Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.
Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.
Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.
Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?
Kiitos.
Sivu 17 / 28
Hilda kirjoitti: Hei!
Ymmärrän täysin harminne asian suhteen. Ongelmaa selvitetään yhteistyössä Googlen kanssa ja tiedotamme asiasta mahdollisimman pian, kun asiasta saadaan lisätietoa.
Et vastannut kysymykseeni siitä, mitä asialle on tähän mennessä tehty. Siten oletan, että hyvin vähän, jos mitään.
Manala kirjoitti: Koko viime yön Soneran Extra-verkkoyhteys oli näemmä alhaalla täällä Espoonlahdessa, eikä mitään vikatiedotteita yllättäen missään. Tilanne korjaantui vasta joskus kahdeksan jälkeen aamulla.
En tiedä oliko tämä taas joku sivuleikkuriupdate vai mikä, mutta youtube on tänään ollut entistäkin käyttökelvottomampi. Parin minuutin 360p -pätkä vaatii vartin verran esibufferointia. Voitaisko siellä Soneralla laittaa vähän valoja päälle?
Jaaha ja sama senkun jatkuu taas:
IPv4 Connectivity: No Internet access
Miksi en voi saada valita kuka asuntooni ethernetin kautta verkkoyhteyden toimittaa? Jos kukaan muu palveluntarjoaja voisi toimittaa tänne 10 megabitin ylöskaistan mille on ihan oikeasti tarvetta kun on vastuussa mediaprojekteista, niin olisin vaihtanut tämän kelvottoman paskan pois jo aikoja sitten. Nytkin ollaan sitten Saunalahden mobiililaajakaistan varassa. Noh, pystyypähän edes katselemaan tuubia...
Viime vuonna mokasivat laskutusnimen vaihdon yhteydessä, ja Sonera onnistui pelkän laskutusnimen muutoksen vuoksi sulkemaan koko ADSL-liittymän toimistolta. Oli toista kuukautta toimisto ilman verkkoyhteyksiä tämän vuoksi eikä yllättäen Sonera suostunut tästäkään ottamaan mitään vastuuta itselleen, vaan väittivät kivenkovaan että olen halunnut lopettaa koko ADSL-liittymän, vaikka se luvattiin puhelimessa vaihtaa lennosta toiselle nimelle ilman katkoksia. Uskomatonta amatöörien puuhastelua. Ei tällaista maksava asiakas yksinkertaisesti ansaitse osakseen.
No, onneksi maksan enää kahden sijasta yhtä Sonera-yhteyttä. Helvetinmoisen rastin piirrän seinään kun tästä toisestakin ja koko lafkasta eroon pääsen, kiristää sen verran perkeleellisesti taas kun ei mikään muu toimi kuin laskutus.
Eiköhän ongelma ole Soneran verkossa. Koskee myös kuten mainitsin mobiililaajakaistaa.
Testasin samaan aikaan ja samassa paikassa Elisan ja Soneran mobiililaajakaistat maksiminopeudella (ei datakattoja kummassakaan).
Soneran vekottimessa Data Teho ja Data Teho Plus -lisäpalvelu. Tein aiheesta videon, jossa vian huomaa. Luonnollisesti Elisalla ei ole vikaa.
Vanhempani harkitsevat Saunalahden nettitikkuun siirtymistä, koska heidän 3G-kannettava Soneralla kallistuu nettiyhteyden osalta, helmikuun puolella itse kannettava on maksettu kokonaan pois ja siirtyy vanhempien omistukseen.
Koska sopimus netille on datarajaton, hinta ei vaihdu, vaan palautuu silloiseen Data Tehon ja Data Teho plus -hintaan joka on tuo em. 40 euroa. Jos tätä lähtee halventamaan, iskevät datakatot mistä yllättäen vanhemmat ovat huolissaan, kun kuitenkin pikkuveli tarvitsee nettiä ja kaikki perheessä katsovat elokuvia netin kautta ja veli kuuntelee lisäksi musiikkia.
Nyt vaa'alla on 40 euroa Soneran Data Teho plussineen ja Saunalahden tarjous 12,90 samasta yhteydestä... (Maksiminopeus, ei datakattoja). Vaikka isä ei tunnekaan Elisaa parempana eikä halua matkapuhelinasioita sinne vaihtaa, luultavasti omaa sen verran järkeä, että vaihtaa sentään netin toimivampaan ja halvimpaan ja tätähän Sonera ilmeisesti haluaakin.
Laitan YouTube-linkin jahka se käsittelee videoni.
Testasin samaan aikaan ja samassa paikassa Elisan ja Soneran mobiililaajakaistat maksiminopeudella (ei datakattoja kummassakaan).
Soneran vekottimessa Data Teho ja Data Teho Plus -lisäpalvelu. Tein aiheesta videon, jossa vian huomaa. Luonnollisesti Elisalla ei ole vikaa.
Vanhempani harkitsevat Saunalahden nettitikkuun siirtymistä, koska heidän 3G-kannettava Soneralla kallistuu nettiyhteyden osalta, helmikuun puolella itse kannettava on maksettu kokonaan pois ja siirtyy vanhempien omistukseen.
Koska sopimus netille on datarajaton, hinta ei vaihdu, vaan palautuu silloiseen Data Tehon ja Data Teho plus -hintaan joka on tuo em. 40 euroa. Jos tätä lähtee halventamaan, iskevät datakatot mistä yllättäen vanhemmat ovat huolissaan, kun kuitenkin pikkuveli tarvitsee nettiä ja kaikki perheessä katsovat elokuvia netin kautta ja veli kuuntelee lisäksi musiikkia.
Nyt vaa'alla on 40 euroa Soneran Data Teho plussineen ja Saunalahden tarjous 12,90 samasta yhteydestä... (Maksiminopeus, ei datakattoja). Vaikka isä ei tunnekaan Elisaa parempana eikä halua matkapuhelinasioita sinne vaihtaa, luultavasti omaa sen verran järkeä, että vaihtaa sentään netin toimivampaan ja halvimpaan ja tätähän Sonera ilmeisesti haluaakin.
Laitan YouTube-linkin jahka se käsittelee videoni.
Muuten kyllä kattos näitä youtube videoita aiheesta mutta ei toi youtube oikeen toimi...
samueeL41 kirjoitti: Muuten kyllä kattos näitä youtube videoita aiheesta mutta ei toi youtube oikeen toimi... :D
Tiedän tunteesi, täällä on Soneran yhteydellä kannettava vieressä ja ei tunnu kyllä lataavan sitten yhtään... Jostain kumman syystä Sonera kierrättää yhteyttä jossain takapajulassa, Elisalla näköjään menee suorinta reittiä tubelle. Siinä on jossain pullonkaula Soneralla kun yhteys kiemurtelee.
Mjoo, kolmas päivä Soneran asiakkaana ja jo nyt tympääntynyt..
100 megan yhteys antaa max 80 sisään pingin huidellessa yli 100 ms..
Ja tuo YouTube!
Soneralla: Average speed 2.50 Mbps
Welholla: 32.37 Mbps
Soneran nopeudella ei paljoa HD-videoita 'tuubista katsella.
Kellonajalla ja videolla ei ole mitään väliä, kaikki tökkii.
Ei harmita, harmittaako..
Eli Surina jää pelkkään pleikkakäyttöön kunnes se on pakko ottaa Welhon katketessa myös muuhun.
Valitettavasti taloyhtiön päätöksellä meille kaikille otettiin tosikiva-ja-ihana Sonera valokuitu.
100 megan yhteys antaa max 80 sisään pingin huidellessa yli 100 ms..
Ja tuo YouTube!
Soneralla: Average speed 2.50 Mbps
Welholla: 32.37 Mbps
Soneran nopeudella ei paljoa HD-videoita 'tuubista katsella.
Kellonajalla ja videolla ei ole mitään väliä, kaikki tökkii.
Ei harmita, harmittaako..
Eli Surina jää pelkkään pleikkakäyttöön kunnes se on pakko ottaa Welhon katketessa myös muuhun.
Valitettavasti taloyhtiön päätöksellä meille kaikille otettiin tosikiva-ja-ihana Sonera valokuitu.
Hei Manala!
Pahoitteluni epäselvyyksistä liittymäasioissasi. Tavoitteenamme on aina hoitaa asiat kerralla kuntoon Asiakaspalvelussamme.
Taloyhtiö tekee päätöksen, valitessaan palveluntarjoajaa valokuituyhteyksille. Käsitinkö oikein, että koko internetyhteys on tällä hetkellä toimimaton? En valitettavasti pääse näkemään liittymäsi tietoja, mutta olethan tehnyt vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluumme? Helpoiten jätät vikailmoituksen sähköisesti palvelupyyntönä (vaatii kirjautumisen Omille Sivuille).
