Skip to main content
Sain alkuvuodesta Soneralta postia, että kaikki taloyhtiöni LanWorld-nettiyhteydet vaihtuvat huhtikuun alussa Soneran liittymiksi. Mukana tuli tarjous 24kk määräaikaisesta liittymästä, joten tartuin tilaisuuteen ja laitoin tilauksen menemään siten, että Soneran netti tulisi käyttöön maalis-huhtikuun vaihteessa. Sain samantien tilausvahvistuksen (tilausnumero 5785642, liittymänumero 346-381895) sekä Spotify Premium -tunnukset.

Huhtikuun vaihtuessa huomasin nettini toimivan vakaammin kuin aiemmin, joten oletin liittymän vaihdoksen sujuneen ongelmitta. Muutama päivä sitten netti kuitenkin lakkasi toimimasta, ja modeemin ADSL-valo ei enää syttynyt. Etsin saamani tilausvahvistuksen, jossa sanotaan:

Toimituksen edetessä saat seuraavat viestit:

1. Uuden laajakaistaliittymätilauksen yhteydessä saat käyttäjätunnukset Soneran sähköpostin ja Omat Sivut -palvelun käyttöä varten osoitteessa http://www.sonera.fi/omatsivut

2. Tilatuista lisäpalveluista toimitetaan erikseen niitä koskevat tunnukset

3. Toimitusvahvistuksen. Lisätietoa toimituksesta löydät osoitteesta http://www.sonera.fi/toimitus


Noista kolmesta olen saanut kuitenkin pelkästään Spotifyn tunnukset, käyttäjätunnuksia ja toimitusvahvistusta ei ole kuulunut. Voisiko näillä ja liittymän yhtäkkisellä toimimattomuudella olla jotain tekemistä keskenään?
Hei Petster,

Vaikuttaisi hieman siltä että liittymän kytkennässä on jokin virhe käynyt. Laitoin ongelman selvitykseen, niin saataisin tuo liittymä kuntoon. Siellä pitäisi asentajan käydä talojakamossa vielä kytkentöjä tarkistelemassa ja samalla yhteys pitäisi testailla asunnolta asti.

Vastaa