyitä lähettänyt. Eli 0,40 euroa on jonnekin matkalla saldostani hävinnyt, mutta minne?

Annan ko. liittymän puh.nro:n yksityisviestillä, kunhan ensin tiedän kelle sen lähetän.

Edit:
tuon jälkeen olen kyllä nettiä käyttänyt yhden vuorokauden verran lisää, eli -1,91 eur olisi pitänyt lähteä pois em. loppusaldosta.

12 kommenttia

  • February 18, 2013
Moi timppakoo! Laitatko asiakasnumeron/puhelinnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), voin selvitellään asiaa tarkemmin.

  • February 18, 2013
Puh.nro lisätty!

  • February 18, 2013
Hei timppakoo !

Easy Prepaid -liittymistä ei kirjaudu tietoihin samalla tavalla yksityiskohtaisempia tietoja kuin laskutusliittymistä. Vikapalvelumme tutki asiaa, eikä löytänyt minkäänlaista virhettä. Eli palvelu ja veloitus on toiminut oikein.

  • February 18, 2013
Katju kirjoitti:
Hei timppakoo !

Easy Prepaid -liittymistä ei kirjaudu tietoihin samalla tavalla yksityiskohtaisempia tietoja kuin laskutusliittymistä. Vikapalvelumme tutki asiaa, eikä löytänyt minkäänlaista virhettä. Eli palvelu ja veloitus on toiminut oikein.


Kuinka tarkkoja tietoja sitten prepaid-liittymistänne tallentuu? Koska en 100% varmasti ole muuta tehnyt kuin käyttänyt mobiilidataa ja lähettänyt 3 kpl saldo-kyselyitä ko. prepaid-liittymästä. Eli palvelu ja veloitus [u:ilm3alug]eivät todellakaan ole toimineet oikein[/u:ilm3alug].

Eli onko lopputulema nyt se, että koska Soneran järjestelmät eivät tallenna riittävän tarkkaa dataa prepaid-liittymien käytöstä, niin tuo 0,40 euroa häviää iäksi ja jää asiakkaan eli minun tappioksi?

Tulee kyllä melko hyvin voittoa Sonera-konsernille, jos prepaid-liittymien laskutus toimii vähän sinnepäin ja näköjään asiakkaan tappioksi.

Entä onko teillä sanottavaa siihen, että sain Soneran aspasta virheellistä tietoa Sonera Easyn maksiminopeudesta? Minulle kerrottiin, että toimii verkon maksiminopeudella mutta sain itse jälkeenpäin todeta liittymän jo ostettuani, että toimii yhtä hitaasti kuin halvempi saman konsernin Telefinland Helppo -prepaid-liittymä. Ostopäätökseni perusteena nimenomaan oli se, että mobiilidata toimii verkon maksiminopeudella.

  • February 18, 2013
Hei timppakoo !

Käyttö tallentuu tarkalleen käytön mukaan. Jälkikäteen Easysta ei saada niin tarkkaan raportointia kuin laskutusliittymästä, koska esim. erittelyä ei Easysta ole mahdollisuus tilata, jossa näkyisi tarkalleen mikä saldoa on vähentänyt.

Välitimme liittymän tiedot Vikapalveluun ja katsotaan, josko saisimme tätä vielä selvitettyä ja varmistettua että kaikki on laskutuksen osalta kunnossa. Palaamme asiaan kun saame lisätietoja.

Pahoittelemme, että olet saanut virheellistä tietoa. Easyn tiedonsiirtonopeus on 512kbit/s. Easy Prepaid nettitikulla voit surffata verkon maksiminopeudella.

  • February 18, 2013
Katju kirjoitti:
Hei timppakoo !

Käyttö tallentuu tarkalleen käytön mukaan. Jälkikäteen Easysta ei saada niin tarkkaan raportointia kuin laskutusliittymästä, koska esim. erittelyä ei Easysta ole mahdollisuus tilata, jossa näkyisi tarkalleen mikä saldoa on vähentänyt.

Välitimme liittymän tiedot Vikapalveluun ja katsotaan, josko saisimme tätä vielä selvitettyä ja varmistettua että kaikki on laskutuksen osalta kunnossa. Palaamme asiaan kun saame lisätietoja.

Pahoittelemme, että olet saanut virheellistä tietoa. Easyn tiedonsiirtonopeus on 512kbit/s. Easy Prepaid nettitikulla voit surffata verkon maksiminopeudella.


