Mikä ihme siinä on että mobiiliyhteys on 70% Turun alueella joko e tai gprs??. Todella tökkivää ollut jo hyvin pitkään (lue: yli vuosi). Käytössä iPhone 5 ja on aivan sama olenko Itäisessä tai Läntisessä Turussa.
Aivan, hyvä pointti. Olen itsekin lukenut että juuri iPhone 5:lla saattaa olla ongelmia nettiyhteyden kanssa, mutta nyt kaksi erämaareissua Lapissa ovat todistaneet että ongelma ei ole puhelimessa vaan Sonerassa. Hakeudun tahallani Lapissa alueille jossa kenttää ei pitäisi olla, mutta minullapa on jatkuvasti 3G nopeus.
Sivu 1 / 1
Kokeile pakottaa puhelin 3G / HSPA / HSDPA verkkoon... voi mahdollisesti olla että puhelin pudottaa yhteyden alemmalle verkolle.
En kyllä ole koskaan pitänyt Soneran mobiilikaistoista... Saunalahti ihan toiminut mukavasti Turussa... Jopa 10M saanut kauppatorilta...
En kyllä ole koskaan pitänyt Soneran mobiilikaistoista... Saunalahti ihan toiminut mukavasti Turussa... Jopa 10M saanut kauppatorilta...
Iphoneahan ei pysty lukitsemaan 3G verkkoon, Apple tietää paremmin mitä verkkoa puhelimen milloinkin kannattaa käyttää.
Itse en ole kyllä huomannut ongelmia Soneran 3G:n kanssa Turussa ja lähialueilla. Verkko on pysynyt koko ajan ja nopeudet ovat olleet hyviä. Aiemmin oli käytössä iPhone ja nykyään Nexus 5...
Itse en ole kyllä huomannut ongelmia Soneran 3G:n kanssa Turussa ja lähialueilla. Verkko on pysynyt koko ajan ja nopeudet ovat olleet hyviä. Aiemmin oli käytössä iPhone ja nykyään Nexus 5...
Hei Tonto!
Kiitos viestistäsi. Kieltämättä aika huolestuttavalta kuulostaa Sonerankin kannalta, että iPhonesi toimii Turun alueella suurimmaksi osaksi 2G-verkossa (e tai gprs) eli laite ei löydä Soneran 3G-verkkoa.
Oletko kokeillut, mitä tapahtuu kun iPhonen asetuksissa (Asetukset => Operaattori) otetaan asetus Automaattinen pois päältä? Mitä verkkoa iPhone tämän jälkeen etsii?
Kiitos viestistäsi. Kieltämättä aika huolestuttavalta kuulostaa Sonerankin kannalta, että iPhonesi toimii Turun alueella suurimmaksi osaksi 2G-verkossa (e tai gprs) eli laite ei löydä Soneran 3G-verkkoa.
Oletko kokeillut, mitä tapahtuu kun iPhonen asetuksissa (Asetukset => Operaattori) otetaan asetus Automaattinen pois päältä? Mitä verkkoa iPhone tämän jälkeen etsii?
Ok, nyt olen sitten muutamia viikkojakin kokeillut ehdottamianne asioita. Ei auta mikään noista.
Eli tilanne on yhä aivan sama kuin on ollut jo yli vuoden. Turun alueella ja lähialueilla ei vain ole olemassa sellaista kuin 3G. Olen nyt viimeisen kuukauden ollut Raisiossa ja aina vain joko gprs tai e. Kotona wi-fi toimii hyvin. Ja kun lähden pois Turun alueelta esim. Halikkoon heti koko ajan 3G.
Eli mikä ihme juuri Turussa vikana??
Takuut ym. tietysti jo menneet mutta vika ollut alusta asti!.
Eli tilanne on yhä aivan sama kuin on ollut jo yli vuoden. Turun alueella ja lähialueilla ei vain ole olemassa sellaista kuin 3G. Olen nyt viimeisen kuukauden ollut Raisiossa ja aina vain joko gprs tai e. Kotona wi-fi toimii hyvin. Ja kun lähden pois Turun alueelta esim. Halikkoon heti koko ajan 3G.
Eli mikä ihme juuri Turussa vikana??
Takuut ym. tietysti jo menneet mutta vika ollut alusta asti!.
Hei Tonto!
On kyllä tosiaan erikoinen tilanne. Asiakasnumerosi perusteella tarkistettuna kotiosoitteestasi alle 100 metrin etäisyydellä on Soneran tukiasema, joka toimii 3G-verkon taajuudella 2100 MHz.
iPhonessasikaan tuskin on suurempaa vikaa, koska puhelimesi löytää 3G-verkon esimerkiksi Halikossa, kuten kirjoitat. Mikäli et ole vielä nollannut verkkoasetuksia iPhonessasi, kannattaa tämän vaikutusta kuitenkin testata. Verkkoasetusten nollaus ei poista iPhonestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.
