Missä mahtaa olla ongelma kun yritän ajaa yhteyttä ylös Thomsonin TCW 750-4 modeemin kanssa niin en saa yhteyttä muodostumaan. Nettiselain ilmoittaa että palvelinta ei löydy. Mahtaakohan vika olla modeemissa kun siinä etupaneelissa vilkkuvat DS-valo ja US-valo ja online valo on täysin pimeänä. Kyseinen ongelma todettu kahdella eri tietokoneella. pöytätietokoneella langattomasti ja kannettavalla tietokoneella langattomasti/verkkokaapelin välityksellä.
ystävällisin terveisin
Hannu Rahikainen
Sivu 1 / 1
Jos kyseisellä kaapelimodeemilla yhteys ei ole koskaan toiminut, syy saattaa olla siinä että modeemin MAC-numero on järjestelmissämme väärin. Asia on tarkistettavissa ja korjattavissa Asiakaspalvelun kautta eli numerossa 0200 17000 (mpm/pvm).
Jos modeemilla on saanut internet-yhteyden auki eiliseen asti ja yhteys on yllättäen kokonaan katkennut, tee seuraavat toimenpiteet:
- Modeemista virta pois.
- Irroita verkkoon menevä kaapeli molemmista päistä.
- Kiinnitä kaapeli takaisin. Jos käytössä jatkojohto, ota se pois käytöstä eli yhdellä kaapelilla modeemi verkkoon.
- Modeemin virta takaisin.
Ellei yhteys palaudu, tee liittymästä vikailmoitus joki soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake menee Vikapalvelulle ja myös siellä voidaan korjata mahdollinen väärä modeemin MAC-osoite Soneran puolella.
Jos modeemilla on saanut internet-yhteyden auki eiliseen asti ja yhteys on yllättäen kokonaan katkennut, tee seuraavat toimenpiteet:
- Modeemista virta pois.
- Irroita verkkoon menevä kaapeli molemmista päistä.
- Kiinnitä kaapeli takaisin. Jos käytössä jatkojohto, ota se pois käytöstä eli yhdellä kaapelilla modeemi verkkoon.
- Modeemin virta takaisin.
Ellei yhteys palaudu, tee liittymästä vikailmoitus joki soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake menee Vikapalvelulle ja myös siellä voidaan korjata mahdollinen väärä modeemin MAC-osoite Soneran puolella.
Tapio kirjoitti: Jos kyseisellä kaapelimodeemilla yhteys ei ole koskaan toiminut, syy saattaa olla siinä että modeemin MAC-numero on järjestelmissämme väärin. Asia on tarkistettavissa ja korjattavissa Asiakaspalvelun kautta eli numerossa 0200 17000 (mpm/pvm).
Jos modeemilla on saanut internet-yhteyden auki eiliseen asti ja yhteys on yllättäen kokonaan katkennut, tee seuraavat toimenpiteet:
- Modeemista virta pois.
- Irroita verkkoon menevä kaapeli molemmista päistä.
- Kiinnitä kaapeli takaisin. Jos käytössä jatkojohto, ota se pois käytöstä eli yhdellä kaapelilla modeemi verkkoon.
- Modeemin virta takaisin.
Ellei yhteys palaudu, tee liittymästä vikailmoitus joki soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake menee Vikapalvelulle ja myös siellä voidaan korjata mahdollinen väärä modeemin MAC-osoite Soneran puolella.
Tervehdys.
Sain tänään nettiyhteyden toimimaan kun olin yhteydessa Soneran asiakaspalveluun sieltä aukaisivat modeemille jonkun portin minkä oli jäänyt kiinni.
ystävällisin terveisin
Hannu Rahikainen
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.