Kaikista suomalaisista yrityksistä eniten valituksia Kuluttajavirastolle aiheutti ylivoimaisesti Sonera. Jopa 1552 valitusta tekee kyseenalaiseksi sen, että Sonera väittää olevansa "Suomen luotetuin operaattori". Tai sitten Soneran asiakkaat luottavat siihen, että Sonera aiheuttaa heille ongelmia.
Vuonna 2009 Sonera pamautti: me emme kilpaile hinnalla. Tämä on näköjään edelleen totta: Sonera on kiistatta kaikista kallein operaattori. Avaa vaan hinnasto ja vertaa - asiaa ei voi kiistää.
Laadullakin voi kilpailla. Jos Sonera on kallein, luulisi, että Sonera panostaisi laatuun. Mihin laatuun? Eniten kuluttajansuojavalituksia, SIM-lukitukset ja niiden purkamatta jättäminen, asiakaspalvelun puhelinnumerossa vastaava robotti: "Asiani koskee laajakaista-asioita." - "Tarkoititko kuuropasta-asukasta?", 3G-datarajoituskiusaaminen, NAT-sekoilu, olennaisten tietojen antamatta jättäminen liittymää ostettaessa, uudet tukiasemat -huijauskartta, peering-ongelmaa Googlen kanssa selvitetään varmaan vieläkin, naurettavat MMS-ongelmat, F-Sykerö-ohjelman myyminen tietämättömille uhreille, liittymän throtlaaminen, minuuttiveloitus, "Kaikki palvelut edullisesti myös ulkomailla", radiolennättimen tasoiset Edge-yhteydet...
Soneralle kyseenalainen 1-sija: 1552 kuluttajasuojavalitusta
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.