Miksi Youtube ei toimi kunnolla Soneran yhteydellä? Sama vika toistuu kaikilla talouden koneilla. Aikasemmalla (Elisa) operaattorilla ei ollut kyseistä ongelmaa. Googlella löytyy kohtalotovereita.
Testasin Youtubea samanaikaisesti Songin, Elisan (remote desktop) ja Soneran yhtyksillä. Sonera oli ainoa jolla Youtube ei toiminut kunnolla.
Nykyinen yhteys on Soneran laajakaista extra 10/2 ja yhteys DSLAM:iin muodostuu nopeudella 11/2,2mbit. Kaikki muut internetpalvelut, Youtubea lukuunottamatta toimii moitteetta. Myös "Speedtest" näyttää nopeuden olevan kohdillaan, eli sisään tulee 11Mbit/s ja ulos menee 2,2Mbit/s.
Voisiko Sonera-asiantuntija ottaa kantaa tähän?
Kiitos.
Sivu 9 / 28
Ei ole tapahtunut parannusta, eli edelleen samaa vikaa täälläpäin.
KooKoo, KettuRepolainen naukja ja perkins: Tässä viestiketjussa oli yhtenä vinkkinä annettu neuvo testata vaihtoehtoisesti mm. Googlen nimipalvelinosoitteita (DNS-osoitteet: 8.8.8.8 ja 8.8.4.4). Jos olitte vaihtaneet nimipalvelimia, voi kokeeksi testata palauttaa käyttöön Soneran palvelimelta automaattisesti noudetut DNS -osoitteet:
Ohjeet miten DNS-asetukset voi muuttaa automaattisesti haettaviksi eri käyttöjärjestelmissä.
Jos olitte vaihtaneet aiemmin nimipalvelintietoja, oliko DSN-asetusten palauttamisella automaattisiksi mitään vaikutusta ongelmaan? Varmistan myös, että näkyykö pätkiminen teillä vain YouTube -sivuilla vai onko joillain teistä pätkimistä näkynyt myös muualla yhteydessä? Jos pätkintää ilmenee laajemmin, silloin ongelma on todennäköisesti liittymäkohtainen eikä liity välttämättä pelkästään YouTube -yhteyksiin.
Ohjeet miten DNS-asetukset voi muuttaa automaattisesti haettaviksi eri käyttöjärjestelmissä.
Jos olitte vaihtaneet aiemmin nimipalvelintietoja, oliko DSN-asetusten palauttamisella automaattisiksi mitään vaikutusta ongelmaan? Varmistan myös, että näkyykö pätkiminen teillä vain YouTube -sivuilla vai onko joillain teistä pätkimistä näkynyt myös muualla yhteydessä? Jos pätkintää ilmenee laajemmin, silloin ongelma on todennäköisesti liittymäkohtainen eikä liity välttämättä pelkästään YouTube -yhteyksiin.
Aina ollut tuo automaattihakuasetus päällä. Eli en ole muutellut nimipelvelinosoitteita.
En edes osaa niitä muutella.
Ja vika on vain youtubessa, muualla kaikki videot latautuvat normaaliin tahtiin.
En edes osaa niitä muutella.
Ja vika on vain youtubessa, muualla kaikki videot latautuvat normaaliin tahtiin.
Ilmeisesti jotain säätöä meneillään, kun ei päässyt, kuin yhteen osoitteeseen tossa äsken? Vaihtamalla Googlen DNS osoitteet, niin pelaa taas...
JPW: Verkossamme oli ollut tänään aiemmin iltapäivällä vikatilanne, joka oli aiheuttanut häiriöitä ja katkoksia tietoliikenneyhteyksiin. Tämä vika on nyt korjattu. Pahoittelut ongelman aiheuttamasta haitasta.
Ei ole täälläkään mitään muutosta tapahtunut. Noin kuukausi sitten Youtube lakkasi kokonaan toimimasta, eikä sinne ole sen jälkeen päässyt. Mikään tässä ketjussa ehdotettu ratkaisu ei ole korjannut ongelmaa.