Pahoitteluni epäselvyyksistä liittymäasioissasi. Tavoitteenamme on aina hoitaa asiat kerralla kuntoon Asiakaspalvelussamme.
Taloyhtiö tekee päätöksen, valitessaan palveluntarjoajaa valokuituyhteyksille. Käsitinkö oikein, että koko internetyhteys on tällä hetkellä toimimaton? En valitettavasti pääse näkemään liittymäsi tietoja, mutta olethan tehnyt vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluumme? Helpoiten jätät vikailmoituksen sähköisesti palvelupyyntönä (vaatii kirjautumisen Omille Sivuille).
Hilda kirjoitti: Hei Manala!
Pahoitteluni epäselvyyksistä liittymäasioissasi. Tavoitteenamme on aina hoitaa asiat kerralla kuntoon Asiakaspalvelussamme.
Taloyhtiö tekee päätöksen, valitessaan palveluntarjoajaa valokuituyhteyksille. Käsitinkö oikein, että koko internetyhteys on tällä hetkellä toimimaton? En valitettavasti pääse näkemään liittymäsi tietoja, mutta olethan tehnyt vikailmoituksen Tekniseen Asiakaspalveluumme? Helpoiten jätät vikailmoituksen sähköisesti palvelupyyntönä (vaatii kirjautumisen Omille Sivuille).
Tämä on jo joku vitsi... ei tätä kukaan tosissaan ota, muuten YT pelittäisi jo.
Asia on vietävä kuluttajaviranomaisille, muuten tähän ei muutosta tule, koska Soneraa ei kiinnosta.
Suosittelen jokaista ensin ottamaan yhteyttä asiakastukeen. Sieltä toki sanotaan, ettei mitään ongelmaa ole tai ongelmaa "selvitetään" ties kuinka monetta vuotta. Tällä saa siis mustaa valkoisella, jonka voi lähettää valituksineen tänne:
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx
Suosittelen jokaista ensin ottamaan yhteyttä asiakastukeen. Sieltä toki sanotaan, ettei mitään ongelmaa ole tai ongelmaa "selvitetään" ties kuinka monetta vuotta. Tällä saa siis mustaa valkoisella, jonka voi lähettää valituksineen tänne:
https://qune.kuluttajavirasto.fi/kuluttajaneuvonta/public/web_KA_ilmoitus.aspx
Hei!
Soneraa ehdottomasti kiinnostaa kyseinen asia. Asiaa selvitellään koko ajan, mutta ongelman ratkaiseminen ja kuntoon saaminen ei ole ihan yksinkertainen asia. Tiedotamme asiasta heti, kun meillä on lisätietoa saatavilla.
Soneraa ehdottomasti kiinnostaa kyseinen asia. Asiaa selvitellään koko ajan, mutta ongelman ratkaiseminen ja kuntoon saaminen ei ole ihan yksinkertainen asia. Tiedotamme asiasta heti, kun meillä on lisätietoa saatavilla.
Saattaa soneraa kiinnostaa, mutta itseäni kiinnostaa, että kuinka on mahdollista, että vuodesta 2007 aina 2011 vuoden puoliväliin saakka youtube toimi moitteetta?
Vuoden 2011 alku puoliskon/puolen välin jälkeen homma on ollut tämä. Juurikaan mitään videota ei voi katsoa suoraltaan, vaan pitää pausettaa ja antaa ladata.
Itse vaihdoin noin ~ 2011 puolessa välillä (jolloin myös ongelmat alkoivat) sonera 8mbit @45e/kk > Sonera Koti-tv palveluun ja 24mbit 39e/kk (vaikka e-laskut on 41e jostakin kumman syystä...) (virallisesti juuri ja juuri 13mbit) palveluun jonka jälkeen nämä ongelmat ovat alkaneet, kuten myös "DNS-palvelin virheet" pari kertaa viikossa.
En jaksa edes ottaa yhteyttä, koska vastaukset ovat aina samat, "teidän päässä vikaa laitteissa" yms paskaa, vaikka samoilla laitteilla toiminut moitteettaa tähän palvelun vaihtoon saakka.
Vuoden 2011 alku puoliskon/puolen välin jälkeen homma on ollut tämä. Juurikaan mitään videota ei voi katsoa suoraltaan, vaan pitää pausettaa ja antaa ladata.
