Skip to main content

Soneran FTP-palvelin down?

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Onko Soneran FTP-palvelin ollut alhaalla 20.06.2011 noin klo 16.20 lähtien? En tuosta ajankohdasta saakka ole onnistunut saamaan yhteyttä Soneran palvelimelle.

Tälläkään hetkellä kirjautuminen palvelimelle ei onnistu (yhteyttä ei edes synny), joten mm. kotisivujen päivittäminen on mahdotonta.

Keskeyttäkääpä kahvin lipittely hetkeksi ja buutatkaa FTP-serverinne mahd. pian. Kiitos. ;-)

7 kommenttia

  • June 21, 2011
VanhaJaKiukkuinen: Ftp-kirjautumisessa personal.inet.fi -kotisivupalvelimellemme on havaittu tällä hetkellä häiriötä ja ongelma on korjauksessa. Pahoittelemme häiriötä.

Kuittaan tähän ketjuun, kun saan tiedon ongelman korjaantumisesta.

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • June 21, 2011
Sami kirjoitti:
VanhaJaKiukkuinen: ...ja ongelma on korjauksessa. Pahoittelemme häiriötä.


Ei vain näytä tämä ftp-palvelinasia olevan Soneran prioriteettilistalla kovin korkealla. Lähes vuorokausi jo mennyt...

Lisätty: Edelleenkin tökkii lähes kahden vuorokauden jälkeen. Nyt palvelin päästää sisälle, mutta minkäänlaista hakemistoa ei palvelimelta löydy.

Loggautumisen jälkeen tulee melko pian kenkää ja seuraava teksti:
Virhe: Yhteyden aikakatkaisu
Virhe: Hakemistolistauksen haku epäonnistui

Ei siis onnistu käyttäjiltä tiedostojen lisääminen tai päivittäminen.

Miksi juuri FTP-palvelimen asiat ovat Soneralla olleet aina retuperällä tai ainakin vähemmällä hoidolla? Kyllähän kotisivut kuuluvat laajakaistapakettiin ja niistä palveluista asiakas maksaa.

Maksaa palveluista, mutta ei aina saa...

  • June 22, 2011
Nyt palvelu on taas toiminnassa ja FTP-kirjautuminen onnistuu normaaliin tapaan personal.inet.fi -palvelimellemme. Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • June 22, 2011
Sami kirjoitti:
Nyt palvelu on taas toiminnassa ja FTP-kirjautuminen onnistuu normaaliin tapaan personal.inet.fi -palvelimellemme. Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.


Siellä on tehty jotain muutoksia, sillä ftp-siirron passive mode ei enää toimi. Pitää valita active mode ja sitten toimii. Omituista, tai sitten teillä on työt kesken.

Filezilla tekee näin passiivi modessa eli Soneran palvelin heittää käyttäjän ulos.

Alla ote lokista:

Komento: TYPE I
Vastaus: 200 TYPE is now 8-bit binary
Komento: PASV
Vastaus: 227 Entering Passive Mode (194,251,244,142,141,128)
Komento: MLSD
Virhe: Yhteyden aikakatkaisu
Virhe: Hakemistolistauksen haku epäonnistui

Olkaapa vielä niin ystävällisiä ja muuttakaa tilanne entiselleen. Kiitos.

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • June 22, 2011
Muutakin ongelmaa siellä ftp-palvelimella näyttää olevan. Kotisivut latautuvat luvattoman hitaasti. Mikään muu sivusto ei lataudu hitaasti, joten Soneran puolella se ongelma -taas kerran - on.

Olkaapa niin mukavia kerrankin, että korjaatte palvelimen kerralla kuntoon, älkääkä tehkö sitä osamaksulla. Yhden vian korjaatte ja tulee kaksi tilalle.

  • June 23, 2011
VanhaJaKiukkuinen: Kotisivupalvelimellamme oli ollut vielä eilen ongelmaa, jossa FTP-tiedonsiirto ei ollut toiminut passive modessa. Nyt tämä ongelma on tietojeni mukaan jo korjattu. Pahoittelut ongelmasta. Olitko vielä havainnut hidastelua tai ongelmaa ftp-yhteyksissä?

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • June 23, 2011
Sami kirjoitti:
VanhaJaKiukkuinen: Kotisivupalvelimellamme oli ollut vielä eilen ongelmaa, jossa FTP-tiedonsiirto ei ollut toiminut passive modessa. Nyt tämä ongelma on tietojeni mukaan jo korjattu. Pahoittelut ongelmasta. Olitko vielä havainnut hidastelua tai ongelmaa ftp-yhteyksissä?


Nyt passive mode toimii aivan normaalisti. Hyvä.

FTP-yhteyksissä ei ole mielestäni muuta ongelmaa, kuin että tiedonsiirto on yli puolet hitaampaa kuin ennen tätä ongelmatilannetta. Tarkistin tämän asian oman ftp-ohjelmani lokeista. Tämän vuoksi myös kotisivun tiedot tulevat www-sivulla esiin hieman hitaammin kuin aikaisemmin.

Hyvä näinkin. Jos voitte vielä tsekata tuon nopeuspuolen, niin siinä tapauksessa kiitän ja "I rest my case"
:-)