Soneran asiakaspalvelusta soitettiin pari päivää sitten ja kehotettiin kokeilemaan Soneran jotakin kakkosproxyä. En ole sitä kokeillut ensinnäkin siksi, etten tiedä mikä sen proxyn osoite on, enkä voinut kirjoittaa sitä ylös puhelun aikana. Mutta tärkeämpi syy kokeilematta jättämiseen on se, että proxyn käyttäminen olisi vain ruma tilapäisratkaisu, joka todennäköisesti haittaisi joidenkin muiden sivujen toimintaa.
Soneran asiakaspalvelusta soitettiin pari päivää sitten ja kehotettiin kokeilemaan Soneran jotakin kakkosproxyä. En ole sitä kokeillut ensinnäkin siksi, etten tiedä mikä sen proxyn osoite on, enkä voinut kirjoittaa sitä ylös puhelun aikana. Mutta tärkeämpi syy kokeilematta jättämiseen on se, että proxyn käyttäminen olisi vain ruma tilapäisratkaisu, joka todennäköisesti haittaisi joidenkin muiden sivujen toimintaa.
Ei ole mitään muutosta parempaan tapahtunut täälläkään. Edelleenkin Youtube toimii ainoastaan silloin kun laittaa Soneran proxyn päälle, ja silloinkin vähän hitaanlaisesti. DNS:illä ei ole mitään väliä, ilman tuota proxya ei toimi Soneran omilla DNS:illä eikä Googlen tai kenenkään muunkaan vaihtoehtoisilla.
Testasin useita youtubeen liittyviä osoitteita tracert:llä. Kaikki muu toimi normaalisti, mutta s.ytimg.com kohdalla pyyntö aikakatkaistiin.
Tehkää nyt herranjestas tälle jotain. Esim 360p/3min musiikkivideo kestää latautua n. 15min. Liittymä on 10/2 ja toimii muuten aivan kuten pitääkin, mutta Youtube videot tökkii niin mahdottomasti.
Onko Youtube videoiden latausnopeus rajoitettua ruuhka-aikoina? Arkena iltaisin tulee maksimissaan n. 360KBsekunnissa eikä nopeus nouse sen yli. Tämä on selkeästi havaittavissa, sillä nopeus nousee kyseiseen rajoitukseen asti muutamassa sekunnissa vaan ei koskaan sen yli. Muina aikoina latausnopeus on lähellä liittymän maksimia.
Onko kyseinen "ominaisuus" Soneran vai Youtuben päässä? Jos Soneran, niin mistä syystä minä maksan huomattavasti nopeammasta laajakaistasta kun ostettua nopeutta on tarkoituksellisesti rajoitettu?
Onko kyseinen "ominaisuus" Soneran vai Youtuben päässä? Jos Soneran, niin mistä syystä minä maksan huomattavasti nopeammasta laajakaistasta kun ostettua nopeutta on tarkoituksellisesti rajoitettu?
MrPett: videoiden latausnopeutta ei ole tietojeni mukaan Soneran puolelta rajoitettu. Youtube -palvelun pätkimis- ja hidasteluongelma on yhä selvityksessä.
Viestiketjussa mainittiin myös proxy- eli välityspalvelimemme. Välityspalvelimemme on proxy.dial.inet.fi (portti 800) ja sen voi asettaa käyttöön selaimen asetuksista. Normaalisti välityspalvelinta ei ole tarpeellista käyttää laajakaista liittymissämme. Jos jokin verkkosivu ei avaudu normaalisti, voi välityspalvelimen käyttöönottamista kokeilla ongelman ratkaisuksi, mutta suositus on tosiaan, että välityspalvelinta ei tarvitse käyttää.
Viestiketjussa mainittiin myös proxy- eli välityspalvelimemme. Välityspalvelimemme on proxy.dial.inet.fi (portti 800) ja sen voi asettaa käyttöön selaimen asetuksista. Normaalisti välityspalvelinta ei ole tarpeellista käyttää laajakaista liittymissämme. Jos jokin verkkosivu ei avaudu normaalisti, voi välityspalvelimen käyttöönottamista kokeilla ongelman ratkaisuksi, mutta suositus on tosiaan, että välityspalvelinta ei tarvitse käyttää.
