Skip to main content

Soneran asiakaspalvelulla katteettomia lupauksia, varokaa!

  • December 11, 2014
  • 3 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Käytössäni on 24 mbits kuituyhteys ja nettitikku täydellä nopeudella ja 20 gigan rajalla. Sain kotiini kirjeen Soneralta jossa kerrottiin että taloomme on tehty linjamuutoksia jotka mahdollistavat 100 mbits nopeuden. Kyselin Soneran asiakaspalvelusta lisätietoja ja siellä nainen lähti puhelun aikana kysymään minulle tarkempia tarjoustietoja. Minulle tarjottiin 100 mbits yhteyttä + sama käytössä oleva nettitikku paketti + KotiTV palvelut ja maksan 30 euron kertamaksun digiboksista. Tämä kaikki luvattiin 10 euroa halvemmalla kuin nykyinen kuukausikustannus on. Kävimme tämän tarjouksen sisällön ja hinnan läpi pari kertaa jonka jälkeen sovimme että tilaus on nyt tehty ja asia lähtee eteenpäin. Nyt sitten muutaman päivän jälkeen ihmettelin kun mitään vahvistuksia tms. ei tule sähköpostiin. Otin uudelleen yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja tiedustelin tilauksen tilannetta. Nyt sitten minulle kerrottiin, että tarjouksen tehnyt asiakaspalvelija tarjosi pakettia hinnalla jolla sitä ei voi tarjota! Sitten minulle alettiin tarjoamaan samaa pakettia, mutta nettitikun pakettia riisuttuna ja hinta oli sitten tottakai kalliimpi kuin aikaisempi tarjoukseni. Pointtini on siis se, että Sonera antaa ensin katteettoman, hienon tarjouksen, ja sen jälkeen tarjous pyörretään ja tarjotaan "melkein samaa" ominaisuuksiltaan riisuttuna ja hinta korkeampana. Joskus sitten asiakkaat tuohon huijaukseen menevät koska ovat esim. kiinnostuneet nopeasta nettiyhteydestä. OLKAA TARKKOJA NÄIDEN SONERAN "HYVIEN TARJOUKSIEN" KANSSA!

3 kommenttia

  • February 5, 2013
Moi Jantsu,
Ihan ensimmäiseksi isot pahoittelut tapahtuneesta!
Näin asiakastiedoistasi että sinulle on tarjottu kampanjaa joka ei ole ollut mahdollinen, alkuperäinen myyjä on tehnyt virheen joka on tullut esiin sitten myöhemmin. Kyse on ollut yksittäisen työntekijän erehdyksestä. Näitähän ei pitäisi koskaan tulla, mutta ikävä kyllä kun ihmisistä on kyse, niin joskus näin tapahtuu.
Kyseiselle henkilölle on lähtenyt tapahtuneesta palautetta esimiehen kautta.

  • February 15, 2013
Ota yhteyttä Kuluttajaneuvontaan. Jos Sonera on tuota liittymää sinulle tietyllä hinnalla tarjonnut, liittymä on silloin pakko myydä sillä hinnalla. Hinnassa ei ole mitään selkeää virhettä (kuten desimaalipilkku väärässä paikassa), joten tarjous on täysin sitova.

  • February 15, 2013
Hei Jjzo,

tälläisiltä tilanteilta ei ikävä kyllä voida täysin välttyä. Pyrkimyksemme tottakai on, että asiakas on tyytyväinen tekemäänsä sopimukseen sen päättymiseen saakka ja että sopimus on prikulleen juuri sellainen kuin myyntitilanteessa on sovittu. Useimmiten helpoin tie asian selvittämiseksi on kuitenkin ensin ottaa yhteyttä Asiakaspalveluumme.