Skip to main content

Sonera Prepaid-nettitikulla soittaminen

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Voiko Soneran Prepaid-nettitikulla soittaa ja vastaanottaa puheluita ja lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä?

5 kommenttia

  • June 12, 2012
Hei salmaster! Liittymässä toimii myös puhe, tekstiviestit sekä MMS-viestit, kuten tavallisissakin Easy-liittymissä, mutta liittymällä ei ole valmiiksi ladattua saldoa näiden käyttämiseen. Saldoa voi kuitenkin ladata nettisivuillamme. Kannattaa kuitenkin huomioida, että tämän jälkeen saat tekstiviesti-ilmoituksia sekä netti- että puhesaldosta, jotka voivat olla keskenään epäloogisia.

  • June 12, 2012
Onko hinnasto sitten sama kuin Easy-Prepaid liittymässä?

Eli hankkimalla Prepaid-nettitikku liittymän saa liittymään myös samalla kohtuuhintaisen nettikäytön jota nykyiseen Prepaid-liittymään ei saa millään?

  • June 13, 2012
Kyllä, hinnat ovat samat. Normaaliin prepaid-liittymään ei tosiaan saa erillistä nettipakettia, vaan tiedonsiirto veloitetaan käytön mukaan.

  • June 13, 2012
Johannes kirjoitti:
Hei salmaster! Liittymässä toimii myös puhe, tekstiviestit sekä MMS-viestit, kuten tavallisissakin Easy-liittymissä, mutta liittymällä ei ole valmiiksi ladattua saldoa näiden käyttämiseen. Saldoa voi kuitenkin ladata nettisivuillamme. Kannattaa kuitenkin huomioida, että tämän jälkeen saat tekstiviesti-ilmoituksia sekä netti- että puhesaldosta, jotka voivat olla keskenään epäloogisia.


Mitä tarkoittaa, että saldoviestit voivat olla epäloogisia?

Tuossa netissä on 3 gigan rajoitus. Loppuuko netti sitten kesken jos se tulee täyteen? Paljonko tuo 3 gigaa käytännössä on älypuhelin käytössä sitten? Riittääkö se iPhone 4S käyttöön?

  • June 13, 2012
Mitä tarkoittaa, että saldoviestit voivat olla epäloogisia?


Tässä tapauksessa asiakas saa esim. sekä puhesaldonsa päättymiseen, että Nettikuukauden päättymiseen liittyviä tekstiviestejä, joiden sisältö ei välttämättä anna selkeää kokonaiskuvaa liittymän tilanteesta.

Tuossa netissä on 3 gigan rajoitus. Loppuuko netti sitten kesken jos se tulee täyteen? Paljonko tuo 3 gigaa käytännössä on älypuhelin käytössä sitten? Riittääkö se iPhone 4S käyttöön?


Sopimukseen kuuluu maksimissaan 3 Gt tiedonsiirtoa kuukaudessa. Jos määrä ylittyy, lasketaan liittymän nopeus 128 kbit/s käyttöjakson loppuun saakka. Lisäpaketin tilaaminen ei ole valitettavasti mahdollista Prepaid-nettitikussa. Voit toki ladata uuden 31 päivän käyttöjakson jo ennakkoon edellisen jakson ollessa vielä kesken. Tällöin verkon maksiminopeus palautuu automaattisesti uuden käyttöjakson alkaessa.

Nettikuukauden riittävyys riippuu käyttötarpeesta. 3 Gt on riittävä määrä kovempaankin käyttöön, kuten videoiden katseluun tai musiikin kuunteluun; varsinkin älypuhelimilla, joilla harvemmin tulee latailtua isoja tiedostoja. Suuntaa antavia esimerkkejä tiedonsiirron määristä löydät sivuiltamme.