Skip to main content
Ajattelin vuodattaa tähän tilanteesta, joka osui kohdalle.

Eli tein laajakaistan muuttoilmoituksen hyvissä ajoin etukäteen (1,5 kk), jotta saisin varmasti mahdollsimman lyhyen katkon. Sonera lupasi hoitaa asian, siten että vanhassa osoitteessa netti toimii 1.6 ja uudessa 2.6. Lähettivät vielä kaksi varmistusta tekstaria ja soittivat asiasta, joten homma vaikutti olevan hallussa.

Noh kuinkas sitten kävikään kun 2.6 löin modeemin seinään. Mitään ei ollut kytketty.

Asiaa alettiin penkoa ja selvisi, että uuden asuntoni vanha asukas oli laittanut oman soneran laajakaistansa tauolle, eikä siirtänyt sitä uuteen asuntoonsa. Kuulemma ei sen takia voi kytkyä minun yhteyttäni uuteen osoitteeseeni. Noh, edellisen omistajan yhteys tietysti siirrettiin pois heti kun tämä epäkohta selvisi. Mutta edelleen minun yhteyttäni ei kuulemma voi kytkeä jonkun järjestelmävirheen takia. Vikaa yritetään korjata ja se saattaa kestää päiviä tai viikkoja Soneran mukaan. Ainut hyvitys mitä on tarjolla on 15 eur jokaiselta alkavalta viikolta. Ei puhettakaan, että saisi liikkuvaa laajakaistaa tms. jotain toimivaa yhteyttä korvaukseksi.

Nyt siis asunnossa ei ole vanhaa eikä uutta liittymää kytkettynä ja pitäisi vain odotella.

Voitte varmasti kuvitella, miten käy seuraavassa tilanteessa kun pitää valita operaattoria johonkin palveluun...
Jos ongelma on yhä jatkunut liittymässäsi, asiasta kannattaa olla vielä yhteydessä asiakaspalveluumme esimerkiksi palvelupyynnön välityksellä tai puhelimitse. Näin pystymme selvittämään ongelman syytä ja tarkastamaan kyseisen liittymän tämän hetkisen tilanteen.

T. Sami
Sonera asiakaspalvelu

Vastaa