Ohje: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset . Tämän jälkeen iPhone käynnistyy automaattisesti uudelleen. Tätä kannattaa kokeilla varsinkin silloin kun iPhone ei löydä 3G-verkkoa.
Onko tuttavapiirissäsi henkilöitä, joilla on Soneran liittymiä ja onko heidän liittymissään ilmennyt samanlaisia ongelmia kuin sinun liittymässäsi ja samoissa käyttöosoitteissa? Mikäli mahdollista, voit testata SIM-korttiasi toisessa puhelimessa ja seurata, ilmeneekö toisessakin puhelimessa sama ongelma.
Tässä on syytä tutkia, johtuuko kuvaamasi tilanne Soneran verkosta eli liittymästäsi pitäisi tehdä vikailmoitus. Vikailmoitusta varten tarvitaan 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkejä, jolloin iPhonesi ei löydä 3G-verkkoa. Vikailmoituksesta tulee ilmetä tarkat päivämäärät ja kellonajat sekä tarkat osoitteet, joissa ongelmat ilmenevät. Tarkkojen esimerkkien avulla verkonhallinnan asiantuntijamme voivat tutkia, mitä verkossa tapahtuu esimerkkiajankohtina.
Voit tehdä vikailmoituksen tarvittavine tietoineen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitset oikean liittymän ja tämän jälkeen valitset kohdan Tee vikailmoitus.
On kyllä tosiaan erikoinen tilanne. Asiakasnumerosi perusteella tarkistettuna kotiosoitteestasi alle 100 metrin etäisyydellä on Soneran tukiasema, joka toimii 3G-verkon taajuudella 2100 MHz.
iPhonessasikaan tuskin on suurempaa vikaa, koska puhelimesi löytää 3G-verkon esimerkiksi Halikossa, kuten kirjoitat. Mikäli et ole vielä nollannut verkkoasetuksia iPhonessasi, kannattaa tämän vaikutusta kuitenkin testata. Verkkoasetusten nollaus ei poista iPhonestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.
Ohje: Asetukset => Yleiset => Nollaa => Nollaa verkkoasetukset . Tämän jälkeen iPhone käynnistyy automaattisesti uudelleen. Tätä kannattaa kokeilla varsinkin silloin kun iPhone ei löydä 3G-verkkoa.
Onko tuttavapiirissäsi henkilöitä, joilla on Soneran liittymiä ja onko heidän liittymissään ilmennyt samanlaisia ongelmia kuin sinun liittymässäsi ja samoissa käyttöosoitteissa? Mikäli mahdollista, voit testata SIM-korttiasi toisessa puhelimessa ja seurata, ilmeneekö toisessakin puhelimessa sama ongelma.
Tässä on syytä tutkia, johtuuko kuvaamasi tilanne Soneran verkosta eli liittymästäsi pitäisi tehdä vikailmoitus. Vikailmoitusta varten tarvitaan 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkejä, jolloin iPhonesi ei löydä 3G-verkkoa. Vikailmoituksesta tulee ilmetä tarkat päivämäärät ja kellonajat sekä tarkat osoitteet, joissa ongelmat ilmenevät. Tarkkojen esimerkkien avulla verkonhallinnan asiantuntijamme voivat tutkia, mitä verkossa tapahtuu esimerkkiajankohtina.
Voit tehdä vikailmoituksen tarvittavine tietoineen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitset oikean liittymän ja tämän jälkeen valitset kohdan Tee vikailmoitus.
Kiitos vastauksstasi Tapani!.
Tosiaan kotiosoitteestani esim. juuri tuo 100m on hyvä esimerkki kun käyn koiran kanssa ulkoilemassa eikä 3g verkkoa ole. Outona pidän sitä itsekin.
Ja vika on ilmennyt vain tässä iPhonessa. Edellinen oli myös Soneralta mutta HTC merkkinen eikä vian vikaa. Tosin muistelin että mahdoinko päivittää liittymää kun tämän iPhonen otin. Heti kärkeen otin kyllä 4G liittymän (sekin toimi LTE:nä täällä keskustassa ja pohjoisessa) mutta alensin nopeuden kun hommasin iPadin ja siihen sen 4G liittymän jossa vikaa ei ole esiintynyt.
Mutta, teen sen vikailmoituksen kyllä kuten ohjeistit.
Tosiaan kotiosoitteestani esim. juuri tuo 100m on hyvä esimerkki kun käyn koiran kanssa ulkoilemassa eikä 3g verkkoa ole. Outona pidän sitä itsekin.
Ja vika on ilmennyt vain tässä iPhonessa. Edellinen oli myös Soneralta mutta HTC merkkinen eikä vian vikaa. Tosin muistelin että mahdoinko päivittää liittymää kun tämän iPhonen otin. Heti kärkeen otin kyllä 4G liittymän (sekin toimi LTE:nä täällä keskustassa ja pohjoisessa) mutta alensin nopeuden kun hommasin iPadin ja siihen sen 4G liittymän jossa vikaa ei ole esiintynyt.
Mutta, teen sen vikailmoituksen kyllä kuten ohjeistit.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.