Sonera News -palvelu päättyy 30.9.2009
Miten tuon palvelun päättyminen näkyy kuukausimaksussa?
Käytän news palvelua noin 50% laajakaistan koko käytöstä.
T:Pekka
Sivu 3 / 3
"Operaattorilla on oikeus tehdä sopimusehtoihin vähäisiä muutoksia, jolla ei ole vaikutusta sopimuksen keskeiseen sisältöön."
Onpas todella reilua, kun itse olette määrittelemässä, mikä on vähäinen muutos ja mikä ei. Neljäsosa palveluista lähtee pois ja muutos on teidän mielestänee "vähäinen"! Ja miten niin ei ole vaikutusta sopimuksen keskeiseen sisältöön? Ennen oli mahdollisuus käyttää usenetiä, enää ei ole.
Saattaa olla, että seuraavasta laskusta maksan vain kolme neljäsosaa. Ei kai sillä väliä ole, kun kerran neljäsosa on yhtä kuin "vähäinen"?
Onpas todella reilua, kun itse olette määrittelemässä, mikä on vähäinen muutos ja mikä ei. Neljäsosa palveluista lähtee pois ja muutos on teidän mielestänee "vähäinen"! Ja miten niin ei ole vaikutusta sopimuksen keskeiseen sisältöön? Ennen oli mahdollisuus käyttää usenetiä, enää ei ole.
Saattaa olla, että seuraavasta laskusta maksan vain kolme neljäsosaa. Ei kai sillä väliä ole, kun kerran neljäsosa on yhtä kuin "vähäinen"?
Sonera ei ole vieläkään ottanut kantaa 01 Loka 2009, 15:17 lähettämääni viestiin koskien sopimuksen kohtaa:
"Muutettaessa sopimusehtoja tai hintoja asiakkaan vahingoksi Sonera ilmoittaa asiakkaalle vähintään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa, miten ja mistä ajankohdasta lukien hinnat tai muut sopimusehdot muuttuvat."
Onko joku asiakkaista tuollaisen ilmoituksen vastaanottanut, vai onko siitä ilmoiteltu vain iltapäivälehtien pikkuilmoituksissa tai twitterissä tai joissain mikroblogeissa, joista se olisi pitänyt itse hoksata?
Samoin tiedustelin, mihin kohdassa 12 mainittuihin seikkoihin vedoten katsotte olevanne oikeutettu palvelun oleelliseen huonontamiseen asiakkaan vahingoksi?
Huomatkaa nyt, että mitenkään ei voida tulkita kysymysessä olevan vähäinen muutos.
Yleisissä toimitusehdoissa mainitaan, että on oikeus muuttaa siten, että sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.
Mutta olennainen muutoshan on se, jos osa palveluista katoaa.
Oletteko todellakin eri mieltä?
Totta tietysti sekin, että itse palvelusopimuksessakaan ei eritellä yksityiskohtaisesti yksittäisiä palveluja.
Syystä että ne ovat itsestäänselvyyksiä.
Jos näin ei ole, niin silloinhan voitte poistaa sähköpostipalvelun ja irc -palvelunkin vedoten samaiseen "vähäiseen" muutokseen.
"Muutettaessa sopimusehtoja tai hintoja asiakkaan vahingoksi Sonera ilmoittaa asiakkaalle vähintään kuukautta ennen muutoksen voimaantuloa, miten ja mistä ajankohdasta lukien hinnat tai muut sopimusehdot muuttuvat."
Onko joku asiakkaista tuollaisen ilmoituksen vastaanottanut, vai onko siitä ilmoiteltu vain iltapäivälehtien pikkuilmoituksissa tai twitterissä tai joissain mikroblogeissa, joista se olisi pitänyt itse hoksata?
Samoin tiedustelin, mihin kohdassa 12 mainittuihin seikkoihin vedoten katsotte olevanne oikeutettu palvelun oleelliseen huonontamiseen asiakkaan vahingoksi?
