Skip to main content

Sonera viihde ja AirPort Extreme

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Yritin käyttää Sonera Viihdettä seuraavalla kombolla:

- Nettipiuha AirPort Extremen WAN-porttiin
- Motorola-digiboksin ja AirPort Extremen välille ethernet-kaapeli

Jostain syystä kombo ei kuitenkaan toimi. Digiboksin ohjelmaopas ei tule näkyviin, eikä mikään kanava näy. Vianmäärityskään ei löydä ensimmäistäkään ongelmaa. Kun vaihdan AirPort Extremen tilalle Soneran toimittaman Intenon, niin kaikki toimii, mutta haluan ehdottomasti käyttää AirPort Extremeä, kuten minulle palvelua tilatessani luvattiin.

5 kommenttia

  • October 23, 2013
Hei OskariB

Meidän palvelureittittimen ja Airport Extremen kesken on ollut toimivuusongelmia ja se on meillä tutkinnassa. Tällä hetkellä teemme jo testausta käyttäjillä Airportin kanssa johon voi halutessaan ilmoittautua mukaan. Lisää asiasta löytyy täältä

Kuitenkin kytkennät tulee tehdä siten että digiboksi on kiinni suoraan palvelureitittimessämme. Airportin kautta homma ei ainakaan nykyohjelmistolla toimi digiboksille asti. Muuten kaikki airplayn piiriin kuuluvat laitteet / ohjelmat tulisi toimia normaalisti.

  • October 23, 2013
Tämän kombon toimivuus luvattiin minulle, kun Sonera Viihdettä kaupattiin. Haluan irtisanoa palvelun, joten otatte varmaan yhteyttä minuun.

Ja varmaan tulette hakemaan toimittamanne laitteet minulta kotoa, en todellakaan aio käyttää aikaani laitteiden postitukseen.

  • October 24, 2013
Hei OskariB

Olitkin ollut jo yhteydessä meidän asiakaspalveluun asiasta. Kyseiseen ongelmaan on kuitenkin tulossa korjaus jotta jatkossa Airport Extreme toimii kyseisen reitittimen kanssa. Pahoittelen että myyjä on tässä tapauksessa antanut lupauksia jo liian aikaisin.

Suosittelen kuitenkin palauttamaan laitteet koska ne ovat soneran omaisuutta. Muuten laitteista tulee jälkikäteen lasku. Laitteiden palautus postin kautta on sinulle ilmainen, mutta ymmärrän että niiden pakkauksesta ja kuljetuksesta postiin koituu sinulle vielä ylimääräistä vaivaa.

  • October 24, 2013
Myyjä itseasiassa sanoi, etten tarvitse Soneran reititintä, mutta se kuulemma kannattaa ottaa, kun on sen verran arvokas.

Kuunnelkaa se puhelu, jossa tuotetta kaupataan minulle. Sanoin, että en edes halua koko reititintä. Miten Sonera aikoo hyvittää minulle sen, että joudun pakkaamaan ja postittamaan tuotteet takaisin?

  • October 25, 2013
Hei OskariB

En itse henkilökohtaisesti pysty puheluasi kuuntelemaan, mutta viihdepalveluun kuuluu 2 laitetta(digiboksi sekä modeemi) jotta palvelu toimii oikein ja ne lähetetään aina. Toki laite ei toiminut luvatulla tavalla jolloin kaupan purku on perusteltu.

Laitteen palautuksesta ja siitä koituvan vaivan hyvityksestä voi olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun. Laitteen voi pakata sen omaan pakkaukseen missä olet laitteen noutanut + palautus postin kautta on ilmainen kuten aiemmin mainitsin.