Skip to main content

Sonera: Kuluttaja menettää 14 päivän peruuttamisoikeutensa!

  • December 11, 2014
  • 4 kommenttia
  • 9 katselukertaa

Hilda kirjoitti:
Hei!

Kiitos aktiivisesta keskustelustanne. Lisäyksenä vielä tuohon peruutusoikeuteen: Kuluttaja menettää 14 päivän peruuttamisoikeutensa, jos palvelun toimittaminen sähköisesti on kuluttajan suostumuksella aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä.

Käytännössä asiakkaamme saavat halutessaan uudet kanavapaketit lähes heti katseltavakseen. Kanavapaketteja voitte tilata eri yhtedydenottokanavistamme. Yhteystiedot löydätte yhteysoppaasta.

Hei Hilda,

Olit jostain kumman syystä lyönyt tuon "Nelonen HD pätkii" -keskustelun vastauksesi jälkeen lukkoon, joten pakko avata uusi, koska kirjoitit sellaista tekstiä, johon pakko ottaa kantaa. Ehkä onkin parempi avata uusi, koska puhutaan eristä, mutta todella kiinnostavasta ja tärkeästä aiheesta.

Tulkitseeko Sonera todellakin Suomen lakia niin, että asiakas ei ole oikeutettu purkamaan puhelinmyynnin kautta tekemäänsä sopimusta, jos kanavapaketin näyttäminen on aloitettu ennen 14 päivän perumisoikeuden päättymistä? Tätä ei esimerkiksi oma puhelinmyyjäni maininnut missään vaiheessa, lupasi kyllä että kanavapaketti alkaa näkymääni parissa päivässä. Koska olin tyytyväinen tuohon lupaukseen, niin Soneran mielestä ilmeisesti menetin samalla Suomen lain antamat oikeuteni. Kuulostaa kyllä todella pöyristyttävältä, jos Sonera kyykyttää asiakastaan todellakin näin!

Ei siinä, että olisinkaan ollut heti katkomassa tilaustani, mutta tämä kyllä pistää miettimään, että tilaanko jatkossa Soneralta vai joltain toiselta firmalta.

4 kommenttia

  • February 24, 2012
Ihan normaalia, että keskustelu suljetaan. Perus-Soneraa.

Toisaalla olen avoimesti sanonut vioista ja vastaavista eikä keskustelua lukittu, sen sijaan siihen on otettu kantaa ja luvattu korjausta. :)

  • February 24, 2012
Hei lepopa-11!

Kiitos palautteestasi koskien peruuttamisoikeutta ja tilausvahvistuksia. Palaute on aina arvokasta kehitettäessä ja parannettaessa toimintaamme. Palautteesi on viety eteenpäin myynnissä asiasta vastaavalle taholle.

Peruutusoikeuden puuttumisesta on myyntitilanteessa syytä ilmoittaa asiakkaalle. Mikäli näin ei ole tapahtunut ja asiakas haluaa perua kaupan, aiheesta tulee aina olla yhteydessä Asiakaspalveluumme, jossa asia käsitellään tapauskohtaisesti.

Toivomme yhteistyömme tapahtuneesta huolimatta jatkuvan aurinkoisissa merkeissä.

  • February 24, 2012
Hilda kirjoitti:
Peruutusoikeuden puuttumisesta on myyntitilanteessa syytä ilmoittaa asiakkaalle.

Kertaakaan ei ole allekirjoittaneelle ilmoitettu mitään tällaista! Eli silloin peruutusoikeus säilyy!?

On kyllä naurettavaa meininkiä tämä. Sikaa säkissä.. ja vielä pitkillä määräaikaisuuksilla. Mitä nämä isot firmat oikein luulee? Saadaan porukka "satimeen" ja ollaan tyytyväisiä kun muutaman seuraavan kvartaalin tuotto on varmistettu? Mitäs luulette asiakastyytyväisyydelle, ja sitä kautta palveluntarjoajan/palveluiden tilaamiselle tapahtuvan kun asiakkaita koijataan jatkuvasti.

On kyllä pöyristyttävää tämä peruutusoikeuden evääminen, jos nyt oikein olen käsittänyt.

  • February 27, 2012
Hilda kirjoitti:
Hei lepopa-11!

Kiitos palautteestasi koskien peruuttamisoikeutta ja tilausvahvistuksia. Palaute on aina arvokasta kehitettäessä ja parannettaessa toimintaamme. Palautteesi on viety eteenpäin myynnissä asiasta vastaavalle taholle.

Peruutusoikeuden puuttumisesta on myyntitilanteessa syytä ilmoittaa asiakkaalle. Mikäli näin ei ole tapahtunut ja asiakas haluaa perua kaupan, aiheesta tulee aina olla yhteydessä Asiakaspalveluumme, jossa asia käsitellään tapauskohtaisesti.

Toivomme yhteistyömme tapahtuneesta huolimatta jatkuvan aurinkoisissa merkeissä.

Toivottavasti joku testaa tämän kuluttajien oikeuksien polkemisen oikeutuksen kuluttajariitalautakunnassa ja laillisuuden lakituvassa. Aurinkoisia kevätpäiviä myös sinulle Hilda.