Hei,
Minulla on ollut otsikossa mainittu soneran liittymä käytössäni noin vuoden. Ensimmäisen puoli vuotta liittymä toimi hienosti. Tämän jälkeen DNS palvelussa tapahtui satunnaisia katkoksia, jotka korjaantuivat käynnistämällä reititin uudelleen.
Nyttemmin nuo DNS katkokset ovat jokapäiväisiä ja niitä sattuu keskenkaiken tai silloin kun liittymä on ollut käyttämättä hetken. IP osoitteilla yhteyskokeilut toimivat, sekä satunnaiset ohjelmat saavat yhteyden verkkoon, vain nimenselvitys ontuu. ADSL Modeemina käytän D-Linkin DSL-2740B, jota en ole vaihtanut koko aikana. Koneen IP asetuksissa DNS palvelin näkyy asianmukaisesti ja asetukset haetaan automaattisesti. Reitittimen diagnostiikan mukaan myös DSL yhteys on kunnossa ja pingi kulkee ensisijaiseen DNS palvelimeen palveluntarjoajan puolelle ok (tämäkin IP osoite saatu automaattisesti).
Minulla ei ole ollut mahdollisuutta testata yhteyttä toisella modeemilla, voiko vika olla mahdollisesti palveluntarjoajan päässä?
Terveisin,
Perttu
Sivu 1 / 1
Minulla on vastaavankaltaisia ongelmia 24/1 liittymällä. DNS ei pelitä kun esim Live Messengerin diagnostiikalla tutkii.
Liittymällä on hintaa siihen malliin, että yhteyden ei olisi syytä pätkiä niin usein kun sillä on viime kuukausina ollut tapana.
Liittymällä on hintaa siihen malliin, että yhteyden ei olisi syytä pätkiä niin usein kun sillä on viime kuukausina ollut tapana.
Dumppa kirjoitti:
Minulla on ollut otsikossa mainittu soneran liittymä käytössäni noin vuoden. Ensimmäisen puoli vuotta liittymä toimi hienosti. Tämän jälkeen DNS palvelussa tapahtui satunnaisia katkoksia, jotka korjaantuivat käynnistämällä reititin uudelleen.
Minulla ei ole ollut mahdollisuutta testata yhteyttä toisella modeemilla, voiko vika olla mahdollisesti palveluntarjoajan päässä?
Jos ongelma korjaantuu modeemin buutilla, on mahdollista, että vika on modeemissa. Vian selvittämisen kannalta olisi tärkeää, että saisit testattua yhteyttä esimerkiksi tuttavan ADSL-modeemilla. Tällä tavoin ongelmaa pystytään rajaamaan ja varmistamaan, että onko vika modeemissa vai ei.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.