Eikö tähän oikeasti löydy mitään ratkaisua? Nyt on jo pari kuukautta ollut tämä ongelma eikä ole muuttunut miksikään. Alkaa tympimään kun joutuu koko ajan laittamaan proxya päälle ja ottamaan sitä pois sen mukaan millä sivulla vierailee. Kun tuo Soneran proxykin näyttää vielä hidastavan aika paljon normaalikäytössä niin se on pakko pitää pois päältä, ja laitettava sitten aina päälle kun käyttää Youtubea.
Sami kirjoitti: MrPett: videoiden latausnopeutta ei ole tietojeni mukaan Soneran puolelta rajoitettu. Youtube -palvelun pätkimis- ja hidasteluongelma on yhä selvityksessä.
Viestiketjussa mainittiin myös proxy- eli välityspalvelimemme. Välityspalvelimemme on proxy.dial.inet.fi (portti 800) ja sen voi asettaa käyttöön selaimen asetuksista. Normaalisti välityspalvelinta ei ole tarpeellista käyttää laajakaista liittymissämme. Jos jokin verkkosivu ei avaudu normaalisti, voi välityspalvelimen käyttöönottamista kokeilla ongelman ratkaisuksi, mutta suositus on tosiaan, että välityspalvelinta ei tarvitse käyttää.
Se on ollut nyt selvityksessä n. 2 vuotta. Välityspalvelin ei ainakaan minulla muuttanut mitään.
Aloin kokeilla ongelman ratkaisua tämän ohjeen mukaan: http://www.google.com/support/forum/p/y ... 6929&hl=en
Sitten huomasin, että minulla oli jo hosts tiedostossa jotkut tuossa mainitut rivit. Kun poistin ne rivit sieltä, Youtube latautui normaalisti.
Sitten huomasin, että minulla oli jo hosts tiedostossa jotkut tuossa mainitut rivit. Kun poistin ne rivit sieltä, Youtube latautui normaalisti.
Alkoi rajusti sapettamaan, kun kävin kaverin luona eilen. Hänellä on Saunalahden 24/1, sekä Welho 200/10 yhteydet.
Pyysin häntä testaamaan määrätyt Youtuben clipit HD tarkkuudella (1080), jotka itselläni (100/10 yhteys) ei edes 360 tarkkuudella pyöri pätkimättä.
Saunalahden karvalakkiyhteydelläkin hänellä pyöri clippi täydellisesti.
Turha enää Soneran väittää, että käyttäjissä vika. IMHO, Sonera on takuuvarmasti rajoittanut asiakkaiden nopeutta Youtubeen!!!
Pyysin häntä testaamaan määrätyt Youtuben clipit HD tarkkuudella (1080), jotka itselläni (100/10 yhteys) ei edes 360 tarkkuudella pyöri pätkimättä.
Saunalahden karvalakkiyhteydelläkin hänellä pyöri clippi täydellisesti.
Turha enää Soneran väittää, että käyttäjissä vika. IMHO, Sonera on takuuvarmasti rajoittanut asiakkaiden nopeutta Youtubeen!!!
YouTube -yhteyksissä ei ole enää havaittu yleistä ongelmaa, kun asiaa on seurattu useamman viikon ajan puoleltamme. YouTube -yhteyksiin liittynyt tiedote on myös poistettu häiriötiedotteistamme.
Jos YouTube -yhteyksissä on vielä näkynyt jossain liittymässä pätkintää, voi asian selvittämiseksi ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai lähettämällä ongelmasta ilmoituksen vikailmoituslomakkeella.
Jos YouTube -yhteyksissä on vielä näkynyt jossain liittymässä pätkintää, voi asian selvittämiseksi ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai lähettämällä ongelmasta ilmoituksen vikailmoituslomakkeella.
KooKoo: Videoiden latausnopeuksia ei ole rajoitettu puoleltamme. Emme puutu millään tavalla asiakkaiden littymien liikenteeseen eikä liikenettä rajoiteta tai suodateta.
Lähtevän sähköpostiliikenteen osalta, liikennettä on rajoitettu siten, että portin 25 lähtevä liikenne on estetty muualle kuin mail.inet.fi -sähköpostipalvelimellemme. Lisäksi sähköpostiliikenteessä on roskapostinsuodatus käytössä.
