Mummolleni soitettiin ja tarjottiin Kotinumero-liittymää lankapuhelinliitymän tilalle. Hän tarttui syöttiin ja otti tämän. Liittymässä oli kuulemma halvempi kuukausimaksu ja puhelutkin tulisivat halvemmiksi. Todennäköisesti näin onkin, oma nopea laskutoimitus antoi aikalailla samoja lukuja. Vanhalle ihmiselle kerrottiin kuinka näppäimistö on selkeä Huawei B160- mallissa. Laitteessa on nuorelle silmälle erittäin selkeä näppäimistö, mutta kuitenkin laitteen ominaisuuksiin kuuluu tekstiviestitoiminta, ja nämä kirjaimet sotkevat selkeitä numeroita. Tekstiviesteillä tämä tilaaja ei tee mitään. Vanhassa lankapuhelimessa ei kirjaimia ole. Lisäksi olettaisin, että tällä soittaessa tarvitsee suuntanumeroita käyttää toisin kuten vanhassa lankaliittymässä samalla alueella? Tätä ei kuulemma myöskään kerrottu.
Joka tapauksessa tänään liittymä kytkettiin päälle ja samalla jostain syystä Sonera soitti eikä lähettänyt viestiä, että liittymä oli kytketty, tilaaja perui kaupat puhelun aikana. Tästä seurasi se, että jo irti kytketty lankaliittymä oli kytkettävä uudelleen ja tämä uudelleenkytkentä maksoi 99€. ;)
Tämän opetuksena muille nuorille, jotka vanhuksianne neuvotte kännyköissä ja jopa laajakaistoissa, on se ettei puhelinmyyjiltä ostettaisi mitään. Olen itse "katraani"( 4 mummua) saanut hyvin pidettyä aisoissa hoitamalla mm. kaikki kännykkäasiat, mutta nyt pääsi tapahtumaan lipsahdus, jonka seurauksena saatin iso harmistus ja kohtuullinen taloudellinenkin vahinko aikaisesksi.
Kotinumero itsessään tuntuu järkevältä ja hyvältä liittymältä, se kuulemma kuuluu kännykkää paremmin isomman antenninsa vuoksi haja-alueilla. Tässä tapauksessa myyntitilanteessa annetut odotukset eivät vaan jostain syystä kohdanneet asiakkaan mieltymyksiä.
Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.