Itse vaihdoin noin ~ 2011 puolessa välillä (jolloin myös ongelmat alkoivat) sonera 8mbit @45e/kk > Sonera Koti-tv palveluun ja 24mbit 39e/kk (vaikka e-laskut on 41e jostakin kumman syystä...) (virallisesti juuri ja juuri 13mbit) palveluun jonka jälkeen nämä ongelmat ovat alkaneet, kuten myös "DNS-palvelin virheet" pari kertaa viikossa.
En jaksa edes ottaa yhteyttä, koska vastaukset ovat aina samat, "teidän päässä vikaa laitteissa" yms paskaa, vaikka samoilla laitteilla toiminut moitteettaa tähän palvelun vaihtoon saakka.
faedera kirjoitti: Asia on vietävä kuluttajaviranomaisille, muuten tähän ei muutosta tule, koska Soneraa ei kiinnosta.
Ehdottomasti, vaikka Sonera sanoisikin että sitä kiinnostaa. Paljon voi puhua, mutta teot ne ratkaisee. Mehän Soneran kuluttajina näemme ettei asialle tapahdu oikeasti muutosta, asian voi heti tarkistaa valitsemalla randomina joku video Youtubesta ja ihmettelemällä miksi 24/1 yhteydellä joutuu odottamaan 30 minuuttia lautautumista.
Jokaisen jota tämä asia harmittaa, kannattaa asiasta olla yhteydessä mahdollisimman moneen tahoon. Nostetaan kissa pöydälle, ja kohta alla oleva on oikeasti totta:
Hilda kirjoitti: Hei!
Soneraa ehdottomasti kiinnostaa kyseinen asia.
Mutta muistakaa, tässä vaaditaan vähän yhteisöllisyyttä ja vaivannäköä. Jos jokainen jupisee asiasta vain täällä, mitään muutosta ei tapahdu. Tietty kytkintä voi kukin asiakas nostaa, esim. minä nostanen joka tapauksessa kunhan määräaikainen sopimus loppuu, mutta entä ne asiakkaat jotka eivät voi vaihtaa Sonerasta pois?
yamaneko kirjoitti:
Jokaisen jota tämä asia harmittaa, kannattaa asiasta olla yhteydessä mahdollisimman moneen tahoon. Nostetaan kissa pöydälle, ja kohta alla oleva on oikeasti totta:
Bquote="Hilda":1p0oq0rz]Hei!
Soneraa ehdottomasti kiinnostaa kyseinen asia.
Mutta muistakaa, tässä vaaditaan vähän yhteisöllisyyttä ja vaivannäköä. Jos jokainen jupisee asiasta vain täällä, mitään muutosta ei tapahdu. Tietty kytkintä voi kukin asiakas nostaa, esim. minä nostanen joka tapauksessa kunhan määräaikainen sopimus loppuu, mutta entä ne asiakkaat jotka eivät voi vaihtaa Sonerasta pois?[/quote:1p0oq0rz]
Juuri näin. Käykäähän ihmiset tekemässä valituksia eri tahoille (oman valitukseni jo lähetin Kuluttaja-asiamiehelle ja Soneralle)!
Pyydän tätä nöyrimmin, sillä olen juuri yksi noista mainituista, jotka eivät voi (käytännössä) vaihtaa liittyymää, koska työnantajani ostaa yhteyden Soneralta. Ei nyt viitsisi työpaikkaa sen takia vaihtaa, että Juutuub ei kuulu. Jos itse päättää voisin, niin liittymä olisi vaihtunut jo ajat sitten. Ken sen tehdä voi, niin onneksi olkoon...
Cubalibre kirjoitti:
Juuri näin. Käykäähän ihmiset tekemässä valituksia eri tahoille (oman valitukseni jo lähetin Kuluttaja-asiamiehelle ja Soneralle)!
Pyydän tätä nöyrimmin, sillä olen juuri yksi noista mainituista, jotka eivät voi (käytännössä) vaihtaa liittyymää, koska työnantajani ostaa yhteyden Soneralta. Ei nyt viitsisi työpaikkaa sen takia vaihtaa, että Juutuub ei kuulu. Jos itse päättää voisin, niin liittymä olisi vaihtunut jo ajat sitten. Ken sen tehdä voi, niin onneksi olkoon...
