Kun yritän asentaa Sonera tietoturva kakkostietokoneelle (kannettava xp) mitään ei tapahdu sen jälkeen kun olen kaksoisklikannut exe tietostoa ja klikannut suorita. Hetkeksi tulee Sonera Tietoturvan logo näkyviin ja sen jälkeen ei tapahdu mitään. Missä vika? Olen scannannut koneen f-securen online scannerilla ja viruksia ei löytynyt.
Sivu 1 / 1
Miksi täällä ei vastata kysymyksiin? Onpas erinomainen palvelu taas Soneralta....
Viikonloppuisin asiantuntijoita ei ole viesteihin vastaamassa, vaan palveluaikamme on arkisin kello 8-20. Viikonlopun aikana palstalle usein tulee sen verran paljon viestejä että niiden läpikäymisessä ja niihin vastaamisessa kestää oman aikansa. Vastaamme kyllä kysymyksiin heti kun ehdimme.
Ohjeita ongelmiin löydät Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme. Koneelta kannattaa ainakin varmistaa, että se vastaa ohjelman laitteistovaatimuksia.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Ohjeita ongelmiin löydät Ohjeet ja vinkit -sivustoltamme. Koneelta kannattaa ainakin varmistaa, että se vastaa ohjelman laitteistovaatimuksia.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Laitteistovaatimukset täyttyvät. Mitä seuraavaksi? Luulisi että tulisi edes virheilmoitus että asennus ei onnistu syystä x tai y mutta kun ei tapahdu sonera tietoturva logon jälkeen mitään... please kertokaa miten pääsen eteenpäin. Ja mieluummin vähän nopeammin kuin viimeksi!
Asennus pitää muistaakseni suorittaa järjestelmänvalvojana, eli kannattaa tarkistaa käytätkö juuri tuota järjestelmänvalvojan käyttäjätiliä.
Onko koneessa joku toinen virustorjuntaohjelma käytössä? Jos on, niin se kannattaa poistaa manuaalisesti ennen Soneran tietoturvan asennusta.
Onko koneessa joku toinen virustorjuntaohjelma käytössä? Jos on, niin se kannattaa poistaa manuaalisesti ennen Soneran tietoturvan asennusta.
Yleensä ongelmat tietoturvan asennuksessa johtuvat siitä, että koneella on jokin ohjelma, joka ei ole yhteensopiva tietoturvaohjelman kanssa. Yleensä ohjelma kyllä itse tarkistaa, löytyykö koneelta tällaisia ohjelmia mutta tässä tapauksessahan asennus ei ilmeisesti etene edes niin pitkälle.
Käyttäjän tonmar mainitsema käyttäjätili kannattaa tosiaan tarkistaa, että olet koneella järjestelmänvalvojana. Käyttäjätilit (User Accounts) löytyvät Ohjauspaneelista. Kannattaa lisäksi tarkistaa, että asennat varmasti ohjelmasta nimenomaan uusimman version etkä ole ladannut vanhempaa TeliaSonera_Finland_8.00-187.exe -tiedostoa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Käyttäjän tonmar mainitsema käyttäjätili kannattaa tosiaan tarkistaa, että olet koneella järjestelmänvalvojana. Käyttäjätilit (User Accounts) löytyvät Ohjauspaneelista. Kannattaa lisäksi tarkistaa, että asennat varmasti ohjelmasta nimenomaan uusimman version etkä ole ladannut vanhempaa TeliaSonera_Finland_8.00-187.exe -tiedostoa.
T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Olen järjestelmänvalvojana kirajutunut ja kaikki entiset virustorjuntaohjelmat on poistettu. Epäilin itse olisiko joku virus pesiytynyt joka estää virustorjuntaohjelman asennusta mutta suoritin tuon f-securen on-line virustorjunna eikä se löytänyt viruksia. Mitenköhän kannattaisi jatkaa eteenpäin? Ai, niin, se uusin versio on todellakin se minkä latasin.
Kannattaa vielä kokeilla Sonera Tietoturvan uudelleenasennusta ohjeen Sonera Tietoturvan ongelmatilanteet -> Uudelleenasennus (Poistotyökalun käyttö) mukaisesti.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.