Skip to main content

Sonera Sopiva Suurenmoisesta Jättiin

  • December 11, 2014
  • 22 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Heipä vaan hyvät Soneran foorumin työntekijät!

Asia on hyvin luultavasti kunnossa, mutta voisiko joku teistä tarkistaa, että onhan minulla edelleen säilynyt Soneran X-alennus. Vaihdoin liittymää siis Sonera Sopiva Suurenmoisesta tähän Sonera Sopiva Jättiin (tarjous kamppania 19,95 eli siis 16,96 nuorelle).

Ikäni puolesta sain aikaisemmasta liittymästä x-alennuksen ja sen käsittääkseni pitäisi siirtyä automaattisesti uuteen liittymääni. Tarkistaisitteko tämän vielä kuitenkin varmuuden vuoksi?

Kiitos jo etukäteen!

22 kommenttia

  • October 2, 2014
Moi Nasse93! Olipa hyvä, että otit yhteyttä, sillä X-alennus ei ollut jostain syystä siirtynyt uuteen pakettiin. Asia on nyt kunnossa eli Jätti-paketin hinta on sinulla 16,96 €/kk :)

  • October 2, 2014
Suur kiitos Johannes!

Olipa tosiaan hyvä, että varmistin asiaa. Ilmeisesti sen kuitenkin normaalisti tulisi siirtyä (?) mukana uuteen pakettiin, mikäli se on vanhassa ollut.

  • October 2, 2014
Selvittelin asiaa hieman tarkemmin ja nähtävästi on sittenkin niin, että X-alennus ei siirry automaattisesti paketin vaihdon yhteydessä. Oliko näin mainittu jossain sivuillamme?

  • October 2, 2014
Ei ihan suoranaisesti, mutta seuraava teksti antaa itselleni ainakin siihen viittaavan käsityksen:

Millaisissa tapauksissa Sonera Sopivan paketeista saa alennuksen?
Liittymään tulee kytkeä kampanjan piirissä oleva liittymäpaketti. Saat edun jos:
1.) Avaat uuden liittymän.
2.) Liittymässä on jokin vanha liittymätyyppi ja päivität liittymän Sonera Sopivaan.
3.) Vaihdat pienemmästä Sopiva-paketista suurempaan.
Huom! Alennus ei päivity liittymääsi automaattisesti, vaikka käytössäsi on jo jokin kampanjassa mukana oleva liittymäpaketti. Saat edun hyödynnettyä, kun päivität suurempaan kampanjan piirissä olevaan pakettiin esim. Fiksu > Super.


http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_X

Voi olla, että oma sisälukutaito on sen verran heikko, että käsitän asiaa väärin, mutta mielestäni esimerkiksi kohta kaksi viittaisi vahvasti siihen. Toisaalta lopussa toiseksi viimeinen lause kumoaa tämän, mutta viimeinen taas vahvistaa omaa käsitystäni, viitaten siihen, että päivitin suurempaan pakettiin.

Suur kiitos siitä, että ainakin sinä (muista en tiedä) haluat aktiivisesti korjata mahdollisia "vikoja". Luo lisää kunnioitusta itseltäni Soneraa kohtaan, sekä asiakaspalvelua yleisestikin. Vielä löytyy hyviäkin asiakaspalvelijoita (kuten sinä).

Kehitysehdotukseksi voisi Soneralle lisätä sen, että asiakkaat voisivat kehua ja mahdollisesti näin edesvaikuttaa jonkin henkilön palkan korotukseen. Mielelläni haluaisin ahkeruutta palkita.

  • October 3, 2014
Nasse93: Kiitos palautteestasi. Ohjaan sen teenpäin tästä asiasta vastaavalle taholle.

  • October 6, 2014
Hei. Itellä sama homma eli päivitin Jättiin ja x-alennus ei siirtynyt tähän ollenkaan. Voitteko laittaa asia kuntoon..

  • October 6, 2014
Lisääthän Iceeman asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, mikäli et sitä ole vielä tehnyt.

  • October 6, 2014
Nasse93 kirjoitti:
Lisääthän Iceeman asiakasnumerosi profiilisi tietoihin, mikäli et sitä ole vielä tehnyt.