Niin ja jäi mainitsematta, että kuluttaja-asiamiehellehän voi jättää palautteen nimettömänäkin, jos ei ole halua saada yhteydenottoja sieltä päin...
Mulle on helpompaa vaan vaihtaa pois sonerasta. Alkaa tämä ärsyttää kun pätkii 360p video 24 megasella yhteydellä vaikka toimii hyvin soneran 3Gllä.
Hilda kirjoitti: Hei!
Soneraa ehdottomasti kiinnostaa kyseinen asia. Asiaa selvitellään koko ajan, mutta ongelman ratkaiseminen ja kuntoon saaminen ei ole ihan yksinkertainen asia. Tiedotamme asiasta heti, kun meillä on lisätietoa saatavilla.
Unohdin, että Soneran kiinnostus tarkoittaakin kiinnostusta asettaa tahalleen keinotekoisia esteitä käyttäjilleen kaistansäästötarkoituksessa.
Ehdin tuossa aiemmin jo kertomaan, kuinka vikailmoituksen jälkeen nopeudet nousivat ihan hyvälle tasolle, eli sinne 40-70Mbps nopeuteen. No, kaksi päivää sitä kesti, kunnes nopeudet romahtivat täysin ja pienellä viiveellä tasoittuivat nyt tuonne 5-15Mbps tasolle videosta riippuen.
Jonkun mielestä tuo 5-15Mbps on varmasti riittävän hyvä, mutta itselleni se ei ainakaan kelpaa. Maksan 100/10M yhteydestä ja siitä ettei tarvitse odotella videoiden latautuvan 24M adsl:n nopeuksilla. Haluan videoiden latautuvan edes 50% nopeudella siitä mikä yhteyden nopeus normaalisti on, eikä tämän pitäisi olla mitenkään liikaa vaadittu.
Jännä juttu tässä asiassa on, että jos otan suojatun yhteyden VPN:llä Britteihin, niin kas kummaa, youtuben videot latautuvat välittömästi 25-35Mbps nopeuksilla, VPN yhteyden ollessa nopeutta rajoittava tekijä. Eli nopeammalla putkella varmasti latautuisivat videotkin nopeammin. Sama juttu jos yhteyden kierrättää ruotsin kautta. Väkisinkin tulee mieleen, että Sonera rajoittaa eri videopalveluiden streamien nopeutta tarkoituksella, ehkä taatakseen oman KotiTV palvelunsa toimivuuden? Joka on tietenkin täysin väärin. Ei pidä myydä kaistaa kuluttajille jos sitä ei pystytä toimittamaan.
Jonkun mielestä tuo 5-15Mbps on varmasti riittävän hyvä, mutta itselleni se ei ainakaan kelpaa. Maksan 100/10M yhteydestä ja siitä ettei tarvitse odotella videoiden latautuvan 24M adsl:n nopeuksilla. Haluan videoiden latautuvan edes 50% nopeudella siitä mikä yhteyden nopeus normaalisti on, eikä tämän pitäisi olla mitenkään liikaa vaadittu.
Jännä juttu tässä asiassa on, että jos otan suojatun yhteyden VPN:llä Britteihin, niin kas kummaa, youtuben videot latautuvat välittömästi 25-35Mbps nopeuksilla, VPN yhteyden ollessa nopeutta rajoittava tekijä. Eli nopeammalla putkella varmasti latautuisivat videotkin nopeammin. Sama juttu jos yhteyden kierrättää ruotsin kautta. Väkisinkin tulee mieleen, että Sonera rajoittaa eri videopalveluiden streamien nopeutta tarkoituksella, ehkä taatakseen oman KotiTV palvelunsa toimivuuden? Joka on tietenkin täysin väärin. Ei pidä myydä kaistaa kuluttajille jos sitä ei pystytä toimittamaan.
Tuntuu todella väärältä maksaa 100/10 liittymästä, jos nopeus keskiarvo youtubessa on 5.41 Mt/s. Tietääkseni juuri tälläisten palveluiden takia ihmiset valitsevat nopean liittymän? Mielestäni minun ei tarvitse maksaa täyttä maksua liittymästä, joka ei toimi niin kuin sen pitäisi. Tänään youtube on ollut käyttökelvoton. Myös YLE Areena pätkii (?)
Vaadin kuukausimaksun alentamamista, kunnes vika on korjattu. Sonera "tutkiminen" ei ikävä kyllä näytä tuottavan tulosta, kukaan tälläistä asiaa paria vuotta tutki.
Vaadin kuukausimaksun alentamamista, kunnes vika on korjattu. Sonera "tutkiminen" ei ikävä kyllä näytä tuottavan tulosta, kukaan tälläistä asiaa paria vuotta tutki.
samueeL41 kirjoitti:
Vaadin kuukausimaksun alentamamista, kunnes vika on korjattu. Sonera "tutkiminen" ei ikävä kyllä näytä tuottavan tulosta, kukaan tälläistä asiaa paria vuotta tutki.
Kukaan paitsi Sonera. ;D
Siis mihin se Veikkokin hävisi? Se tuntuu vetäytyneen jonnekin ennenaikaiselle kesälomalle tai jonnekin. Kyllä tällainen vika olisi syytä korjata pian eikä 50 vuoden päästä!!!
Laitettu vikailmoituksena Youtube-linkki ja Traceroute, mutta enpä usko parannukseen. Varmaan soittavat jonkun ympäripyöreän pahoittelun 3 päivän päästä.
9 minuutin pituinen video latautuu 15-20 minuuttia 100-megaisella yhteydellä. Hitaus pätee vain Youtube-videoihin.
9 minuutin pituinen video latautuu 15-20 minuuttia 100-megaisella yhteydellä. Hitaus pätee vain Youtube-videoihin.
Juupeli kirjoitti: Laitettu vikailmoituksena Youtube-linkki ja Traceroute, mutta enpä usko parannukseen.
Koko tämä viestiketju todistaa siitä, ettei Sonera edes aio tehdä asialle mitään. Ongelman syy on varmasti tiedossa.
Niin kauan kuin keskustelu pysyy Soneran omilla sivuilla, riittää että joku random soneralainen käy rahoittelemassa tässä ketjussa "olemme pahoillamme, tutkimme FBI:n ja KGB:n kanssa, missä asennossa kuu on ongelmien aikana" -liirumlaarumia. Paine pitää tulla ulkopuolelta.
"Markkinoikaa" Soneran Youtube- (ja taitaa olla myös Yle Areena) ongelmaa joka paikassa tilanteen mukaan.
Kyllä tämä ongelma koskee monia muitakin Flash -pohjaisia sivustoja.
Esim. työaikana on suunnattomia ongelmia päästä EU:n sisällä oleville sivuille vähän väliä.
Tulee väistämättä 56k ajat mieleen. Samaan aikaan kuitenkin kilpailevan mobiililaajakaistalla mennään heittämällä sisään samoille sivuille.
Onko kyse siitä että ei osata vai ei haluta? Vai saneleeko Svea-mamman pojat tahtia liikaa?
Sonera on QoS:n uusi kuningas.
Esim. työaikana on suunnattomia ongelmia päästä EU:n sisällä oleville sivuille vähän väliä.
Tulee väistämättä 56k ajat mieleen. Samaan aikaan kuitenkin kilpailevan mobiililaajakaistalla mennään heittämällä sisään samoille sivuille.
Onko kyse siitä että ei osata vai ei haluta? Vai saneleeko Svea-mamman pojat tahtia liikaa?
Sonera on QoS:n uusi kuningas.
Tänään ovat hermot olleet kyllä todella lujilla. Sonera ei siis aio toimia ennen kuluttaja-asiamiehen mukaan tuloa?
samueeL41 kirjoitti: Tänään ovat hermot olleet kyllä todella lujilla. Sonera ei siis aio toimia ennen kuluttaja-asiamiehen mukaan tuloa?
Ei tietenkään. Sonera on nyt pari vuotta onnistuneesti vältellyt aihetta ja oletettavasti säästänyt aimo määrän rahaa, kun ei ole tarvinnut panna tikkua ristiin asian korjaamiseksi.
En näe Soneran kannalta mitään syytä muuttaa tätä toimintatapaa. Hyvin on tuntunut toimivan.
Siksipä jälleen kehotan kaikkia tekemään sen ilmoituksen kuluttaja-asiamiehelle ja muutenkin pitämään tästä meteliä niin paljon kuin vain mahdollista (lehdistö, ystävät, keskustelupalstat, you name it). Jos vaikka paine kertyisi tarpeeksi suureksi. Joskin senkin mahdollisuus on jo alkanut epäilyttää, kun Saunalahtikin jo maanlaajuisessa tv-mainoskamppanjassa suoraan vi***ili tästä aiheesta...
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.