Hei!
Aluksi 24/1 laajakaista toimi alle 16 mbps kättelynopeudella modeemini kanssa (Telewell EA-501v2), mutta ping yhdyskäytävän ip-osoitteeseen oli reippaasti alle 10ms ja Soneran laajakaistan testin mukaankin noin 20-25ms. Nyt viime viikonloppuna ja sen jälkeen pingaus tuottaa tuplasti pidempiä aikoja yhdyskäytävään (17-20ms) ja testin mukaan 44-50ms. Modeemini modulointi (kättelynopeus) tosin on noussut yli 17Mbps.
Voivatko viimeaikaiset myrskytuhot vaikuttaa asiaan? Mitään tiedotetta asiasta ei ole näkynyt. Sijaintini on Vantaan pohjoisosassa.
Pelailen online-pelejä ja tuollainen viiveen kasvu näkyy jo. Lisäksi se on kasvanut myös siitä kun minulla oli vielä 8/1 Mbps nopeus. Modeemini asetukset ovat samat nyt kuin aiemmin. Yritin tosin kokeilla jos ilman NATtia nopeudet nousisivat ja viiveet lyhenisivät: ei ollut apua.
Sivu 1 / 1
Voit tehdä liittymästä kirjallisen vikailmoituksen Omien sivujen kautta ja kertoa siinä että vasteaikaa pitäisi saada paremmaksi. Se saattaa olla mahdollista yhteyden virheenkorjausta vähentämällä. Operaation kääntöpuolena todennäköisesti tulee olemaan todellisten maksiminopeuksien pieneneminen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksestasi.
Näyttäisi siltä, että pingausajat vaihtelevat 30-50ms välillä. Mitään erityisen suurta ongelmaa tuo ei aiheuta vielä, mutta toisinaan sen huomaa joissakin on-line peleissä latenssien kasvuna. Annan toistaiseksi olla, mutta seuraan tilannetta. Olin aiemmin tehnyt vikailmoituksen mielestäni hitaasta yhteysnopeudesta, mutta peruin sen. Tekninen tuki oli kuitenkin tarkistanut asian ja olisikohan silti tehnyt jotain pyytämättä.
Näyttäisi siltä, että pingausajat vaihtelevat 30-50ms välillä. Mitään erityisen suurta ongelmaa tuo ei aiheuta vielä, mutta toisinaan sen huomaa joissakin on-line peleissä latenssien kasvuna. Annan toistaiseksi olla, mutta seuraan tilannetta. Olin aiemmin tehnyt vikailmoituksen mielestäni hitaasta yhteysnopeudesta, mutta peruin sen. Tekninen tuki oli kuitenkin tarkistanut asian ja olisikohan silti tehnyt jotain pyytämättä.
Liittymästäsi on hiljattain tehty vikailmoitus ja sen perusteella yhteyteen on tehty muutos, joka lisäsi virheenkorjauksen määrää. Tavoitteena oli parantaa todellista latausnopeutta vähentyneiden virheellisten kehysten myötä.
Jos tuntuu että yhteys oli aikaisemmin sinulle sopivampi, Vikapalvelu voi muuttaa asetukset ennalleen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Jos tuntuu että yhteys oli aikaisemmin sinulle sopivampi, Vikapalvelu voi muuttaa asetukset ennalleen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.