Kiva, mielenkiinnolla jään odottelemaan mitä vikapalvelunne saa selville.

Pahoittelette? No, taidan minäkin pahoitella ja jättää suosiolla Soneran tuotteet hyllylle, jos joustavuutenne omien virheidenne osalta asiakasta kohtaan on tällä tasolla. Olisin nimittäin aikonut ottaa Soneran mp-liittymän, mutta jos ja kun jotain ongelmaa tulee ja vastauksenne asiakkaalle ovat tämän tasoisia, niin kiitos mutta ei kiitos.

Olen saanut paljon parempaa ja joustavampaa asiakaspalvelua kilpailijoiltanne Dna:lta ja Saunalahdelta.

  • February 19, 2013
Hei timppakoo! Olin uudestaan yhteydessä vikapalveluumme, mutta tämän enempää emme valitettavasti pysty auttamaan. Emme voi luovuttaa tarkempia saldotietoja yleisellä keskustelupalstalla tietoturvasyistä. Laskutuksessa ei kuitenkaan havaittu virheitä. Mikäli haluat tarkempia tietoja liittymän liikenteestä, voit mennä Sonera Kauppaan henkilöllisyystodistuksen kanssa ja he voivat puolestaan kysyä tarkempia tietoja vikapalvelustamme.

  • February 19, 2013
Johannes kirjoitti:
Hei timppakoo! Olin uudestaan yhteydessä vikapalveluumme, mutta tämän enempää emme valitettavasti pysty auttamaan. Emme voi luovuttaa tarkempia saldotietoja yleisellä keskustelupalstalla tietoturvasyistä. Laskutuksessa ei kuitenkaan havaittu virheitä. Mikäli haluat tarkempia tietoja liittymän liikenteestä, voit mennä Sonera Kauppaan henkilöllisyystodistuksen kanssa ja he voivat puolestaan kysyä tarkempia tietoja vikapalvelustamme.


Ok, täytyy sitten käydä kysymässä Sonera-kaupasta mihin puuttuva saldo on kadonnut. Kiitos vastauksesta kuitenkin.

Mietin vielä, että mitä eroa on jos menen henkkareiden kanssa Sonera-kauppaan ja kysyn ihan oikeasti oman mitenkään rekisteröimättömän (eli sitä ei voida yhdistää juuri minuun/hetuuni) prepaid-liittymäni saldotietoja tai jonkun täysin tuntemattoman henkilön/tuttavani prepaid-liittymän saldotietoja?

  • February 20, 2013
Sonera Kaupassa tarkistetaan henkilöllisyyden lisäksi SIM-kortin numero ja verrataan sitä liittymän tiedoista löytyvään numeroon. Eli toisen henkilön hallussa olevan liittymän saldotietoja ei ole mahdollista saada ilman SIM-kortin numeroa.

  • February 20, 2013
Johannes kirjoitti:
Sonera Kaupassa tarkistetaan henkilöllisyyden lisäksi SIM-kortin numero ja verrataan sitä liittymän tiedoista löytyvään numeroon. Eli toisen henkilön hallussa olevan liittymän saldotietoja ei ole mahdollista saada ilman SIM-kortin numeroa.


No niin, eli henkkareiden [u:8ys0tu0w]JA sim-kortin[/u:8ys0tu0w] kanssa. Olisin nimittäin jättänyt tuon sim-kortin takuuvarmasti kotiin, ja olisi pitänyt tehdä uusi reissu Sonera-liikkeeseen...

  • February 20, 2013
Mitä tietoja tarkkaan ottaen minulle voidaan henkkareiden ja sim-kortin numeron/puhelinnumeron kanssa antaa?

Puhelinnumerot, joihin soitettu/lähetetty viestejä? Em. tapahtumien kellonajat/pvm:t? Vai mitä?

  • February 20, 2013
Unohdin tosiaan mainita, että SIM-kortti pitää ottaa mukaan. Pahoittelut tästä. Mutta hyvä, että tämä tuli esille ja toivottavasti saat asian hoidettua Sonera Kaupan kautta.

En ole aivan varma, kuinka tarkkoja tietoja Easy-liittymästä voidaan antaa, mutta ainakin yksittäiset saldotapahtumat sekä kellonajat/päivämäärät pitäisi löytyä. Sonera Kaupan työntekijöillähän ei ole pääsyä näihin tietoihin, mutta he voivat ottaa yhteyttä vikapalveluumme.