Skip to main content
Hei! Minulla on voimassaoleva sopimus Sonera Tietoturvasta, jonka mukaan minulla on oikeus asentaa Sonera Tietoturvaohjelma kolmeen koneeseen. Kotona minulla on asennettu ohjelma kahteen koneeseen, kolmas asennus on tyttäreni hallussa olevassa koneessani.
Keväällä, huolimatta hyvin toimineista tietoturvaohjelmista, ilkimykset asensivat, Soneran Omat-sivut palvelun muututtua , pöytäkoneeseeni haittaohjelmaksi tunnistamani haittaohjelman ja nyt viime viikolla, tähän HP-läppärin Microsoft Explorer 11 selaimeen samanlaisen ! Koneitteni tietoturvaohjelmieni asetukset ovat olleet ohjeitten mukaisesti viritettyjä.
Molemmilla kerroilla olen poistanut saastuneesta haittaohjelman koneesta monien vaiheiden jälkeen. Yrittäesssäni asentaa Sonera Tietoturva-ohjelmistoa uudestaan tähän läppäriini, palvelu ilmoittaa, että olen ottanut tilauskoodillani Sonera Tietoturvan viiteen koneeseen, eikä sopimuksemme salli enempää asennuksia.
Minulla on hallussani em. kotikoneet ja tyttäreni hallussa oleva kannettava tietokone, joihin sopimuksemme mukaisesti on Sonera tietoturvaohjelmisto asennettuina. Tyttäreni hallussa oleva tietokone ei ole internet-yhteydessä, koska hänellä ei ole kodissaan langatonta verkkoa tai kiinteää yhteyttä Internettiin, koska hän käyttää konettani opiskeluun liittyvien kirjoitustehtävien laatimiseen.
Mauri Hyppönen, Näsintie 25 F 3, mauhyp@pp.inet.fi
En tiedä Soneran hienosta tietoturvasta, vaikka toteutettu yhdessä F-Securen kanssa. Itselläni on F-Securen oma ja voin aina aktivoida uudelleen, tietenkin yhteen koneeseen kerralla.
Moi MauAn!

Tietoturvan lisenssi voidaan aina resetoida meidän kautta, jolloin voit suorittaa nuo kolme asennusta uudelleen. Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero), niin pääsen nollaamaan lisenssin.

Vastaa