Huomatkaa nyt, että mitenkään ei voida tulkita kysymysessä olevan vähäinen muutos.
Yleisissä toimitusehdoissa mainitaan, että on oikeus muuttaa siten, että sopimuksen sisältö ei olennaisesti muutu.
Mutta olennainen muutoshan on se, jos osa palveluista katoaa.
Oletteko todellakin eri mieltä?
Totta tietysti sekin, että itse palvelusopimuksessakaan ei eritellä yksityiskohtaisesti yksittäisiä palveluja.
Syystä että ne ovat itsestäänselvyyksiä.
Jos näin ei ole, niin silloinhan voitte poistaa sähköpostipalvelun ja irc -palvelunkin vedoten samaiseen "vähäiseen" muutokseen.
[quote="klmake"]"Operaattorilla on oikeus tehdä sopimusehtoihin vähäisiä muutoksia, jolla ei ole vaikutusta sopimuksen keskeiseen sisältöön."quote]
Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan silloin voi tehdä muutoksia yksipuolisesti, jos asiakas hyötyy siitä. Palvelun heikentäminen ei ole sallittua yksipuolisesti.
Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan silloin voi tehdä muutoksia yksipuolisesti, jos asiakas hyötyy siitä. Palvelun heikentäminen ei ole sallittua yksipuolisesti.
Kyse ei ollut omasta mielipiteeestäni vaan lainasin Soneran vastausta (siksi siellä oli lainausmerkit).
Selkärangattottomuus alkaa tulla esille... tehdään päätöksiä, joihin joutuu viaton asiakastukihenkilöstö vastaamaan "automaattivastauksilla", ilman taustatukea.
Kaino pyyntö asiakastuen väelle, tiedottaisitteko ystävällisesti konfliktitilanteesta -ohi rivijohdon- seuraavalle tasolle.
Onneksi ei ole tänä syksynä ulkomaisia vieraita käymässä, sillä häpeäisin kertoa heille, mille tolalle Suomessa -tietotekniikan kehdossa- on asiat ajettu...
Ei ihme, että ollaan jo takapajuisella sijalla 21.
Eikä kauaa mene, kun ajaa jo ensimmäinen "kolmannen maailman" valtio ohi...
Kaino pyyntö asiakastuen väelle, tiedottaisitteko ystävällisesti konfliktitilanteesta -ohi rivijohdon- seuraavalle tasolle.
Onneksi ei ole tänä syksynä ulkomaisia vieraita käymässä, sillä häpeäisin kertoa heille, mille tolalle Suomessa -tietotekniikan kehdossa- on asiat ajettu...
Ei ihme, että ollaan jo takapajuisella sijalla 21.
Eikä kauaa mene, kun ajaa jo ensimmäinen "kolmannen maailman" valtio ohi...
... ei hyvää päivää... tämä putiikki lienee autotallitason peränurkankin alittava palveluntarjoaja...
En enää ihmettele, miksi asíakkaat äänestää jaloillaan...
Mikähän se businessfocus on, jos tarkoitus on karkoittaa asiakkaat?
Kannattaisi vaihtaa konsulttia ajoissa.
En enää ihmettele, miksi asíakkaat äänestää jaloillaan...
Mikähän se businessfocus on, jos tarkoitus on karkoittaa asiakkaat?
Kannattaisi vaihtaa konsulttia ajoissa.
Kaksi viikkoa nyt on odotettu vastausta.
Eli "työrauhaa" vastauksen työstämiseksi lienee annettu tarpeeksi?
Näinkö asiakkaita kohdellaan, että ei edes asiallista vastausta anneta?
No.. tänään sain taas yhden käännytettyä DNA:n asiakkaaksi.
Ei liene ainoa, kohtelunne asiakkaita kohtaan on huomioitu.
Tivaan vastausta myös netin uutispalstoilla kerrottuun ilmoitukseenne, että "ilmaisia news -palveluja on tarjolla".
Missä niitä on? Vastaisitteko julkisesti esittämäänne huutoon?
