Skip to main content
Tulipahan sitten ostettua Soneralta uutuudenkarhea iPhone 3GS tammikuun puolenvälin maissa. Toimitus oli ripeää ja innokkaana jo seuraavalla viikolla sain puhelimen käteeni. Innosta vapisten asensin koneeseen iTunesin ja aktivoin puhelimeni. Laitoin kaikki kalenteriasetukset kuntoon ja aloin synkronoimaan musiikkia puhelimeen ja arrrgh. Puhelin ilmoittaa, ettei puhelimen levyä löydy ja sille ei voi kirjoittaa. Kahlaan läpi Applen tukisivuja ja poistan ja asennan iTunesia ja iPhonea ohjeiden mukaan. Ei toimi. Tuskastuneena kokeilen erilaisia kikkakolmosia joita löytyy muiltakin nettifoorumeilta. Ei toimi. Puhelin vain ilmoittaa musiikkia synkatessa että levyä ei löydy.

3.2.2010 Päätän ilmoittaa asiasta suoraan Applen tukeen, mutta hämmästykseni on suuri, kun mitään apua ei saa. Ainoa ehdotus on asenna iTunes uudestaan. Puhelu lopetaan ilmoittamalla ettei me olla missään vastuussa näitten toimivuudesta, valita Soneralle.

No, otan luurin kauniiseen käteen ja ilmoitan viasta myös Soneran puolelle. Heiltä ehdotellaan samaa asiaa, asenna kaikki uudestaan. Kertaan samalla kaikki mitä olen jo kokeillut tehdä. Samalla jätän reklamaation aiheesta Soneralla ja siihen LUVATAAN vastata viikon sisällä

9.2.2010 ja 10.2.2010 Puhelen taas asiasta Soneran kanssa, ja edelleen korjaamiseen tarjotaan samoja ratkaisuja, asentele ohjelmat uudestaan. Nyt alkaa myös syyttely, että musiikkitiedostoissa on vikaa ja että sen takia ei toimisi.

15.2.2010 ja 18.2.2010 Edelleen tarjotaan samoja ratkaisumalleja, asentele uudestaan. Ei toimi. Tiedustelen milloin reklamaation käsittelijä ottaa yhteyttä. Ei kuulemma ota ennen kuin vika on korjattu.

25.2.2010 Sonera ilmoittaa että tietokoneeni on viallinen tai rekisterissä on vikaa. Tarjoudun tuomaan tietokoneeni näytille tai lähettämään sähköpostitse HJT-tiedoston jossa näkyy tietokoneeni rekisteritiedot ja asennetut ohjelmat. Ei käy, eivät kuulemma tee niillä tiedoilla mitään.

Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään Soneralta. Heillä ei ilmeisesti ole aikomustakaan vastata reklamaatioihin tai edes yrittää korjata vikaa. Olen tehnyt jo ilmoituksen kuluttajaviranomaisille, mutta tuskin siitäkään mitään apua on. Odottelen nyt kuitenkin vastausta kuluttajaneuvojalta ja sitten varmaankin ilmoitusta kuluttajariitalautakuntaan. Siinä menee varmaan ainakin vuosi, mutta onpahan sitten aikaa levittää foorumeilla ilosanomaa Soneran ja Applen mahtavasta asiakaspalvelusta.

Ystävällisin terveisin,

Loman
Hyvä Sonera!!! 🙂
hvihavai kirjoitti:
Hyvä Sonera!!! :)


Aivan! :D

Edit. Oho! Löytyy jo Googlellakin yllättävän korkealta Soneran ja Applen ylistysketjut... 😃
Ja mitäs vastuuta Soneralla/ Applella on , jos koneessas on jotain vikaa.


-shadows-
shadows kirjoitti:
Ja mitäs vastuuta Soneralla/ Applella on , jos koneessas on jotain vikaa.


-shadows-


Ja sinun pointtisi on mikä? Koneessa ei ole mitään vikaa. Mistä olet saanut päähäsi että koneessa on jokin vika?
Loman kirjoitti:
[quote="shadows":2unw9ji4]Ja mitäs vastuuta Soneralla/ Applella on , jos koneessas on jotain vikaa.


-shadows-


Ja sinun pointtisi on mikä? Koneessa ei ole mitään vikaa. Mistä olet saanut päähäsi että koneessa on jokin vika?[/quote:2unw9ji4]

ja sun pointtis oli... Murossa kirjottelet, että toisessa koneessa iluuri toimii ok.
Mees nyt itkeen ahdistavasta kokemuksestasi vaikka äitilles.

-shadows-
shadows kirjoitti:
[quote="Loman":2nt239ku][quote="shadows":2nt239ku]Ja mitäs vastuuta Soneralla/ Applella on , jos koneessas on jotain vikaa.


-shadows-


Ja sinun pointtisi on mikä? Koneessa ei ole mitään vikaa. Mistä olet saanut päähäsi että koneessa on jokin vika?[/quote:2nt239ku]

ja sun pointtis oli... Murossa kirjottelet, että toisessa koneessa iluuri toimii ok.
Mees nyt itkeen ahdistavasta kokemuksestasi vaikka äitilles.

-shadows-[/quote:2nt239ku]

Niin? iPhone toimii toisessa koneessa, muttei omassani. Olen asentanut mm. Windowsin uudestaan, ja edelleenkin musiikkitiedostot eivät synkkaa iTunesilla vaikka kaikki muu synkronoituu hienosti. Ihme kyllä musiikit saa laitettua mainiosti iPhoneen mm. MediaMonkey-ohjelmalla. Ongelmaksihan tässä muodostuu se, että kun kaikki muut paitsi kuin musiikki pitää synkata iTunesilla, niin se joka kerta tyhjentää iPhonen musiikit.

Nyt kerrohan millä tavalla mahtaa tietokoneeni olla rikki?

p.s. äitiäni ongelmani ei voisi vähempää kiinnostaa, koska hän on kuollut.
Eikö auta jos laittaa manuaalisen hallinnan musiikkitiedostoille käyttöön iTunesissa? Silloin musiikkitiedostoja ei synkronoida vaan lisäys "vedä & pudota" tyyliin ja poisto ainakin hiiren kakkospainikkeella avautuvasta valikosta.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa