Terve!
Haluaisin vähän varmennusta seuraavaan asiaan.
Huoneistossamme on kolme data-rasiaa. Olenko ymmärtänyt oikein, että huoneistojakamosta saa jaettua yhteyden useaan eri data-rasiaan reitittimen avulla? Reititin ilmeisesti asennetaan huoneistojakamoon ja kytketään rj45-kaapelilla "Data-nousuun" ja sitten vielä reitittimestä omat rj45-piuhat jakamon kolmeen muuhun koloon, jotka jakavat yhteyden eteenpäin data-rasioihin. Meneehän tämä näin?
Data-rasioiden sijoittelu asunnossamme on sellainen, että olohuoneesta pitäisi saada kaksi laitetta (yksi tietokone + xbox-konsoli) käyttämään jatkuvaa-nettiyhteyttä. Ainoa järkevä tapa olisi, että nämä kaksi kytkettäisiin samaan data-rasiaan, sillä muuten joudun vetämään kaapeliä keskeltä lattiaa jne. Mikä on järkevin ja halvin tapa toimia tässä tapauksessa? Kannattaako minun ostaa toinen reititin olohuoneen data-rasian ja kytkettävien laitteiden välille vai tarvitaanko tähän jokin muu vehje (kytkin, hubi, toistin tms.?)
Entäpä mahdatteko tietää voiko ZyXEL Prestige 660H-D1 ADSL2+ -modeemi toimia reitittimenä huoneistojakamossa, vai pitääkö ostaa ihan "aito" reititin?
Ystävällisesti
Mikko
Sonera Extra/Ethernet-yhteyden jakaminen eteenpäin
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.