Skip to main content
Terve.

Marraskuussa kytkettiin valokuitu taloyhtiön seinään. Sonera katkaisi samalla MOITTEETTA toimineen Elisan liittymän kertaheitolla. No big deal, ajattelin. Olihan Elisa ollut kuitenkin Soneran verkossa vuokralla joten mitäpä tästä voisi seurata ja nopeuskin nousisi 24 megaisesta sataseen.

Noh, uusi liittymä kytkettiin ja ongelmat alkoivat sekä soittelu ja tekstiviestittely Soneran asiakaspalveluun. Yhteyden nopeutta on laskettu pykälittäin satasesta kolmeenkymmeneen, ja ongelmat vain jatkuvat. Myös uloslähtevää kaistaa on rajoitettu alkuperäisestä 13 megasta kolmeen. Modeemista tarkistetut todelliset nopeudet olivat n. 70mb sisään ja 13mb ulos. Nyt sitten 30/3. Tänään asensin myöskin postissa saapuneen uuden päätelaitteen, ilman toivottavaa tulosta. Yhteys pätkii, eli ilmeisesti hukkaa paketteja matkalla. Tai ainakin näin ymmärsin asiakaspalvelijan puheesta kun hän viittasi häiriöiden määrään yhteyden ollessa pitkään auki. Eli tavallaan yhteys korruptoituu kun se on yhtäjatkoisesti päällä. Asentajakin kävi tarkistelemassa linjoja ja totesi että yhteys toimii talon keskukseen moitteetta, mutta talon sisäiset kuparit eivät kestä nopeutta, josta virheet.

Mutta..

Elisan myyty nopeus oli 24/2 tai /1, en muista mikä viihteessä oli, hitusen pienempi silti mitä itselle on säädetty talon keskuksesta Soneran asiakaspalvelijain toimesta. Onko todellakin niin että tuo muutama mega aiheuttaa kaikki nämä virheet? Vaikea uskoa.

Tarkennettakoon että Viihde-palvelu on toiminut moitteetta nämä kaksi kuukautta, poislukien muutamaa pientä katkosta. Mutta ne olen kestänyt kuin mies.

Nyt alkaa kuitenkin olemaan niin, että niin keinot kuin hermotkin ovat aivan loppu asian suhteen. Mielestäni on MELKOISEN epäreilua että minulta pakko-irtisanottiin TÄYSIN toimiva yhteys ja tilalle sain tämän purkalla kiinni pysyvän niin sanotun laajakaistan. Eli mitäs nyt eteen? En jaksa enää kertoa tietojani tuhannetta kertaa sille hölmölle puhelinrobotille joka olevinaan "nopeuttaa" asioiden käsittelyä puhelimessa. Hah!

Toivoisin että joku joka oikeasti on kiinnostunut yhteyteni kuntoon saattamisesta ottaa minuun henkilökohtaisesti yhteyttä jotta minun ei tarvitse katsoa taas jotain muuta palveluntarjoajaa. Ja tässä tapauksessa se tietysti tarkoittaa että minun täytyy ottaa mokkula koska operaattorit eivät vuokraa valokuituverkkoja toisilleen.

Terv.
Lähes asiaan kyllästynyt.
Hei KristianHaapasalo,

Yhteys oli aikaisemmin testattu toimivan talojakamoon asti normaalisti ja yhteyden vian on rajattu jäävän talon sisäverkkoon. Talon sisäverkosta vastaa taloyhtiö, jolloin on suositeltavaa olla esim. taloyhtiön Isännöitsijään yhteydessä.

Vastaa