Jos palvelunne poistaminen on korvattavissa ilmaisella vastaavalla palvelulla, niin ilmoittanette osoitteen ?
Muussa tapauksessa, jos verrataan esim. keskimääräiseen palvelutasoon jota mm. Giganews tarjoaa keskimääräiseen 10 e /kk -hintaan, niin huomioitteko palvelulaskutuksessanne tuon asiakkaalle aiheuttamanne 10 e lisäkustannuksen omassa laskutuksessanne loppusummaa alentavaksi?
Tuskin... vastauksena lienee se jo aiemmin kuultu automaattinen löpinä.
Vaikka neljännes palveluista on poistettu toimestanne, yksipuolisella sopimuksella.
Osaako siellä kukaan edes hävetä?
... edes ihan pikkasen?
Eli "työrauhaa" vastauksen työstämiseksi lienee annettu tarpeeksi?
Näinkö asiakkaita kohdellaan, että ei edes asiallista vastausta anneta?
No.. tänään sain taas yhden käännytettyä DNA:n asiakkaaksi.
Ei liene ainoa, kohtelunne asiakkaita kohtaan on huomioitu.
Tivaan vastausta myös netin uutispalstoilla kerrottuun ilmoitukseenne, että "ilmaisia news -palveluja on tarjolla".
Missä niitä on? Vastaisitteko julkisesti esittämäänne huutoon?
Jos palvelunne poistaminen on korvattavissa ilmaisella vastaavalla palvelulla, niin ilmoittanette osoitteen ?
Muussa tapauksessa, jos verrataan esim. keskimääräiseen palvelutasoon jota mm. Giganews tarjoaa keskimääräiseen 10 e /kk -hintaan, niin huomioitteko palvelulaskutuksessanne tuon asiakkaalle aiheuttamanne 10 e lisäkustannuksen omassa laskutuksessanne loppusummaa alentavaksi?
Tuskin... vastauksena lienee se jo aiemmin kuultu automaattinen löpinä.
Vaikka neljännes palveluista on poistettu toimestanne, yksipuolisella sopimuksella.
Osaako siellä kukaan edes hävetä?
... edes ihan pikkasen?
Parhaiten Sonera pelastaisi kasvonsa, tai sen mitä pelastettavissa on,
antamalla news-palvelimensa jollekin yksityishenkilölle, esim. vaikkapa
Ari66:lle hoidettavaksi. Kiinteä IP-osoite hänelle, johon osoitettaisiin
koko news-liikenne. Uskoisin, että pelkät kotimaiset news-ryhmät
riittäisivät.
Tuollainen ratkaisu ei maksaisi Soneralle mitään, Ari66 maksaisi varmaan
sähkölaskutkin omasta pussistaan.
antamalla news-palvelimensa jollekin yksityishenkilölle, esim. vaikkapa
Ari66:lle hoidettavaksi. Kiinteä IP-osoite hänelle, johon osoitettaisiin
koko news-liikenne. Uskoisin, että pelkät kotimaiset news-ryhmät
riittäisivät.
Tuollainen ratkaisu ei maksaisi Soneralle mitään, Ari66 maksaisi varmaan
sähkölaskutkin omasta pussistaan.
Sehän olisi tosiaan toimiva ratkaisu, vaan..... eipä näitä soneralaiset taida juuri lukea... :/
Riippuen tietysti raudasta jne, kunhan siitä saisikin lisätietoja.
Riippuen tietysti raudasta jne, kunhan siitä saisikin lisätietoja.
Vastauksia näemmä ei koskaan saatu.... , yksipuolinen palveluiden poistopolitiikka antaa siis ymmärtää aivan riittävästi toimintaperiaatteistanne.
Osoitteesta http://www.disenter.com/ löytyy news-palvelimia. Testasin freenews.netfront.net - palvelinta ja ainakin sfnet- ja finet-alkuisia ryhmiä löytyi. Myös testiviesti meni perille.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.