Skip to main content
Missä mahtaa olla ongelma kun yritän ajaa yhteyttä ylös Thomsonin TCW 750-4 modeemin kanssa niin en saa yhteyttä muodostumaan. Nettiselain ilmoittaa että palvelinta ei löydy. Mahtaakohan vika olla modeemissa kun siinä etupaneelissa vilkkuvat DS-valo ja US-valo ja online valo on täysin pimeänä. Kyseinen ongelma todettu kahdella eri tietokoneella. pöytätietokoneella langattomasti ja kannettavalla tietokoneella langattomasti/verkkokaapelin välityksellä.

ystävällisin terveisin

Hannu Rahikainen
Jos kyseisellä kaapelimodeemilla yhteys ei ole koskaan toiminut, syy saattaa olla siinä että modeemin MAC-numero on järjestelmissämme väärin. Asia on tarkistettavissa ja korjattavissa Asiakaspalvelun kautta eli numerossa 0200 17000 (mpm/pvm).

Jos modeemilla on saanut internet-yhteyden auki eiliseen asti ja yhteys on yllättäen kokonaan katkennut, tee seuraavat toimenpiteet:
- Modeemista virta pois.
- Irroita verkkoon menevä kaapeli molemmista päistä.
- Kiinnitä kaapeli takaisin. Jos käytössä jatkojohto, ota se pois käytöstä eli yhdellä kaapelilla modeemi verkkoon.
- Modeemin virta takaisin.

Ellei yhteys palaudu, tee liittymästä vikailmoitus joki soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake menee Vikapalvelulle ja myös siellä voidaan korjata mahdollinen väärä modeemin MAC-osoite Soneran puolella.
Tapio kirjoitti:
Jos kyseisellä kaapelimodeemilla yhteys ei ole koskaan toiminut, syy saattaa olla siinä että modeemin MAC-numero on järjestelmissämme väärin. Asia on tarkistettavissa ja korjattavissa Asiakaspalvelun kautta eli numerossa 0200 17000 (mpm/pvm).

Jos modeemilla on saanut internet-yhteyden auki eiliseen asti ja yhteys on yllättäen kokonaan katkennut, tee seuraavat toimenpiteet:
- Modeemista virta pois.
- Irroita verkkoon menevä kaapeli molemmista päistä.
- Kiinnitä kaapeli takaisin. Jos käytössä jatkojohto, ota se pois käytöstä eli yhdellä kaapelilla modeemi verkkoon.
- Modeemin virta takaisin.

Ellei yhteys palaudu, tee liittymästä vikailmoitus joki soittamalla 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella. Lomake menee Vikapalvelulle ja myös siellä voidaan korjata mahdollinen väärä modeemin MAC-osoite Soneran puolella.


Tervehdys.

Sain tänään nettiyhteyden toimimaan kun olin yhteydessa Soneran asiakaspalveluun sieltä aukaisivat modeemille jonkun portin minkä oli jäänyt kiinni.

ystävällisin terveisin

Hannu Rahikainen

Vastaa