Laitoin sen jo rekisteröitymisen yhteydessä ja tarkistim vielä nyt ja siellä se oli. Eikö näy??

  • October 6, 2014
Eli siis minä, kuten muut "vapaa ehtoiset" emme pääse näkemään kenenkän tietoja. Emme siis työskentele Soneralle, vaan vapaa ehtoisesti täällä neuvomme ja autamme. Soneran työntekijät erotat Soneran logosta ja pienestä Sonera "tittelistä".

Lähinnä halusin tästä asiakasnumerosta muistuttaa, että kun joku Soneralta huomenissa käsittelee/lukee viestisi, niin hän ei joutuisi heti aluksi pyytämään tätä asiakasnumeroa. Eli siis halusin nopeuttaa sinun palveluasi, mutta sinulla olikin näköjään ihan terävät hoksottimet. Asia siis siltä osin kunnossa. Soneran työntekijät laittavat huomenissa (varmaankin) liittymä asiasi kuntoon.

  • October 7, 2014
Hei Iceeman! Nyt on liittymäsi hinnoittelu päivitetty X-alennuksen mukaiseksi. Ja kiitokset jeesistä Nasse93!

  • October 12, 2014
Terve, päivitin liittymän tuohon jättiin mutta ei jostain syystä tullu tuolla x hinnalla

  • October 13, 2014
juhavaljus kirjoitti:
Terve, päivitin liittymän tuohon jättiin mutta ei jostain syystä tullu tuolla x hinnalla


Hei Juha,

lisäätkö asetuksiin profiiliisi asiakasnumerosi, niin tarkistetaan tilanne. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.

  • October 13, 2014
Samanlainen täälläkin tilanne

  • October 14, 2014
Moro SUPERHAMSTERI!

Homma nyt ok :)

Mukavaa tiistaita sinne!

  • October 15, 2014
Terve, asiakasnumero pitäis olla nyt siellä

  • October 16, 2014
juhavaljus: No näinhän se on :) Ja asiat reilassa myös!

Kivaa torstaita sinne!

  • October 17, 2014
I ordered sopiva jatti .and just now arrived in tallin estonia..but I got a text message saying about charges for internet..I thought it was free in baltic states on sopiva

  • October 17, 2014
Well, It sort of is free at baltic and the other northern countries (Finland, Sweden and Norway). The phone plan is ment for Finnish people. So there is this small mention in the detailed description

Yli 6 viikon yhtäjaksoinen käyttö ulkomaisessa verkossa tulkitaan pääasialliseksi käytöksi ulkomailla. Soneralla on tällaisissa tapauksissa oikeus rajoittaa liittymän käyttöä sekä nettiyhteyden nopeutta ulkomailla.


Free translation of the above means that you should not use the Sonera Sopiva phone plan in some other country than Finland continuously more than 6 weeks in a row. Other wise it will be taken that you're mainly using your phone plan somewhere else than in Finland. In cases like that Sonera informs you that It has the right to restrain your Internet usage AND your calling usage. So if you live in Estonia more than in Finland, it may not be the best phone plan for you.

In some other topic, I recall a Sonera employe mentioning that She/He doesn't remember that they've had restrained anyones phone plan. But I would be carefull with the usage of your phone plan if it won't meet the terms of Sonera.

I'm pretty sure that someone from Sonera will inform you regarding this situation fairly soon. So wait until that before making any decisions.

  • October 22, 2014
Hi forsh!

Roaming price messages will send automatic to all customers that arrive to another country. But don't care about that, You can use internet, calls and messages on a packet price when You are in EMT network.

  • October 27, 2014
Hei,

Päivitin tuon -50% tarjouksen innoittama Sopiva-pakettiani Startista Jättiin. Lisäksi tuohon pitäisi vielä tulla se X-alennus. Omilla sivuilla ja tilausvahvistuksessa kuukausihintana lukee kuitenkin 39,90e. Tuo alennus piti käsittääkseni kuitenkin tulla myös liittymän päivittäjille?

  • October 27, 2014
Moro aCCuPower!

Kyllähän se sinulle kuuluu! Ja on nyt laitettu myös kohdilleen :)

Kivaa iltaa sinne!

  • October 28, 2014
Nyt näkyy oikein, kiitos!