Lähtevän sähköpostiliikenteen osalta, liikennettä on rajoitettu siten, että portin 25 lähtevä liikenne on estetty muualle kuin mail.inet.fi -sähköpostipalvelimellemme. Lisäksi sähköpostiliikenteessä on roskapostinsuodatus käytössä.
Sami kirjoitti: YouTube -yhteyksissä ei ole enää havaittu yleistä ongelmaa, kun asiaa on seurattu useamman viikon ajan puoleltamme. YouTube -yhteyksiin liittynyt tiedote on myös poistettu häiriötiedotteistamme.
Jos YouTube -yhteyksissä on vielä näkynyt jossain liittymässä pätkintää, voi asian selvittämiseksi ottaa yhteyttä vikapalveluumme, joko puhelimitse 0206 90101 (mpm/pvm) tai lähettämällä ongelmasta ilmoituksen vikailmoituslomakkeella.
Eipä ainakaan minulla ole ongelma korjautunut yhtään. Edelleenkin jumittaa tuon s.ytimg.comin kanssa ja Youtube toimii ainoastaan kun proxy on päällä.
Nyt on tullut selkeä parannus tällä viikolla, 720 HD videotkin jo toimii pätkimättä.
KooKoo kirjoitti: Nyt on tullut selkeä parannus tällä viikolla, 720 HD videotkin jo toimii pätkimättä.
Piti ihan testata. Ja kyllä. Ainakin tällä hetkellä toimii Youtube niinkuin pitäisikin. Mitähän olette tehneet?
juhuri: Ongelma on saatu selvitettyä aiemmin yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
juhuri: Ongelma on saatu selvitettyä aiemmin yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
Itselläni ainakin Youtube-pätkiminen jatkuu edelleen entiseen malliin. Suurimmassa osassa tapauksia vauhti ei siis riitä ns. "suoraan" katseluun. Liittymänä Laajakaista Extra 24M/10M. Testailtu parilla eri koneella.
nissil-11 kirjoitti:
juhuri: Ongelma on saatu selvitettyä aiemmin yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
Itselläni ainakin Youtube-pätkiminen jatkuu edelleen entiseen malliin. Suurimmassa osassa tapauksia vauhti ei siis riitä ns. "suoraan" katseluun. Liittymänä Laajakaista Extra 24M/10M. Testailtu parilla eri koneella.
Sama täällä, paitsi liittymänä 10/10.
Sami kirjoitti: juhuri: Ongelma on saatu selvitettyä aiemmin yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa.
Ja mitähän tämä on tarkoittavinaan?
Täälläpäin edelleen sama ongelma eli youtube -videot latautuvat todella hitaasti. Joudun joskus jopa 240p videoiden latausta hetken aikaan odottelemaan, ennenkuin voin katsoa videota.
Hassua, että kaverillani (asuu täällä lähistöllä) on Elisan laajakaista, ja hänellä nuo videot latautuvat sitä normaalia nopeutta.
Hänellä on käytössään peräti 3 kertaa hitaampi yhteyskin (2 megainen, minulla 6 megainen).
Tämä on jo naurettavaa.
Noh onneksi olen muuttanut omaan asuntoon kaupungille ja siellä minulla on Kymen Puhelimen valokuitu. Voin suoraan katsoa jopa 1080p videoita ilman minkäänlaista odottamista.
Pääsin vihdoinkin eroon tästä soneran "luotettavasta" nettiyhteydestä.
Täällä vanhempieni luona joudun tosin vielä kärsimään Soneran laajakaistayhteyden kanssa. Tänne kun ei toisen palveluntarjoajan nettiyhteyksiä saa...
KooKoo kirjoitti: Nyt on tullut selkeä parannus tällä viikolla, 720 HD videotkin jo toimii pätkimättä.
Toimi jopa 1080P tuolloin jonkin aikaa ihan ok .
Olihan se liian hyvää ollakseen totta. Nyt on taas palannut Youtube samalle pätkimisen tielle .
Todella tuskaa yrittää katsoa jotain clippiä, kun 5-10 sekunnin välein pätkäsee.
Mulla on edelleen 100/10 yhteys, eli siitä ei ole kiinni.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.