Skip to main content
Miksi ihmeessä piti keksiä jotkin ihmeen Sonera-tunnukset tuohon laajakaistaliittymän tunnuksien rinnalle??
ADSL- liittymän mukana tulleet tunnukset/salasanat on toiminut aina viimeiset 10v moitteetta. Nyt ei päässyt enää laskuihin jne niillä tunnuksilla joten loin Sonera-tunnukset ja nyt koitin vaihtaa salasaa ja ei enää kelvannut vanha salasana (liian vähän merkkejä). Nyt on salasanat aivan sekaisin.. Sonera-tunnukset toimii, mutta ei enää laajakaista/sähköposti-tunnukset.
Ilmeisesti jossain tiedoissa vanha puhelinnumero, koska salasanaa ei tule perille nykyiseen numeroon "unohdin salasanan"-linkistä.
Ja en todellakaan suostu maksamaan 10€ asiakaspalveluun soittamalla!

Palvelupyyntö-lomake eikä "varaa soittoaika" Soneralla ole toiminnassa.
Azm0 kirjoitti:
Miksi ihmeessä piti keksiä jotkin ihmeen Sonera-tunnukset tuohon laajakaistaliittymän tunnuksien rinnalle??
ADSL- liittymän mukana tulleet tunnukset/salasanat on toiminut aina viimeiset 10v moitteetta. Nyt ei päässyt enää laskuihin jne niillä tunnuksilla joten loin Sonera-tunnukset ja nyt koitin vaihtaa salasaa ja ei enää kelvannut vanha salasana (liian vähän merkkejä). Nyt on salasanat aivan sekaisin.. Sonera-tunnukset toimii, mutta ei enää laajakaista/sähköposti-tunnukset.
Ilmeisesti jossain tiedoissa vanha puhelinnumero, koska salasanaa ei tule perille nykyiseen numeroon "unohdin salasanan"-linkistä.
Ja en todellakaan suostu maksamaan 10€ asiakaspalveluun soittamalla!

Palvelupyyntö-lomake eikä "varaa soittoaika" Soneralla ole toiminnassa.


Sonera tunnus kehitettiin ylläpitämään kaikkia aikaisempi tunnuksia, kuten laajakaistaa ja puhelimia. Soneran tunnus tulee yhdistää kaikkiin aikaisempiin tunnuksiin.

Soneran asiakaspalvelu järjestelmä on onneksi keskittynyt tänne, facebookkiin ja muihin yhteysöpalveluihin.
Yhdistäminen oli tehty.. Numerokin oli oikea Sonera tunnuksien kautta syötetyissä tiedoissa, mutta ei laajakaista tunnuksien takaa löytyvissä tiedoissa.
No nyt toimii taas sähköpostikin asiakaspalveluun soiton (kun ei täälläkään vastausta saanut 😉 ) ja salasanan nollauksen jälkeen. Yhdistäminen ei ollut ilmeisesti toiminut aivan suunnitellusti, mutta pääasia että toimii.

Ja muuten omille sivuille kirjautuessa pyydetään Sonera-tunnuksia kirjautuessa hallinnoimaan kaikkia palveluita, mutta tästä pitää kirjautua jos haluaa hallinnoida sähköposti/laajakaista asioita ja nimenomaan laajakaista tunnuksilla!?
Mene taas sinne mistä luodaan tunnukset, jostain syystä (ei ole uutta?) yhdistäminen epäonnistui...

Ohjetta: http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Tunnuksen_luominen_ja_unohtuneen_salasanan_uusiminen
Moi Azm0,

Jos edelleen tuon Sonera Tunnuksen kanssa tuntuu ongelmaa olevan, niin kannattaa vielä koittaa yhdistää tunnukset näiden ohjeiden mukaan.

Sonera Tunnus tosiaan mahdollistaa liittymien hallinnoinin yhdellä tunnuksella, kun yhdistäminen on tehty. Verkkopankkitunnistautumisella varmistetaan, että liittymän omistaja on todella kyseessä.

Vastaa