Skip to main content

Sonera varmuuskopio sikahidas !

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 1 katselukerta

varmuuskopiointiohjelma on nyt ladannut tiedostojani verkkoon jo 6 vuorokautta tauotta, ja vasta mennyt vajaat 30 gigaa. yhteysnopeudeksi olen määritellyt 'rajaton'. yhteyteni on 100/10, eli siitä ei varmasti hitaus riipu. tiedostojen yhteiskoko on n. 300 gigaa, joka ei mielestäni nykyään ole mitenkään tavattoman suuri. jotta saan kaikki tiedostot kopioitua, siihen mennee siis n 60 vuorokautta eli kaksi kuukautta ympäri vuorokauden. voiko tämä olla normaalia ?
olen asentanut ohjelman kertaalleen uudelleen, kun ohjelma meni ensimmäisellä kerralla jumiin parin vuorokauden jälkeen.

8 kommenttia

  • February 15, 2011
Kun aloitat tiedostojen varmuuskopioinnin ensimmäisen kerran, varmuuskopiointinopeus on yleensä 1-2 Gt päivässä. Varmuuskopiointinopeus saattaa vaihdella esimerkiksi internet-yhteyden nopeuden ja sen mukaan käytetäänkö tietokonetta johonkin muuhun samaan aikaan. Voi siis hyvinkin olla mahdollista, että kertomasi tiedostojen määrä 300Gt latautuu varmuuskopio-palveluun useita päiviä. Ensimmäisen latauksen jälkeen tiedot siirtyvät tietenkin huomattavasti nopeammin.

Lisää tietoa varmuuskopiosta löydät asiakastuki-osiostamme internetsivuillamme.

  • February 15, 2011
Kiitos vastauksesta ! herää vain kysymys, että mitä virkaa tällä Soneran 100/10 vdsl-liittymällä on, jos Sonera rajoittaa lataamisnopeuden omaan palveluunsa noin vahvalla kädellä.. Kone on 3 gigan neliydinprosessorilla ja 12 gigan muistilla varustettu, eli se ei varmastikaan jarruta. Ja yhteys koneesta vdsl-modeemiin kaapelilla.

  • February 17, 2011
On vain otettava se asenne, että antaa kopioinnin tapahtua taustalla omaan tahtiinsa samalla kun tietokoneella tekee muuta. Kyllä se suurikin tiedostomäärä ajan kanssa palvelimelle kopioituu. Tiedostojen kopiointi jatkuu aina siitä mihin se edellisessä istunnossa jäi, joten tietokonetta ei tarvitse pitää käynnissä vain varmuuskopioinnin takia.

  • February 18, 2011
Kiitos. Kun näyttää, että vuorokaudessa kopioituu 3-4 gigaa, niin mahtaako systeemin jarru olla päällä sillä tavalla, että jos kone onkin päällä vain päivisin, niin se kopioisi vähän nopeammin yhteismäärän jäädessä kuitenkin tuohon samaan ?

  • February 21, 2011
0400315942 kirjoitti:
Kiitos. Kun näyttää, että vuorokaudessa kopioituu 3-4 gigaa, niin mahtaako systeemin jarru olla päällä sillä tavalla, että jos kone onkin päällä vain päivisin, niin se kopioisi vähän nopeammin yhteismäärän jäädessä kuitenkin tuohon samaan ?


Eräs kolleega asensi hiljattain Varmuuskopion omalle kotikoneelleen ja hänen mukaan dataa kopioitui noin 4 Gt vuorokaudessa. Käsittääkseni hänellä oli tietokone koko ajan päällä ja 36 Gt kopiointi kesti hieman reilun viikon.

  • February 23, 2011
Ei tästä varmuuskopiosta ole mihinkään !! Kopioituani lähes kaksi viikkoa yötä-päivää ja saatuani siirettyä palvelimelle runsaat 60 gigaa, ohjelma alkoi mennä eilen jatkuvasti off-line-tilaan, ja nyt avatessa tarjoaa vain palauttamista tai uuden kopion tekoa, mutta ei vaihtoehtoa jatkaa entistä...

Jos aloitan uuden kopion, alkaako se taas ihan alusta, ja kolmesta pakettiin sisältyvästä kopiosta haaskaantuu taas yksi ?

Tämän saman tempun ohjelma teki jo alkuvaiheessa, ja silloin jouduin asentamaan ohjelman uudelleen.

  • February 25, 2011
0400315942 kirjoitti:
Jos aloitan uuden kopion, alkaako se taas ihan alusta, ja kolmesta pakettiin sisältyvästä kopiosta haaskaantuu taas yksi ?


En sen pitäisi sellaisia tiedostoja uudelleen kopioida, jotka palvelimella ovat jo tallessa. Varmuuskopio-ohjelma toimii tietyllä lisenssiavaimella vain yhdellä tietokoneella kerrallaan, mutta muuta rajoitusta sen käytössä ei ole. Sonera Tietoturvan voi asentaa kerrallaan kolmelle tietokoneelle, mutta se ei liity mitenkään Varmuuskopion käyttöön.

  • February 27, 2011
kyllä se valitettavasti aamulla aloitti ihan alusta, eli nyt on sitten taas kerran vasta 2 gigaa saatu kopioiduksi. mihin lie ne runsaat 60 gigaa haihtunut, jotka sain kahdessa viikossa varmuuskopioitua...
tämä oli siis kolmas kerta, kun joudun aloittamaan alusta, ja kopoitavaa olisi runsaat 300 gigaa..